دانلود و خرید کتاب پایان‌ های ضروری (خلاصه کتاب) هنری کلاود ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پایان‌ های ضروری (خلاصه کتاب) اثر هنری کلاود

کتاب پایان‌ های ضروری (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب پایان‌ های ضروری (خلاصه کتاب)

کتاب پایان‌ های ضروری (خلاصه کتاب) نوشتهٔ هنری کلاود و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب پایان دادن به فرصت‌سوزی‌های زندگی.

درباره کتاب پایان‌ های ضروری (خلاصه کتاب)

کتاب پایان‌ های ضروری (خلاصه کتاب) دربردارندهٔ خلاصه‌ای از کتاب «پایان‌های ضروری» نوشتهٔ هنری کلاود است. نویسنده بر این عقیده است که هیچ شروعی بدون پایان دادن ممکن نیست. او در این اثر بیان کرده است که پایان‌ها بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما هستند و همان‌طور که باید آغاز کنیم، باید پایان دادن در زمان مناسب را هم بلد باشیم. گاه لازم است چیزی را ریشه‌کن کنیم، دور بریزیم یا فراموش کنیم. دلیل هر پیشرفتی این است که نقطه‌های پیشین به پایان رسیده‌اند. اگر امروز پس از چندین بار شغل عوض کردن، بالاخره کار موردنظرتان را یافته‌اید، این احساس رضایت را مدیون امکان پایان دادن به کارها و مسائل هستید. از نظر نویسنده اینکه بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم رابطه یا شغل فعلی خود را با تمام مصائب آن ادامه دهیم، تنها به دلیل هراس از مشکلاتِ پایان دادن و از نو آغاز کردن است. خاتمه بخشیدن به هرچیزی می‌تواند تجربهٔ ناخوشایندی باشد؛ چراکه نوعی «از دست دادن» محسوب می‌شود. به بیان دیگر طبیعی است اگر از فکر کردن به پایان هرچیزی گریزان باشیم، اما اگر وسیع‌تر نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که مزیت‌های پایان‌های ضروری بیشتر از ظررهای آن‌ها خواهد بود.

خواندن کتاب پایان‌ های ضروری (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آثار موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پایان‌ های ضروری (خلاصه کتاب)

«درخصوص افراد دانا و خردمند، می‌توانید با خیال راحت امکانات و فرصت بیشتر در اختیار آن‌ها قرار دهید و امیدوار به بهبود اوضاع باشید. در این مسیر، مشاهده جریان تغییر و رشد، کسب مهارت های جدید، ایجاد ساختار جدید، ابراز انگیزه درونی و اقدام به دریافت کمک‌های تخصصی، نشانه‌های مثبتی هستند که می‌توانند شما را از خاتمه بخشیدن به ارتباط یا کار با آن فرد منصرف کنند.

اما درباره افراد نادان، کار سخت‌تر است؛ آن‌ها تا وقتی که هشداری از طرف کسی دریافت نکنند متوجه وخامت اوضاع نمی‌شوند. اما اگر پس از چندین بار گفتگو، فرد نادان هنوز همان رویه سابق را در پیش دارد، صحبت کردن درباره مشکل را قطع کنید و به‌صراحت، بی‌فایده بودن رابطه یا همکاری را اعلام کنید.

شما نمی‌توانید افراد نادان را تغییر دهید یا کنترل کنید، تنها کار ممکن این است که به تأثیر منفی آن‌ها بر روی خود و اطرافیانتان پایان دهید.

و درباره افراد شرور سخن کوتاه است؛ به طور جدی، ارتباط با آن‌ها را پایان دهید و حتی اگر لازم است در این مسیر از دیگران کمک بگیرید. افراد شرور همواره به شما آسیب می‌زنند؛ چه در حوزه کار و چه در حوزه روابط عاطفی. آسیبی که بر آن پافشاری هم می‌کنند.

درباره قطع همکاری یا دوستی با کسانی که برایتان بسیار مهم هستند نیز دقت کنید که حتماً گفتگویی خوب، صادقانه، دلسوزانه و روشنگر داشته باشید. اگر تصمیم به پایان دادن دارید، آن را قطعی و کامل انجام دهید و شخص مقابل را در بلاتکلیفی نگذارید.

همانطور که وقتی شخصی می‌میرد سوگواری می‌کنیم و درحین آن، سعی می‌کنیم فقدان آن فرد را باور کنیم، پس از پایان دادن به روابط و پروژه‌های حساس نیز مستحق روبه‌رو شدن با آن و سوگواری هستیم. برای هضم پایان‌ها از کارهای سمبلیکی مانند مهمانی پایان یا مهمانی خداحافظی کمک بگیرید و به‌هیچ عنوان هیچ رابطه یا فعالیتِ جبرانی‌ای را صرفاً برای جایگزینی شروع نکنید.

همچنین حواستان باشد که در دام واکنش محتمل حین پایان دادن نیفتید؛ منظور واکنشی است که در آن، فرد که هنوز ضرورت پایان دادن را باور نکرده است، تصاویر مثبت رابطه یا فعالیت موردنظر را پررنگ می‌کند و نکات منفی را فراموش می‌کند. بنابراین، توصیه مهم این است که همواره به دنبال تصویر کامل از موضوع باشید.

پس از پایان، برای شروع امور جدید به خود فرصت دهید، باید الگوهای رفتاری گذشته خود را بررسی کنید تا درس‌های لازم از آنچه به آن پایان داده‌اید دستگیرتان شود. بدین ترتیب، پایان دادن می‌تواند برایتان آورده‌ای داشته باشد، به جای آنکه خیال کنید چیزی از دست داده‌اید.

برای اغلب ما «حفظ و نگهداری» معمولاً به معنای سر پا نگه داشتن چیزی است. اما جالب است که فرهنگ واژگان وبستر، واژه «حفظ و نگهداری» را اینگونه تعریف کرده است: «روشی برای برداشت و استفاده از یک منبع، به شکلی که ته نکشد و نابود نشود.» »

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۷ صفحه

حجم

۱۹٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۷ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان