دانلود و خرید کتاب چگونه تصمیم بگیریم آنی دوک ترجمه مریم اصغرپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب چگونه تصمیم بگیریم

کتاب چگونه تصمیم بگیریم

معرفی کتاب چگونه تصمیم بگیریم

کتاب چگونه تصمیم بگیریم نوشتهٔ آنی دوک و ترجمهٔ مریم اصغرپور است. انتشارات آریانا قلم این کتاب را منتشر کرده است. این کتاب ابزارهایی ساده برای انتخاب‌های بهتر را معرفی کرده است.

درباره کتاب چگونه تصمیم بگیریم

آنی دوک در کتاب چگونه تصمیم بگیریم بیان کرده است که یکی از بهترین راه‌های بهبود تصمیم‌های آینده، درس گرفتن از نتایج تصمیمات گذشته است. این کتاب از همین نقطه، یعنی با افزایش توانایی شما در درس گرفتن از تجربه، شروع می‌شود. در سه فصل اول خواهید فهمید که چگونه تلاش برای درس گرفتن از تجربه می‌تواند شما را از مسیر اصلی منحرف کند و به نتیجه‌گیری‌های بسیار ضعیفی دربارهٔ خوب یا بد بودن تصمیمات گذشته‌تان برساند. از فصل چهارم تمرکز بر تصمیمات جدید است. در فصل‌های بعد چارچوبی که نشان‌دهندهٔ فرایند تصمیم‌گیری باکیفیت است، ارائهٔ شده که می‌تواند مجموعهٔ ابزاری برای اجرای این فرایند باشد. در فصل هفتم مجموعه‌ای از مدل‌های ذهنی ارائه می‌شود که به شما کمک می‌کند تعیین کنید چه زمانی فرایند تصمیم‌گیری منسجم و ساختاریافته‌ای را به کار بگیرید و چه زمانی مجازید فرایند ساده‌تری را به کار ببرید تا به کارها سرعت ببخشید. در فصل‌های آخر کتاب شگردهایی مطرح می‌شوند تا با به‌کار‌گرفتنشان بتوانید موانعی را که ممکن است سر راهتان سبز شوند، بهتر شناسایی کنید و همچنین ابزارهایی ارائه می‌شوند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از دانش و اطلاعات دیگران بیشترین استفاده را ببرید. در سراسر این کتاب تمرین‌ها، آزمایش‌های فکری و الگوهایی آمده‌اند که می‌توانید برای تقویت مدل‌های ذهنی، چارچوب‌ها و ابزارهای تصمیم‌گیری پیشنهادشدهٔ در کتاب از آن‌ها استفاده کنید.

خواندن کتاب چگونه تصمیم بگیریم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آثار موفقیت و خودیاری و علاقه‌مندان به مطالعه در باب کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چگونه تصمیم بگیریم

«ترمیناتور، به نویسندگی و کارگردانی جیمز کامرون، داستان آینده‌ای ملال‌انگیز است که در آن شبکهٔ کامپیوتری خودآگاهی۵۵ به نام اسکای‌نِت سعی می‌کند نسل بشر را نابود کند. جنبش مقاومتی به رهبری جان کانر، که از بازماندگان حملهٔ این شبکهٔ کامپیوتری است، با اسکای‌نت و ارتش دستگاه‌هایش مبارزه می‌کند.

کانون داستان این فیلم پرحادثه سارا کانر است که در سال ۱۹۸۴ در رستورانی در لس‌آنجلس پیشخدمت است. در آن زمان او خودش نمی‌داند، ولی روزی جان کانر را به دنیا خواهد آورد. اسکای‌نت در سال ۲۰۲۹ روبات قاتلی به نام تی ‌_‌۸۰۰ مدل ۱۰۱ (ترمیناتور) را برای کشتن سارا کانر به سال ۱۹۸۴ می‌فرستد تا او نتواند پسرش را به دنیا بیاورد. جنبش مقاومت هم کسی را به گذشته می‌فرستد. مأمور جنبش مقاومت سربازی به نام کایْل ریس است که مأموریت دارد از سارا کانر در برابر ترمیناتور محافظت کند.

بازگشت ترمیناتور به لس‌آنجلس ۱۹۸۴ ممکن بود دو پیامد داشته باشد: ترمیناتور می‌توانست سارا کانر را به قتل برساند و از به دنیا آمدن کسی که اسکای‌نت را شکست خواهد داد جلوگیری کند یا ممکن بود ترمیناتور شکست بخورد که دراین‌صورت اسکای‌نت بر دنیا حاکم می‌شد، جنگ هسته‌ای به راه می‌انداخت و نسل بشر را از بین می‌برد. به عبارت دیگر، حتی اگر ترمیناتور شکست می‌خورد، اسکای‌نت در موقعیتی بدتر از قبل قرار نمی‌گرفت. دراین‌صورت اسکای‌نت بازهم باید در برابر مقاومت به رهبری کانر می‌ایستاد، ولی در زمان شروع مأموریت ترمیناتور درگیر همین کار بود. بدترین نتیجهٔ ممکن از چشم‌انداز اسکای‌نت، وقتی ترمیناتور را در سال ۲۰۲۹ به گذشته فرستاد، وضعیت موجود بود.

ولی اگر ترمیناتور موفق می‌شد سارا کانر را به قتل برساند چه می‌شد؟ اسکای‌نت در آینده در موقعیت بسیار بهتری قرار می‌گرفت.

اسکای‌نت و ترمیناتور درحال بخت‌آزمایی رایگان بودند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۵۸۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۱۲۳,۰۰۰
تومان