دانلود و خرید کتاب دی ام تی، مولکول روح ریک استراسمن ترجمه حمید قربانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دی ام تی، مولکول روح اثر ریک استراسمن

کتاب دی ام تی، مولکول روح

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دی ام تی، مولکول روح

کتاب دی ام تی، مولکول روح نوشتهٔ ریک استراسمن و ترجمهٔ حمید قربانی است. انتشارات متخصصان این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی تحقیق انقلابی یک دکتر به سوی زیست‌شناسی، تجربیات اسرارآمیز و نزدیک به مرگ اوست.

درباره انتشارات متخصصان

انتشارات متخصصان با توجه به تخصص چندین ساله در صنعت چاپ و نشر کتاب و داشتن شناخت کامل و جامع از بازار، اقدام به چاپ بالغ بر ۵۰۰۰۰۰ جلد کتاب در رشته های ادبی شامل شعر و داستان و رمان، روان‌شناسی، جامعه شناسی و رشته های مهندسی کرده است. آغاز کار انتشارات متخصصان به سال های ۸۵-۸۶ برمی‌گردد؛ در طول این سال‌ها به واسطهٔ تجربه و شناخت پذیرای چاپ کتاب بیش از ۲۰۰۰ نویسنده بوده است.

خواندن کتاب دی ام تی، مولکول روح را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران زیست‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دی ام تی، مولکول روح

«در سال ۱۹۹۰ من اولین پژوهش تازه را پس از بیش از بیست سال درباره تأثیرات روانگردان‌ها یا همان مواد توهم‌زا بر روی انسان‌ها را در ایالت‌متحده شروع کردم.

این تحقیقات اثرات اِن اِن دی متیل تریپتامین یا همان دی‌ام‌تی یک فعال‎کننده کوتاه‌مدت، اما بسیار قدرتمند و شدید روانگردان را مورد بررسی قرار می‌داد. طی مدت زمان پنح‌ساله‌ی این پروژه، من تقریباً ۴۰۰ واحد دوز دی‌ام‌تی را روی ۶۰ نفر داوطلب اجرا کردم. این تحقیقات در دانشگاه نیومکزیکو مدرسه پزشکی در آلبکرکی درحال اجرا بود؛ جایی که من به‌عنوان پروفسور روانپزشکی به‌صورت دائمی مشغول به‌کار بودم.

علت مجذوب‌شدن من به دی‌ام‌تی، حضور این ماده به‌صورت طبیعی در بدن تمامی انسان‌ها بود.

بر این باور بودم که منشأ این دی‌ام‌تی غده اسرارآمیز پینه‌ال است. ارگانی کوچک که در مرکز مغز ما جا گرفته است. علم پزشکی مدرن درباره نقش این غده کوچک در بدن انسان بسیار کم می‌داند، اما تاریخ متافیزیکی بسیار غنی‌ای دارد. برای مثال دکارت فیلسوف فرانسوی بر این باور بود که غده پینه‌آل محل وجود روح است، هم در سنت غرب و هم در شرق مرکز تجربیات عرفانی و اسرارآمیز انسان را در محدوده‌ی این غده می‌دانند. بنابراین کنجکاو بودم که اگر تولید بیش از اندازه دی‌ام‌تی از غده صنوبری در رخ‌دادن طبیعی حالت‌های روانگردان دخیل باشد، این حالت‌ها شاید شامل لحظه تولد، مرگ و تجربه نزدیک به مرگ، جنون و تجربیات عرفانی باشد. فقط بعدها زمانی‌که این مطالعه و تحقیقات مربوط به آن در جریان بود؛ همچنین شروع به درنظرگرفتن نقش دی‌ام‌تی در تجربه ربایش توسط بیگانه‌ها را کردم.

پروژه دی‌ام‌تی بر لبه‌ی مرز مطالعه علم مغز پایه‌گذاری شده بود؛ مخصوصاً آنکه با تأثیرات سروتونین بر روان و ‌ذهن نیز سروکار داشت. هرچند تجربیات گذشته خود من هم که شامل دهه‌ها رابطه طولانی با مربی بودایی آیین ذن بود، تأثیر بسزایی در آماده‌سازی و نظارت‌داشتن بر داوطلب‌های آزمایش درطول جلسات دارویی داشت.

دی‌ام‌تی: مولکول روح نگاهی دوباره به کلیت دانسته‌های ما درباره‌ی داروهای روانگردان و به‌خصوص خود دی‌ام‌تی می‌کند و سپس رد تحقیقات دی‌ام‌تی را از برچسب‌زنی‌های گذشته درباره‌ی آن از هزارتوی کمیسیون‌ها کمیته‌های بررسی تا رسیدن عملکرد حقیقی آن دنبال می‌کند.

هرچند که تمام ما به پتانسیل مفیدبودن خواص داروهای روانگردان باور داریم، اما این مطالعات در جهت روان‌درمانی در نظر گرفته نشده بودند و همچنین تمام داوطلبان مطالعات افراد سالم بودند. این پروژه باعث غنی‌شدن داده‌ها در علوم بیولوژی و روانشناسی شد. بیشتر این اطلاعات و داده‌ها را از قبل در مجلات علمی منتشر کرده‌ام، از طرف دیگر تقریباً هیچ‌چیزی درباره‌ی روایت‌های تجارب داوطلبان ننوشته‌ام. امیدوارم گلچین منتخب زیادی که من در این کتاب شامل کردم که از هزاران صفحه نکته‌ها یاداشت‌هایم استخراج شده است، باعث به‌وجودآمدن حس عاطفی، روانی و روحی جالب‌توجهی درخصوص تأثیرات این ماده شیمیایی شود.

مشکلاتی که چه از داخل این مطالعات و چه از خارج کم‌وبیش پدید می‌آمدند، باعث خاتمه‌یافتن این پروژه پژوهشی در سال ۱۹۹۵ شد. علیرغم سختی‌هایی که ما با آن‌ها روبه‌رو شدیم. من درباره‌ی تأثیرات مفید و مثبت استفاده کنترل‌شده داروهای روانگردان خوش‌بین هستم. براساس چیزهایی که از مطالعات نیومکزیکو آموختیم، دیدگاه عظیمی از نقش دی‌ام‌تی در زندگی انسان را ارائه می‌دهم و با مطرح‌کردن پیشنهاد درخصوص اهداف و شرایط مطلوب مطالعات برای کار در آینده با دی‌ام‌تی و داروهای مرتبط به آن کتاب را به پایان می‌رسانم».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۹۳ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۹۳ صفحه

قیمت:
۱۶۶,۰۵۰
تومان