دانلود و خرید کتاب محرمانه های مردانه علیرضا تراشیون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب محرمانه های مردانه اثر علیرضا تراشیون

کتاب محرمانه های مردانه

انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب محرمانه های مردانه

کتاب محرمانه های مردانه نوشتهٔ علیرضا تراشیون است. نشر معارف این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی رازهای زندگی مرد موفق با رویکرد دینی و تربیتی.

درباره کتاب محرمانه های مردانه

علیرضا تراشیون در کتاب محرمانه های مردانه بیان کرده است که در طول تاریخ نقش مردان در زندگی خانوادگی تغییرات زیادی کرده است. جهت‌دهندگان به این تغییرات همیشه به‌دنبال جایگاهی ویژه برای مردان در زندگی مشترک بوده‌اند و در بسیاری از موارد زمینهٔ آسیب‌رساندن به نظام خانواده، زن و حتی فرزندان فراهم کرده‌اند. نویسنده در این اثر به این نکته اشاره کرده است که در دوره‌های تاریخی با پدیدهٔ سازش در محیط خانه مواجه بوده‌ایم و زوج ها در کنار هم کمتر تجربهٔ آرامش، دوستی و مهرورزی را داشته‌اند، اما با ظهور اسلام و نگرش همه جانبهٔ اسلام تعریف نویی برای همسرداری مطرح شد که بر چندین محور استوار است. این محورها عبارت است از «انتخاب همسر براساس معیارهای عقلانی و در چارچوب کفویت صورت بگیرد»، «همسران در انتخاب و ادامهٔ مسیر زندگی، خدامحوری را مد نظر داشته باشند»، «هریک از زن و مرد براساس ویژگی‌های خودشان در زندگی مشترک نقش ایفا نمایند»، «حقوق شرعی و اخلاقی هریک در زندگی مشترک مشخص گردد»، «اصل در زندگی مشترک حفظ و بقا آن براساس مهارت آموزی، صبر، گذشت و مدارا باشد» و «نقشهٔ راه زندگی براساس الگوهای عملی تعریف شده ترسیم شود». نویسنده در این اثر براساس آموزه‌های اسلام نقش مردان در زندگی مشترک را ترسیم کرده و جایگاه مرد رابازخوانی کرده است. 

خواندن کتاب محرمانه های مردانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آثار حوزهٔ خانواده و ازدواج در اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب محرمانه های مردانه

«بانوان ایرانی در طول سال، بلکه در برخی از زمان‌ها، به‌صورت ویژه (یعنی با سنگینی و مشقت بیشتر)، کارهای مربوط به نظافت خانه را به‌رغم این‌که وظیفهٔ آن‌ها نیست، انجام می‌دهند. وقتی کسی به‌رغم این‌که وظیفه‌ای درخصوص کاری ندارد، با عشق و محبت به انجام آن کار مبادرت می‌کند، یعنی شایستهٔ تقدیر است، تقدیری که می‌تواند با همکاری و کمک، مصداقی عینی به خود بگیرد و نه‌تنها زندگی دنیوی، بلکه زندگی اخروی زوجین را نیز زیبا کند.

دربارهٔ اهمیت کار کردن مرد در خانه و کمک به همسر روایاتی نورانی از اهل‌بیت؟ عهم؟ بیان شده‌اند که به یک مورد برای نمونه اشاره می‌کنیم. در روایتی، حضرت امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید: «یک روز پیامبر اسلام وارد منزل ما شد. در آن موقع، فاطمه در حال پخت غذا کنار اجاق بود و من برای او عدس‌ها را تمیز می‌کردم. پیامبر فرمود: بشنو از من آن چیزی را که به امر پروردگار می‌گویم. هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند، مگر این‌که ثواب این کار او به‌اندازهٔ هر تار مویی است که بر بدنش روییده باشد و به‌اندازهٔ یک سال عبادتی است که همهٔ روزهایش را روزه گرفته و همهٔ شب‌هایش را برای عبادت شب‌زنده‌داری کرده باشد. خداوند به چنین کسی پاداشی می‌دهد که به پیامبران صابر خود مانند حضرت داود، یعقوب و عیسی عطا کرده‌است. اباالحسن، کسی که در کارهای منزل بدون هیچ‌گونه تکبر و سرکشی و دلتنگی‌ای به همسر خود کمک کند خداوند متعال اسمش را در زمرهٔ شهیدان ثبت می‌کند و برای او به‌ازای هر روز و شبی در این کار، پاداش هزار شهید و به هر قدمی که در این کار برمی‌دارد، پاداش حج عمره می‌دهد و... .» »

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۹۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان