دانلود و خرید کتاب عشق در جامعه ایران ملینا شیرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عشق در جامعه ایران اثر ملینا شیرانی

کتاب عشق در جامعه ایران

انتشارات:سنجاق
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب عشق در جامعه ایران

کتاب عشق در جامعه ایران نوشتهٔ ملینا شیرانی است. نشر سنجاق این کتاب را منتشر کرده است؛ آسیب‌شناسی عشق از منظر روان‌شناسی بالینی.

درباره کتاب عشق در جامعه ایران

کتاب عشق در جامعه ایران که هفت فصل دارد، به آسیب‌شناسی عشق از منظر روان‌شناسی بالینی پرداخته است. این کتاب به اهمیت عشق و روابط عاشقانه و اینکه عشق در متون ادبی و هنر ایران چگونه تعریف و روایت می‌شود، پرداخته و از نقش خانواده در آسیب‌شناسی عشق و ازدواج در جامعهٔ ایران، تأثیر جامعه و گروه‌های اجتماعی بر معنای عشق و رابطهٔ زوج و نیز منحرف‌شدن روند عشق و زندگی مشترک به‌خاطر وجود روان‌شناسی زرد سخن گفته است. ملینا شیرانی در این کتاب نگاهی به نظریات صاحب‌نظران روان‌شناسی دربارهٔ عشق و رابطهٔ موفق انداخته و  توصیه‌های لازم برای برخورداری از یک رابطهٔ عاطفی موفق را ارائه کرده است.

نشر سنجاق زیرمجموعهٔ «طاقچه» برای ناشر- مؤلفان است. نشر سنجاق از صفر تا صد انتشار کتاب کنار مؤلفان و مترجمان است و آن‌ها را با ارائهٔ باکیفیت تمام خدمات لازم، پشتیبانی و همراهی می‌کند. این نشر سفارش انتشار کتاب و اثر در هر حوزه‌ای (داستان و رمان، کتاب‌های علمی، کتاب شعر، تبدیل پایان‌نامه به کتاب و…) را می‌پذیرد. کتاب‌ها با این انتشارات، منتشر می‌شوند، می‌توانند به‌دست میلیون‌ها مخاطب برسند و نویسنده می‌تواند با فروش کتابش درآمدی ماهانه کسب کند. این انتشارات برای افرادی است که می‌خواهند کتاب جدیدی منتشر کنند و برای افرادی است که پیش از این، کتابی منتشر کرده‌اند و اکنون می‌خواهند نسخهٔ الکترونیکی آن را منتشر کنند.

خواندن کتاب عشق در جامعه ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب آسیب‌شناسی عشق از منظر روان‌شناسی بالینی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عشق در جامعه ایران

«روان‌شناسی زرد به شما می‌گوید فقط تجسم کن تا همسری مناسب پیدا کنی، و بدان که دنیا سرشار از فراوانی است، روان‌شناسی زرد به شما می‌گوید فقط خودت را بالا ببر و دوست داشته باش و بدان که با این کارها توجه همسرت را جذب خواهی کرد اما در حقیقت روان‌شناسی علمی به شما می‌گوید که شما از بین افراد جامعه انتخاب همسر می‌کنید بنابراین نه تنها سلامت روان و رفتار خودتان و ارتقا و رشد و پیشرفت خودتان اهمیت دارد بلکه سلامت جامعه و رشد و ارتقا افراد جامعه و سلامت روان افرادی که برای انتخاب کردن در دسترس دارید چه بخواهید و چه نخواهید بر خوشبختی و موفقیت رابطه شما تأثیر خواهد داشت.

مربیان روان‌شناسی زرد، به صورتی ایده آل گرایانه به مقوله انتخاب همسر و روابط عاطفی نگاه می‌کنند، آن‌ها اغلب توصیه می‌کنند با شخصی ازدواج کن که بداند با تو چگونه صحبت کند؟ چگونه به تو ابراز علاقه کند؟ چگونه با تو گفتگو کند؟ چگونه وقتی ناراحت هستی خوشحالت کند؟ و چطور قدر و ارزش تو را بداند و برایت ارزش قائل شود. بله تمام این موارد درست هستند اما آیا اگر در جامعه‌ای آموزش‌های لازم به خانواده‌ها و افراد داده نشده باشد، و غالباً روش‌های تربیتی نادرستی درباره عشق و ازدواج اعمال شده باشند، اگر افراد در اثر تربیت‌های اشتباه و آسیب‌های دوران کودکی در اغلب موارد اعتماد به نفس و خویشتن دوستی خود را از دست داده باشند، در این صورت آیا آن همسر رؤیایی که مربیان روان‌شناسی زرد از آن صحبت می‌کنند به نسبت متقاضیانی که وجود دارند، می‌تواند وجود خارجی داشته باشد؟

بله حقیقت تلخ این است که اگر کسی هویت تعریف شده و مشخصی نداشته باشد نمی‌تواند متوجه باشد که همسرش چه هویتی دارد و چه خصوصیات خوبی دارد که قدردان آن‌ها باشد، اگر کسی عزت نفس کافی نداشته باشد نمی‌تواند به طرف مقابل نیز ارزش بدهد و منزلت و جایگاه او را حفظ کند، اگر کسی روان‌شناسی جنس مخالف خود را نداند و شاهد روش‌های اشتباه در رابطه بین والدین خود بوده باشد، هرگز نمی‌تواند رفتار درستی با همسر خود داشته باشد! و این‌ها مواردی نیستند که تنها با تصویرسازی ذهنی بتواند راهکاری برای آن یافت بلکه به تلاش دسته جمعی و رویکردی مسئله مدار نیاز دارد نه رویکردی هیجان مدار. و رویکرد مسئله مدار یعنی اول بپذیریم که مشکل وجود دارد، انکار نکنیم، دفاع نکنیم، تعصبات بیهوده نداشته باشیم، توجیه نکنیم، بلکه در ابتدا بپذیریم که برخی از مشکلات زیربنایی وجود دارند و حالا هر کدام ما از خودمان سؤال کنیم که برای حل این مشکلات چه راهکارهایی وجود دارند؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۱۲۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان