دانلود و خرید کتاب لزوم برنامه ریزی شهرداری در ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری با رویکرد مشارکت اجتماعی سیروس رامش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لزوم برنامه ریزی شهرداری در ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری با رویکرد مشارکت اجتماعی اثر سیروس رامش

کتاب لزوم برنامه ریزی شهرداری در ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری با رویکرد مشارکت اجتماعی

نویسنده:سیروس رامش
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب لزوم برنامه ریزی شهرداری در ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری با رویکرد مشارکت اجتماعی

کتاب «لزوم برنامه ریزی شهرداری در ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری با رویکرد مشارکت اجتماعی» نوشتۀ سیروس رامش است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب لزوم برنامه ریزی شهرداری در ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری با رویکرد مشارکت اجتماعی

امروزه به دلیل مهاجرت، رشد جمعیت و لزوم نیاز به مسکن، بافت‌های فرسوده به‌عنوان یکی از چالش‌های اساسی در شهرهای قدیمی و تاریخی مطرح شده‌اند. ازاین‌رو مدیریت بافت‌های شهری شامل تاریخی، فرسوده و قدیمی در بهترین شکل خود مستلزم حضور عناصر ملی، منطقه‌ای در فرایند برنامه‌ریزی، هماهنگ‌سازی، اجرا و نظارت است و نکته‌ای که باید بر آن تأکید کرد، نحوۀ امکان‌سنجی الگوی مشارکت مردم و اجتماعات محلی در امر بهسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسودۀ شهری است.

گستردگی بافت‌های فرسودۀ شهری و مشکلات بزرگ آن به‌مرور ساکنان و مدیران شهری را با بحران مواجه کرده است و به نظر می‌رسد که مشکلات این بافت‌ها به‌تدریج به جدی‌ترین چالش‌های مدیریت شهری تبدیل خواهد شد و این بحران زمانی جدی‌تر می‌شود که حادثه‌ای غیرمترقبه رخ دهد. خطر زلزله و آمار بالای جرم و جنایت در محدوده بافت فرسوده، آن‌ها را به مکان‌هایی با ناهنجاری‌های گوناگون تبدیل کرده است که براي مهارکردن این مشکل لازم است دولت، شهرداری‌ها و مردم با عزمی جدي به فکر تدبیری نو باشند. احیای موفقیت‌آمیز بافت فرسوده شهری نیاز به شناخت و بهره‌گیری از امتیازها و موقعیت‌های موجود در محله، شهر، منطقه و کشور دارد؛ مهم‌ترین بخش در فرایند نوسازی بافته‌ای فرسوده تأمین منابع مالی است و این موضوع، مدیران شهری و متولیان این بافت‌ها را با مشکلات اساسی مواجه کرده است.

کتاب لزوم برنامه‌ریزی شهرداری در ساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری با رویکرد مشارکت اجتماعی ابتدا در فصل اول تاریخچه‌ای شهرنشینی ارائه می‌دهد، سپس جایگاه شهرهای ایران در مقایسه با شهرهای خاورمیانه را بررسی می‌کند. در فصل دوم ضمن شرح توسعۀ شهری، عوامل و پیامدهای تراکم جمعیت شهری را بیان می‌کند. فصل سوم پیرامون ساماندهی، احیا و مرمت بافت‌های تاریخی و دیدگاه‌های مداخله در بافت‌های فرسودۀ شهری است. فصل چهارم توسعۀ پایدار شهر و توسعۀ مجدد زمین‌های قهوه‌ای را توضیح می‌دهد و فصل پنجم علاوه بر تعریف مفهوم بازآفرینی پایدار شهری، برنامه‌ریزی استراتژیک ساماندهی بافت فرسوده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

خواندن کتاب لزوم برنامه ریزی شهرداری در ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری با رویکرد مشارکت اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به جامعه شناسان، مدیران شهری و مشاوران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب لزوم برنامه ریزی شهرداری در ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری با رویکرد مشارکت اجتماعی

«بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد (۱۹۹۷ )، ایران در میان کشورهای خاورمیانه تنها کشوری است که جمعیت پنج شهر آن بیش از یک میلیون نفر است . برخی از کشورهای خاورمیانه مانند لبنان، فلسطین، امارات متحده عربی، قطر، بحرین و چند کشور دیگر ، فاقد شهری با جمعیت بالای یک میلیون نفر می‌باشند . در برخی از کشورها مانند افعانستان، عراق و آذربایجان، تنها جمعیت پایتخت آن‌ها بیش از یک میلیون نفر است، اما کشورهایی مانند پاکستان، ترکیه و سوریه علاوه بر پایتخت، دارای شهر یا شهرهایی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر هستند»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان