دانلود و خرید کتاب آیورودا به زبان آدمیزاد آنجلا هوپ ماری ترجمه کبری ذوله
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیورودا به زبان آدمیزاد اثر آنجلا هوپ ماری

کتاب آیورودا به زبان آدمیزاد

انتشارات:نشر هیرمند
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آیورودا به زبان آدمیزاد

کتاب آیورودا به زبان آدمیزاد نوشتهٔ آنجلا هوپ ماری و ترجمهٔ کبری ذوله است و نشر هیرمند آن را منتشر کرده است. با خواندن ذهن، جسم و روحتان را به نهایت هماهنگی برسانید. این کتاب از مجموعهٔ به زبان آدمیزاد است.

درباره کتاب آیورودا به زبان آدمیزاد

هر درد و بیماری یک نمود بیرونی دارد و یک نمود درونی. ممکن است مشکلی مانند ناراحتی زانو به تمام استخوان‌بندی فرد مرتبط باشد؛ نه فقط به زانو. درواقع یک بیماری واحد می‌تواند بسته به طبع افراد در هر شخص به شکل بسیار متفاوتی بروز کند.

آیورودا که دست‌کم ریشه در پنج هزار سال تجربهٔ بشری دارد، خمیرمایهٔ همهٔ روش‌های درمانی است. نظامی است که در آن درمانگر موظف است درکنار بازگرداندن سلامت به بیمار، خود را نیز سالم و تندرست نگه دارد. آیورودا سلامت جسم، ذهن و روان را برایتان به ارمغان می‌آورد و نیروی حیات را در تک تک سلول‌هایتان می‌پروراند.

آیورودا به زبان آدمیزاد شما را با مبانی آیورودا آشنا می‌کند. راهنمایی‌ها و اقدامات درمانی سادهٔ این کتاب را می‌توانید به‌راحتی در زندگی روزمره‌تان به‌کار ببرید و با کمک آن در راهی قدم بگذارید که شما را به سلامت و تندرستی می‌رساند. با خواندن این کتاب به ابزارهای لازم برای شناسایی سریع بیماری‌ها مجهز می‌شوید و می‌توانید آن‌ها را با رژیم غذایی و گیاهان دارویی درمان کنید. این کتاب اطلاعات عمومی بسیاری نیز برای حفظ تندرستی‌تان در اختیارتان قرار می‌دهد. هر کسی لایق سلامت بیشتر است.

آیورودا به زبان آدمیزاد در شش بخش تهیه و تنظیم شده است. هر بخش نیز حاوی چند فصل است که ابعاد مختلفی از آیورودا را به شما آموزش می‌دهند:

بخش اول: الفبای آیورودا

نویسنده در این بخش به توضیح نظام اعتقادی و فلسفه‌ای می‌پردازد که آیورودا براساس آن بنا نهاده شده است.

بخش دوم: زندگی‌تان را با آیورودا هماهنگ کنید: سلامت و تعادل کامل

در این بخش می‌آموزید براساس دیدگاه آیورودا، بیماری‌ها چگونه در جسم، ذهن و روانتان شکل می‌گیرند. 

بخش سوم: غذاها و خوراکی‌های سالم و لذیذ

برنامهٔ غذایی تأثیر بسیار زیادی بر سلامت شما می‌گذارد. در این بخش رویکردهای آیورودایی به برنامهٔ غذایی معرفی شده و با روش‌های تقویت گوارش با استفاده از غذا آشنا می‌شوید. 

بخش چهارم: راه‌های افزایش اثربخشی درمان

در این بخش پیشنهادهای آیورودا برای حل مشکلات عمومی سلامت ازقبیل اختلالات گوارشی، ناراحتی‌های تنفسی، دردهای عضلانی- استخوانی و مشکلات پوست‌و مو در اختیارتان قرار می‌‌گیرد.

بخش پنجم: بخش ده‌تایی‌ها

در این بخش، اطلاعات مختصر و مفیدی دربارهٔ ادویه‌ها و گیاهان دارویی ازجمله خواص درمانی حیرت‌انگیز این گیاهان در اختیارتان قرار می‌گیرد.

بخش ششم: پیوست‌ها

بخش پایانی، حاوی سه پیوست کوتاه و درعین‌حال مهم است که عبارت‌اند از: لغت‌نامهٔ اصطلاحات سنسکریت (زبان آیورودا)، نمایهٔ گیاه‌شناسی و فهرستی از ادویه‌ها، روغن‌ها، گیاهان طبی، دانشکده‌ها و مجلات آیورودایی.

خواندن کتاب آیورودا به زبان آدمیزاد را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

اگر می‌خواهید با آیورودا سلامتی جسم و روان خودتان را بازبیابید این کتاب را حتما بخوانید.

درباره آنجلا هوپ ماری

آنجلا هوپ-ماری پزشکی است که نزدیک به چهل سال از عمر خود را وقف تحقیق و پژوهش در زمینهٔ طب مکمل و طب متعارف کرده است. کار خود را با تشخیص و درمان بیماری‌های پا در انگلستان آغاز کرد. در سال ۱۹۷۹ به ایالات متحده رفت. در رشتهٔ مشاورهٔ بهداشت و تغذیه ادامهٔ تحصیل داد و موفق به دریافت درجهٔ کارشناسی ارشد شد. سپس به بیمارستان لموئل شاتاکِ بوستون رفت و پنج سال در درمانگاهِ درمان درد و تنش، ابتدا به‌عنوان کارآموز و سپس در مقام رئیس بخش تغذیه مشغول به‌کار شد. این درمانگاه یکی از اولین مراکز درمانی بود که درد و تنشِ مزمنِ ناشی از بیماری‌ها را با تلفیق طب مکمل و طب سنتی درمان می‌کرد.

تحصیل در آمریکا برای آنجلا فرصتی فراهم کرد تا در زمینهٔ بازتاب‌شناسی، شیوه‌های تشخیص چینی، ماساژ و مشاوره به تحقیق و مطالعه بپردازد. در همین وقت بود که از رهگذر آشنایی با دکتر وازانت لد و دکتر رابرت اسوبدا با طب آیورودا آشنا شد و چند سالی را صرف یادگیری آیورودا از آن دو کرد و در پایان سال ۱۹۸۹ به انگلستان برگشت. در همین وقت با سنت ادویتا آشنا شد و فلسفهٔ دیرپای این سنت، چراغ راه زندگی‌اش شد. آنجلا در سال ۱۹۹۷ موفق به دریافت مدرک کارشناسی در رشتهٔ درمان امراض استخوانی شد. او اولین دانشجویی بود که در سال ۲۰۰۱ به‌عنوان درمانگر آیورودایی وارد دانش‌سرای آیورودای دانشگاه میدل‌سکس بریتانیا شد و در سال ۲۰۰۹ درجهٔ کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد.

آنجلا در حال حاضر در درمانگاه هیل در مرکز لندن مشغول به فعالیت است. او علاوه‌بر نوشتن یک کتاب دیگر، ده‌ها مقاله برای نشریات و مجله‌های علمی نوشته است. آنجلا در کنار فعالیت‌های آکادمیک خود، سی سال به یوگا و مراقبه نیز پرداخته است. در ۲۰ سال گذشته هم به بسیاری از کشورها سفر کرده است. آموخته‌هایش را به شاگردان بسیاری تعلیم داده و در همایش‌های مختلفی شرکت کرده است.

آنجلا خلاصهٔ سال‌ها جست‌وجوگری‌اش را با این امید در این کتاب در اختیار شما قرار داده است که زمینه‌ای برای تحقیقات بیشترتان فراهم کرده باشد.

بخشی از کتاب آیورودا به زبان آدمیزاد

«آیورودا برخلاف برخی نظام‌های درمانی، تنها با برطرف‌کردن بیماری سروکار ندارد. همان‌طور که سوشروتا، از پزشکان قرن ششم پیش از میلاد، می‌گوید، تنها هنگامی سالم محسوب می‌شوید که اشتهای خوبی داشته باشید، بافت‌های بدن‌تان (دهاتو) عملکرد طبیعی داشته باشند، مواد زائد به خوبی از بدن‌تان دفع شوند، عناصر اصلی بدن‌تان (دُشاها: واتا، پیتا و کاپها) در تعادل باشند و ذهن و حواس‌تان در آرامش و شادی باشند. اگر این اصطلاحات سنسکریت توجه‌تان را به خود جلب کرده‌اند، می‌توانید با مراجعه به فصل سوم مطالبی را دربارهٔ دهاتوها بیاموزید و در فصل دوم نیز مقدماتی را دربارهٔ دُشاها مطالعه کنید.

اطلاعات بسیار زیادی دررابطه‌با کاربرد درمانی کانی‌ها و گیاهان در آیورودا، در دست داریم. در جای‌جای این کتاب، داروهای گیاهی را برای درمان دردهای مختلف و یا به‌عنوان داروهای جوان‌سازی توصیه می‌کنم. اگر ادویه یا داروی ویژه‌ای را در عطاری‌ها یا خواروبارفروشی‌های محله‌تان نمی‌یابید، می‌توانید نزدیک‌ترین عرضه‌کنندگان این اقلام را در پیوست «ج» پیدا کنید.

آیورودا بر اثرات فصل‌های مختلف سال و نوع تغذیه بر تعادل بدن‌تان تأکید بسیاری دارد. در طول ساعت‌های مختلف روز، دُشاها یا ویژگی‌های مختلفی افزایش می‌یابد و همین امر در طول فصل‌های مختلف، تغییرات فیزیولوژیک خاصی در جسم‌تان به‌وجود می‌آورد. همگامی با زمان و شرایط آب‌وهوایی، بیشترین نقش را در سلامت‌تان ایفا می‌کند؛ چراکه شما جهانی کوچک از اتفاقاتی هستید که در محیط پیرامون‌تان رخ می‌دهد. در فصل نهم همگامی با زمان و اقداماتی را برسی می‌کنیم که می‌توانید برای تضمین حد اعلای سلامت‌تان در طول هر فصل انجام دهید.

آیورودا جایگاه خاصی برای تأثیر محیط بر سلامت فرد قائل است و هر موجودی را بخشی از یک هوشیاری واحد می‌داند. چگونه می‌توانیم حقیقتاً سالم باشیم در جایی که با پیشرفت‌ها و فناوری‌مان، رفتار وحشیانه‌ای با محیط اطراف‌مان داریم، جنگل‌ها را در مقیاس‌های وسیعی از بین می‌بریم و با روش‌های کشاورزی‌مان جان سایر موجودات هوشمند را می‌گیریم؟

غذایی که می‌خوریم اغلب بسته‌بندی، منجمد و دوباره گرم می‌شود و نیروی حیات‌بخش اندکی در آن باقی می‌ماند. وقتی سوختی که به بدن‌تان می‌رسانید تا این اندازه بی‌خاصیت باشد، سیستم ایمنی بدن‌تان مجبور می‌شود با تمام قوا از خود کار بکشد. اصلاح سیستم ایمنی و به عبارت دیگر ویادهیشاماتاوا (بخشایش بیماری) اولین گام برای رسیدن به سلامت مطلوب است. در فصل دوازدهم مصرف بهترین غذاها برای تقویت سیستم ایمنی‌تان را بررسی می‌کنیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان