دانلود و خرید کتاب محرمانه های زنانه سیدعلیرضا تراشیون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب محرمانه های زنانه اثر سیدعلیرضا تراشیون

کتاب محرمانه های زنانه

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۳.۶از ۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب محرمانه های زنانه

کتاب محرمانه های زنانه؛ رازهای زندگی زن موفق با رویکرد دینی و تربیتی نوشتهٔ سیدعلیرضا تراشیون است و نشر معارف آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب محرمانه های زنانه

یکی از دغدغه‌‎های همیشگی و مهم در زندگی خانوادگی این است که گاهی زن و مرد جایگاه خود را فراموش می‌کنند؛ بدین معنا که برخی زنان در جایگاه زن و گروهی از مردان در جایگاه مرد، در خانه به ایفای نقش نمی‌‎پردازند. سبک زندگی امیرالمؤمنین(ع) و فاطمه زهرا(ع) نشان می‌دهد که زهرای مرضیه(ع) در زندگی‌شان در جایگاه یک بانوی خانه و امیرالمؤمنین(ع) در جایگاه یک مرد و شوهر قرار داشتند؛ در حالی ‎که امروزه بسیاری از زنان، به جای اینکه زن باشند و نقش زنانگی و همسری خود را به خوبی ایفا کنند، دچار تناقض رفتاری شده و مثلاً برای شوهر خود نقش مادر را ایفا می‌کنند؛ در واقع نسبت به شأن و جایگاه خود آگاهی کافی ندارند. مهم‌ترین علت بروز این مشکل آن است که سبک و روش زن بودن را در جایی نیاموخته‌‎اند و بنابراین، در زندگی خانوادگی و در ارتباط با شوهر و فرزندان با مشکلات فراوانی مواجه‎ می‎‌شوند. امروزه رشد علمی جامعه روز به ‎روز در حال افزایش است و دختران تمایل بسیاری به گذراندن مدارج بالای علمی دارند، ولی در هیچ‌‎یک از این آموزشگاه‌‎‌ها جایگاه زن برای آنان به خوبی و درستی تبیین و تشریح نمی‌‎شود. 

کتاب محرمانه های زنانه قصد آگاهی‌بخشی به دختران و زنان در جامعه را دارد. در این کتاب نکات و راهکارهای لازم برای ارائه یک زنِ نمونه و موفق بیان شده است. بنابراین اگر زن بخواهد در جایگاه اصلی‌اش قرار گیرد و نقشش را در جامعه و به‌خصوص خانواده به خوبی ایفا کند، باید نکات و مؤلفه‎‌هایی را در زندگی رعایت کرده،‌ آن‌ها را به ‎کار ببندد. در این کتاب تلاش شده تا محرمانه‌های زنانه در قالب چهل نکته از رازهای زندگی زن موفق، با بهر‎ه‌گیری از آیات و روایات معصومین(ع) تبیین شده و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

خواندن کتاب محرمانه های زنانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به تمام دختران و زنان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب محرمانه های زنانه

هیچ‌گاه شوهرتان را مسخره نکنید. متأسفانه امروز مشاهده می‌شود که برخی از زنان جوان به دنبال ضعف‎های شوهران خود می‎گردند تا‌آن‌ها را مسخره کنند! این تمسخر ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از این موارد، انتقام و مقابله است. در واقع برخی زنان به سبب ناراحتی و دلخوری‎ای که از شوهرشان دارند، با این کار به دنبال جبران و نوعی انتقام‎گیری هستند. این رویکرد و این نوع رفتار در زندگی خانوادگی بسیار آسیب‎زاست. عالم بزرگواری در خاطراتش نقل می‌کند: «من وقتی طلبه بودم، صبح‌ها که بلند می‌شدم، صدقه می‌دادم و نیت من این بود تا عیبی از استادم در حضور من هویدا نشود». در واقع زن و مرد نیز باید گاهی در زندگی صدقه بدهند تا طرف مقابل‌آن‌ها اشتباه نکند و جایگاهش خدشه‎دار نشود. بنابراین، هیچ‌گاه نباید به‎ دنبال یافتن عیب‎های همسر و مسخره کردن او باشید تا زندگی استحکام لازم را داشته باشد.

