دانلود و خرید کتاب گفت و گو کنیم درباره احساس ها فلیسیتی بروکز ترجمه رها مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گفت و گو کنیم درباره احساس ها اثر فلیسیتی بروکز

کتاب گفت و گو کنیم درباره احساس ها

معرفی کتاب گفت و گو کنیم درباره احساس ها

کتاب گفت‌وگو کنیم درباره احساس‌ها نوشتۀ فلیسیتی بروکز و فرانکی آلن با ترجمۀ رها مقدم در نشر افق به چاپ رسیده است. این کتاب مصور و رنگی، مناسب برای کودکان گروه سنی بالای ۷ سال است. کتاب به کودکان کمک می‌کند تا احساسات خود را بشناسند، آن‌ها را بروز دهند و با روش‌هایی مفید آن‌ها را مدیریت کنند.

درباره کتاب گفت و گو کنیم درباره احساس ها

کتاب گفت‌وگو کنیم درباره احساس‌ها در مجموعۀ «گفت‌وگو کنیم» قرار دارد. تجربۀ همۀ ما ثابت کرده است که حرف‌ زدن دربارۀ احساسات آسان نیست. کودکان از سنین کم با مسائلی رو‌به‌رو می‌شوند که برای درک بهترشان، نیاز به کمک دارند. این مجموعه به کودکان کمک می‌کند که دربارۀ مسائل مهم مانند دوستی، احساسات، خانواده و... با زبان ساده اطلاعات به دست بیاورد و دربارۀ آن‌ها صحبت کنند. کتاب‌های این مجموعه نقطۀ شروع خوبی برای برقراری مکالمات عمیق با کودکان هستند. دیگر کتاب‌های این مجموعه عبارت‌اند از:

گفت‌وگو کنیم درباره احساس‌ها: وقتی غمگین یا عصبانی می‌شویم چه‌ کار کنیم؟

گفت‌وگو کنیم درباره خانواده: چرا به خانواده نیاز داریم؟

گفت‌وگو کنیم درباره دوست: چگونه دوست خوب پیدا کنیم؟

کتاب گفت‌وگو کنیم درباره احساس‌ها، یکی از مسائل اساسی در دنیای کودکی را مطرح کرده است و بیشتر به پرسش‌هایی پرداخته است که برای هر کودک دربارۀ احساسات مختلف رخ می‌دهد. اینکه چرا عصبانی یا غمگین یا ناامید می‌شود، چطور مهربان‌تر باشد. چطور نوشتن و نقاشی به احساساتش کمک می‌کند. همان‌طور که می‌دانیم همه‌چیز از کودکی آغاز می‌شود و کودک باید بتواند در فضایی امن احساسات خود را ابراز کند. آنچه با عنوان هوش هیجانی در روانشناسی مطرح می‌شود همین مهارتی است که در صورت وجود شرایطش از ابتدا در کودک شکل می‌گیرد. هوش هیجانی به فرد این آگاهی را می‌دهد که احساساتش را در موقعیت‌های گوناگون زندگی بشناسد، آن‌ها را کنترل کند، نام درستی بر هر احساس بگذارد و در نهایت، به‌شیوه‌ای مؤثر احساسات خود را مدیریت کند؛ زیرا احساسات درونی هریک از ما دلیلی دارد.

کتاب گفت‌وگو کنیم درباره‌ احساس‌ها، علاوه بر کودک و نوجوان می‌تواند راهنمایی برای والدین و معلمان نیز باشد تا بتوانند در همراهی با کودک، مهارت خودآگاهی و همدلی را در او تقویت کنند. مهارتی که کمک می‌کند هم احساس خودشان را بشناسند و هم قادر به شناخت احساس‌ها در دیگران باشند و آن‌ها را درک کنند.

نویسندگان کتاب گفت‌وگو کنیم درباره احساس‌ها، ابتدا احساسساتی چون عصبانیت، هیجان‌زدگی، آرامش، خوشحالی، غمگینی و نگرانی را معرفی کرده‌اند و بعد با صحبت کردن دربارۀ زبان بدن از سرنخ‌هایی می‌گویند که کودک با کشف آن‌ها می‌تواند متوجه شود خودش یا دیگران به چه چیزی نیاز دارند. سپس، توجه مخاطب را به چرایی احساس‌های درونی جلب و او را ترغیب می‌کند تا احساسی را در هر موقعیت نام ببرد و دلیل آن را بگوید. هدف این کتاب تفکر و گفت‌گو دربارۀ شناخت، پذیرش و درک احساس‌های مختلف است. تغییر کردن احساس‌ها، تجربۀ احساس‌های متفاوت در یک زمان و معرفی تکنیک‌هایی برای آرام‌سازی و کنترل هیجان از بخش‌های دیگر کتاب است که باعث می‌شود محتوای آن برای کودکان کاربردی باشد و با تمرین این شیوه‌ها بتوانند به خودشان در مدیریت هیجان و برقراری ارتباط با دیگران کمک کنند. در پایان کتاب نیز نکته‌هایی برای بزرگ‌ترها یادآوری شده است تا بتوانند به کودکان کمک کنند احساساتشان را تحلیل و مدیریت کنند.

تصاویر جذاب و و رنگارنگ کتاب نیز بر دلنشینی آن افزوده‌اند و کودکان را برای خواندن آن بیشتر تشویق می‌کنند.

خواندن کتاب گفت و گو کنیم درباره احساس ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدار کتاب‌های دانستنی، والدین، مربیان و علاقه‌مندان به روانشناسی کودک پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۳۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان