دانلود کتاب صوتی قدرت تفکر منفی با صدای حمید سربندی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قدرت تفکر منفی اثر جولی کی. نورم

دانلود و خرید کتاب صوتی قدرت تفکر منفی

معرفی کتاب صوتی قدرت تفکر منفی

کتاب صوتی قدرت تفکر منفی نوشتهٔ جولی کی. نورم و ترجمهٔ حسین صادقی ملامحله و محمد عربی و با صدای حمید سربندی است و ناشر صوتی کتاب یاران فناور آن را منتشر کرده است. استفاده از بدبینی دفاعی برای مدیریت اضطراب و به اوج رساندن عملکرد در این کتاب صوتی مطرح می‌شود.

درباره کتاب صوتی قدرت تفکر منفی

تأکید بر نکات مثبت توصیه بدی نیست، اما چنین تأکیدی مثل آن است که شما مغازهٔ لباس‌فروشی دارید و همه پیراهن‌هایتان تک‌سایز هستند؛ طبیعتاً مشتری‌ها سایزهای متنوعی دارند و این لباس‌ها برای همه آن‌ها مناسب نخواهد بود. در واقع، افراد مختلف با موقعیت‌ها و موانع متفاوتی مواجه می‌شوند و شخصیت‌های خاص خود را دارند. تلاش در جهت تحمیل‌کردن دیدگاه خوش‌بینانه می‌تواند ناراحت‌کننده و بی‌اثر باشد؛ درست مثل اینکه بخواهیم یک اندام درشت را در یک لباس سایز کوچک جا دهیم. بدبینی دفاعی، راهبردی است که به کمک آن می‌توانیم به‌جای انکار افکار اضطرابی، روی آن‌ها کار کنیم و از این طریق به اهداف خود دست یابیم. در کتاب قدرت تفکر منفی، خواهیم فهمید که چگونه افراد مضطرب می‌توانند اضطراب خود را به انگیزه‌ای مولد تبدیل کنند؛ چیزی که به آن‌ها کمک می‌کند عملکردشان را بهینه کنند.

شنیدن کتاب صوتی قدرت تفکر منفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تغییر مثبت در زندگی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جولی کی. نورم

دکتر جولی کی. نورم پروفسور روان‌شناسی در کالج ولزلی در ماساچوست آمریکا است. دکتر نورم در سال ۱۹۹۲ به کالج ولزلی پیوست و قبل از آمدن به کالج ولزلی، استاد دانشگاه نورث ایسترن بود. او در زمینه‌هایی مانند روان‌شناسی شخصیت، خوش‌بینی و بدبینی پژوهش و تدریس می‌کند. تحقیقات او به راهبردهایی که مردم برای دست‌یافتن به اهدافشان استفاده می‌کنند، می‌پردازد و او در این حوزه بر استراتژی بدبینی دفاعی متمرکز است. دکتر نورم کتاب‌ها و مقالات متعددی برای مجلات علمی نوشته و عضو هیئت‌تحریریه و دستیار سردبیر چندین مجلهٔ علمی است؛ او همچنین مناصب مختلفی در انجمن شخصیت و روان‌شناسی اجتماعی داشته و یکی از اعضای مؤسس و رئیس سابق انجمن تحقیقات شخصیت است. 

بخشی از کتاب صوتی قدرت تفکر منفی

«کنترل خیالی یعنی داشتن احساس کنترل حتی وقتی به‌طور واقعی کنترل نداشته باشیم؛ مانند وقتی‌که ترجیح می‌دهیم شماره قرعه‌کشی خود را انتخاب کنیم یا برای خود تاس بیندازیم، زیرا به‌این‌ترتیب فکر می‌کنیم کنترل در اختیار ما است و می‌توانیم شانس برنده شدن خود را افزایش دهیم. هذیان‌های ما می‌تواند آن‌قدر قوی باشد که حتی فکر هم نکنیم که وقتی شماره قرعه‌کشی را خودمان انتخاب می‌کنیم، داشتن احساس کنترل نوعی هذیان است؛ که درواقع هم همین‌طور است.

داشتن احساس کنترل موجب افزایش انگیزه می‌شود، حتی اگر واقعاً کنترل اوضاع را در اختیار نداشته باشیم. درحالی‌که نداشتن احساس کنترل، حتی زمانی که در واقعیت این‌گونه هم نباشد، اضطراب را افزایش می‌دهد و منجر به تسلیم شدن می‌شود. با توجه به این‌که تلاش کردن معمولاً نتایج بهتری نسبت به تلاش نکردن دارد، احساس کنترل داشتن در مقایسه با عدم کنترل معمولاً به نتایج بهتری می‌انجامد.

به همین ترتیب، داشتن انتظارات مثبت، حتی اگر غیرواقعی باشد، به افزایش انگیزه می‌انجامد و به احساس کنترل بیش‌تر و خُلق‌وخوی بهتر منجر می‌شود. انتظارات بیل مبنی بر این‌که خوب عمل خواهد کرد، به او احساس خوبی می‌دهد و کمک می‌کند تا باور کند که تلاشش نتیجه خواهد داد؛ بنابراین احتمالاً تلاش بیش‌تری می‌کند و شانس او را برای عملکرد خوب افزایش می‌دهد (این ممکن است به‌عنوان توصیفی از پیش‌گویی خودکام‌بخش آشنا به نظر برسد).

خُلق‌وخوی مثبت که در اثر خوش‌بینی به وجود می‌آید، صرف‌نظر از این‌که انتظارات ما واقع‌بینانه هستند یا خیر رخ می‌دهند. اگر انتظار داشته باشیم که در بررسی آتی شرکت، دستمزدمان سه برابر خواهد شد یا پیش خودمان بگوییم وقتی برای معاینه سالانه می‌رویم، پزشک می‌گوید که ازلحاظ وضعیت جسمی فوق‌العاده هستیم، این انتظارات به ما احساس خوبی می‌دهند، حتی اگر بر پایه واقعیت نیز نباشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۳۴۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۳۴۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۴,۹۰۰
تومان