در روایات اهل‌بیت(ع) نیز تمسخر به شدت مورد نهی و نکوهش قرار گرفته است. پیامبر اکرم(ص) در این ‎باره می‌فرماید:

«انَّ الْمُسْتَهْزِئینَ یفتَحُ لَاحَدِهِمْ بابُ الْجَنَّةِ، فَیقالُ هَلُّمَ، فَیجیءُ بِکرْبَةٍ وَ غَمَّةٍ، فَاذا جاءَ اغْلِقَ دُونَهُ، ثُمَّ یفْتَحُ لَهُ بابٌ آخَرٌ... فَما یزالُ کذلِک حتّی انَّ الرَّجُلَ لَیفْتَحُ، لَهُ الْبابُ فَیقالُ لَهُ هَلَمَّ هَلمَّ، فَما یاتیهِ»۴

«عذاب استهزاکنندگان در قیامت به این صورت است که درِ بهشت بر یکی از‌آن‌ها باز می‎شود و به وی گفته می‎شود: «بشتاب»! وی با غم و اندوه می‎آید. وقتی نزدیک در شد، بسته می‎شود و درِ دیگر بر او بازمی‎گردد... آن‌قدر با وی چنین می‎کنند تا آن حد که در را باز می‎کنند و به وی می‎گویند: «بشتاب... بشتاب»! ولی او از ناامیدی نمی‎آید».

تمسخر در زندگی مشترک نه‌تنها صمیمیت و محبت را از بین می‎برد، بلکه موجب ایجاد دشمنی و کدورت بین زوجین شده و در بلندمدت سبب تزلزل بنیان خانواده می‎گردد.


نظرات کاربران

کاربر ۵۴۱۶۸۷۳
۱۴۰۱/۰۸/۲۵

خیلی کتابی خوبیه به خانم هایی که تازه زندگی مشترک تشکیل دادن خوندنش توصیه میشه😍😍

بنده خدا
۱۴۰۲/۰۴/۰۵

لطفا در بی نهایت قرار بدید ممنون

کاربر 1651501
۱۴۰۳/۰۲/۱۶

لطفا این کتاب در بی نهایت قراردهید .سپاس

کاربر 7649734
۱۴۰۲/۰۹/۲۳

انتظار گفتار قوی تری داشتم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰)
می‌شود. اگر مردی بخواهد سند خانه را به نام خانم بزند، بی‌شک او خوش‌حال می‌شود؛ اما توصیۀ ما به شما این است که اگر مرد این کار را کرد، آن را نپذیرید، چون برای شما منفعت دارد، ولی مصلحت ندارد. مصلحت آن چیست؟ این‌که نقش مرد کم‌رنگ می‌شود و دیگر خود را تکیه‌گاه زندگی نمی‌داند،
گُم
زن و شوهر نباید اجازه دهند مشکلاتشان و ناراحتی‌‌ها روی هم انباشته شود و باید سعی کنند مشکلات را در همان روز و در موقعیت مناسب حل کنند
گُم
امام حسن عسکرى(ع) می‌فرماید: «جُعِلَتِ الخَبائِثُ فی بَیتٍ و جُعِلَ مِفتاحُهُ الکِذبَ»‌ «خداوند همۀ بدی‌ها را در یک خانه جمع کرده و کلیدِ آن دروغ است».
شکوفه ▪︎
در روایات اهل‌بیت(ع) نیز تمسخر به شدت مورد نهی و نکوهش قرار گرفته است. پیامبر اکرم(ص) در این ‌باره می‌فرماید: «انَّ الْمُسْتَهْزِئینَ یفتَحُ لَاحَدِهِمْ بابُ الْجَنَّةِ، فَیقالُ هَلُّمَ، فَیجیءُ بِکرْبَةٍ وَ غَمَّةٍ، فَاذا جاءَ اغْلِقَ دُونَهُ، ثُمَّ یفْتَحُ لَهُ بابٌ آخَرٌ... فَما یزالُ کذلِک حتّی انَّ الرَّجُلَ لَیفْتَحُ، لَهُ الْبابُ فَیقالُ لَهُ هَلَمَّ هَلمَّ، فَما یاتیهِ» «عذاب استهزاکنندگان در قیامت به این صورت است که درِ بهشت بر یکی از‌آن‌ها باز می‌شود و به وی گفته می‌شود: «بشتاب»! وی با غم و اندوه می‌آید. وقتی نزدیک در شد، بسته می‌شود و درِ دیگر بر او بازمی‌گردد... آن‌قدر با وی چنین می‌کنند تا آن حد که در را باز می‌کنند و به وی می‌گویند: «بشتاب... بشتاب»! ولی او از ناامیدی نمی‌آید».
گُم
هیچ‌گاه از ازدواجتان اظهار پشیمانی نکنید. گاهی برخی زنان به دلیل اشتباهاتی که از شوهرانشان می‌بینند برای ابراز ناراحتی و شکایت خود از زندگی مشترک اظهار پشیمانی می‌کنند و این احساس را با جملاتی مانند: «عجب اشتباهی کردم»!؛ ‌«ای کاش این زبانم بریده شده بود و به تو بله نمی‌گفتم»!؛ «کاش قلم پایت شکسته شده بود، به خانۀ ما نمی‌آمدی»!؛ «بدبختم کردی» و... ابراز می‌کنند. زنان باید توجه داشته باشند که با گفتن این جملات مردِ خانه را دلسرد می‌کنند. زنان نباید هیچ‌گاه از ازدواجشان اظهار پشیمانی کنند، زیرا مرد به نقش‌آفرینی در زندگی، امید می‌بندد؛ در حالی که زن با گفتن این جملات، نقش‌آفرینی مرد را نادیده می‌گیرد و او را از زندگی و تلاش و فعالیت ناامید می‌کند.
گُم
زن موفق کسی است که نقش «تسهیل‌گر» را در زندگی ایفا می‌کند؛ یعنی در کنار همه‌‌چیز قرار می‌گیرد و زندگی را متعادل می‌کند. در این صورت، اگر شوهر اشتباهی مرتکب شود، زن به جای مقابله، اشتباهش را جبران می‌کند. طبق مثال، اگر دیر به منزل بیاید، می‌گوید: حتماً خیابان‌ها شلوغ بوده و یا این‌که انجام دادن کارهایت به زمان زیادی نیاز داشت. یعنی به جای این‌که در مقابل شوهر چهره‌ای عبوس داشته باشد و با عصبانیت با او رفتار کند و آرامش روانی او را بر هم بزند، در کنار او قرار می‌گیرد و سعی می‌کند با او همراهی و هم‌دلی کند
گُم
بعضی مواقع شوهر وضع مالی خوبی دارد و می‌خواهد به پدر و مادرش کمک کند. در این صورت، نیاز نیست در امور مربوط به او جست‌وجو کنید که آیا کمک می‌کند یا نه. اما اگر از زندگی خودشان کم می‌گذارد و‌آن‌ها دچار سختی می‌شوند باید به او یادآوری کرد، زیرا نفقۀ زن و فرزند بر شوهر واجب است.
گُم
در واقع زن و مرد نیز باید گاهی در زندگی صدقه بدهند تا طرف مقابل‌آن‌ها اشتباه نکند و جایگاهش خدشه‌دار نشود. بنابراین، هیچ‌گاه نباید به‌ دنبال یافتن عیب‌های همسر و مسخره کردن او باشید تا زندگی استحکام لازم را داشته باشد.
گُم
زنان باید به این نکته توجه کنند که مردان در جامعه آسیب‌‌ها و مسائل متفاوتی را می‌بینند یا می‌شنوند؛ به همین دلیل، اگر دروغی را از همسرشان بشنوند یا پنهان‌کاری ببینند، به او بدبین می‌شوند. دروغ‌گویی پایۀ زندگی را متزلزل می‌کند؛ حتی اگر مصلحتی باشد. اسلام در چند مورد دروغ مصلحتی را مجاز دانسته، ولی هیچ‌کدام مربوط به عرصۀ خانواده نیست.
شکوفه ▪︎
تمسخر در زندگی مشترک نه‌تنها صمیمیت و محبت را از بین می‌برد، بلکه موجب ایجاد دشمنی و کدورت بین زوجین شده و در بلندمدت سبب تزلزل بنیان خانواده می‌گردد.
گُم

حجم

۱۲۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۲۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان