دانلود و خرید کتاب افسانه عشق یحیی عامری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افسانه عشق اثر یحیی عامری

کتاب افسانه عشق

نویسنده:یحیی عامری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب افسانه عشق


کتاب افسانه عشق سروده‌های عاشقانهٔ دکتر یحیی عامری است که انتشارات کنکاش آن را در قالب دو فصل، ۱۴۲ غزل و ۱۴۴ دوبیتی و رباعی، منتشر کرده است.

درباره کتاب افسانه عشق

شعر پارسی از همان ابتدا در ایران بزرگ و تمدن اسلامی از اثرگذارترین و ماندگارترین هنرهای مردان بزرگی بوده است که ضمن تأثیر مثبت و مداوم بر جامعه و فرهنگ ایران و جهان مفاخر بزرگی را به تاریخ پرافتخار ایران پهناور معرفی کرده است؛ با بزرگانی چون مولوی، حافظ، سعدی و فردوسی در طی قرن‌ها این هنر تداوم داشته و همچنان در قرن تکنولوژی و صنعت راهگشا و موثر و زیبا همچون بوستانی پر گل و پر درخت شاداب و سایه گستر به حیات خود ادامه می‌دهد.

بی‌تردید آنچه شعر پارسی را زیباتر و جاودان‌تر و موثرتر زنده نگه داشته روح بلند و لطیف و پاک شاعران با ایمان ایرانی و پارسی است که دل در گرو عشق به خداوند بزرگ و انسان‌های الهی نهاده‌اند و صفای باطنی آنها عطر این بوستان زنده و پاینده را در جهان پراکنده ساخته و نور حقیقت را جلوه‌گر.

غزل و دوبیتی و رباعی در انواع شعرهای پارسی فرا گیرتر و دل پسندتر است و با مضامین عاشقانه و عارفانه در دل تاریخ همچنان زنده و پویا به حیات خود ادامه می‌دهد. مجموعه اشعار افسانه عشق شامل اشعاری است در قالب غزل و دوبیتی و رباعی که احساسات پاک و صادقانه و عاشقانه را به گفت‌وگو می‌نشیند که از ظرف وجود جوان مؤمن ایرانی سرریز شده است.

از جمله مسائلی که در این اشعار بیشتر خودنمایی می‌کند عشق و علاقه شاعر به امام عصر و انتظار ظهور حضرتش است که در بسیاری از غزل‌ها و دوبیتی‌ها به تصویر کشیده شده است.

شور و شوق و عاشقانه‌های جوانی را می‌توان در بسیاری از ابیات این کتاب لمس کرد؛ آنچه به واسطه اتفاقات و حوادث زندگانی شاعر در طی این سال‌ها در قالب شعر کهن سروده شده است، سروده‌های مناسبتی، اجتماعی و عارفانه نیز در این کتاب به چشم می‌خورد؛ مانند غزل آیه کوثر به مناسبت تولد حضرت فاطمه (س) و میدان عشق، برای عاشورا، فرزند ایران برای شهادت شهید حججی و سایه به مناسبت در گذشت هوشنگ ابتهاج.

درباره یحیی عامری

یحیی عامری متولد اصفهان در نهم خرداد ماه ۱۳۵۹ است که دوران دانش‌آموزی خود را به واسطه انتقال شغلی پدر در شهر اردستان سپری کرده و دوران دانشجویی خود را در رشته پزشکی در شهر اصفهان گذراند و پس از طی دوران مقدس سربازی به عنوان پزشک عمومی در بندر چابهار و تهران، تخصص بیماری‌های داخلی را در تهران به پایان رساند و پس از آن در حال حاضر به عنوان متخصص داخلی در شهرستان بندر ماهشهر مشغول به طبابت و خدمت به هموطنان عزیز است.

خواندن کتاب افسانه عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شعر معاصر فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۳ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۳ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان