دانلود و خرید کتاب تجارت الکترونیک ۱ رضـا خلیـلیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تجارت الکترونیک ۱

کتاب «تجارت الکترونیک ۱» نوشتۀ رضا خلیلیان، محمدرضا مصلحی و ابراهیم خلیلیان است و انتشارات کنکاش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تجارت الکترونیک ۱

تجارت الکترونیک یکی از نمودهای فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در جهان امروز محور توسعۀ اقتصادی کشورهای مختلف قرار گرفته و به طور گسترده درحال‌رشد است. با پیشرفت سریع شبکه‌های کامپیوتری، مبادلات تجاری جدیدی برای مصرف‌کنندگان و تاجران به وجود آمد که تجارت الکترونیک نام گرفت. بانکداری اینترنتی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های تجارت الکترونیک است و بانک‌ها برای رقابت در کسب سود بیشتر، کاهش هزینه‌ها، دسترسی آسان و سریع مشتریان به سرویس‌های بانکی و رسیدگی به نیازهای کاربران به بانکداری اینترنتی روی آورده‌اند.

تراکنش‌های امن بین بانک‌ها با یکدیگر از اصول تجارت الکترونیک است به همین دلیل تأمین امنیت در بانکداري الکترونیک اهمیت ویژه‌ای دارد. برای ایجاد پروتکل امن بین طرفین تراکنش از رمزنگاری استفاده می‌شود. رمزنگاری به روش‌های متقارن یا نامتقارن انجام می‌شود و کلید به‌عنوان محور اصلی یک اتصال امن مطرح است. به‌منظور برآوردن مجموعۀ نیازهای امنیتی از معماری کلید عمومی استفاده می‌شود. این معماری چهارچوبی امن جهت تولید و انتشار کلیدها ارائه می‌دهد. کتاب تجارت الکترونیک ۱ با شناخت معماری کلید عمومی و بررسی ساختار پروتکل‌های تراکنش امن، راهکارهایی جهت طراحی یک وب‌سایت امن در بانکداری اینترنتی معرفی می‌کند. این کتاب همچنین ۲ راه‌حل برای طراحی و پیاده‌سازی بانک اینترنتی موردنظر ارائه می‌دهد.

کتاب تجارت الکترونیک ۱ در ۵ فصل تنظیم شده است. فصل اول، به بررسی اجمالی تجارت الکترونیک و بانکداری اینترنتی میپردازد. فصل دوم دربارۀ زیرساختارهاي امنیتی در مبادلات الکترونیکی است. در فصل سوم انواع رمزنگاری، امضای دیجیتال، زیرساخت کلید عمومی، گواهی هویت و مرکز گواهی هویت معرفی می شود، فصل چهارم به بررسی پروتکل‌های ارتباطی در تراکنش‌های امن می‌پردازد و فصل طراحی و پیاده‌سازی ۲ بانک اینترنتی در سیستم‌عامل لینوکس را تشریح می‌کند و نقاط ضعف و قوت هر کدام را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد.

خواندن کتاب تجارت الکترونیک ۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان علوم کامپیوتر، برق و الکترونیک و همچنین علاقه‌مندان به موضوع تجارت و بانکداری الکترونیکی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تجارت الکترونیک ۱

«در سال ۲۰۰۳ میلادی بیش از ۱۲۰۰۰ میلیارد سفارش از طریق اینترنت ثبت شده است. سود حاصل از تجارت الکترونیک در آن سال بیش از ۳ تریلیارد بوده است. اطلاع‌رسانی از طریق این رسانۀ فراگیر مزایای بی‌شمار و غیرقابل‌انکاری دارد که امروزه همگان را به استفاده از آن سوق می‌دهد. سال‌های اخیر، رشد سریع مبادلۀ الکترونیکی اطلاعات و توسعۀ شبکه‌های ارتباطی افق‌های تازه‌ای بر تجارت گشوده است. روش‌های نوین تولید، پردازش، ذخیره و انتقال اطلاعات موجب افزایش کارایی، بهره‌وری، دقت، سرعت برقراری ارتباط و کاهش هزینه‌ها در شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری شده است. این امر باعث تسهیل تجارت و افزایش قدرت رقابت بخش بازرگانی شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۱ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۱ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان