دانلود و خرید کتاب بهائیت از دیدگاه منتقدان و روشنفکران مسیحی (جلد سوم) حمید فرناق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهائیت از دیدگاه منتقدان و روشنفکران مسیحی (جلد سوم) اثر حمید فرناق

کتاب بهائیت از دیدگاه منتقدان و روشنفکران مسیحی (جلد سوم)

معرفی کتاب بهائیت از دیدگاه منتقدان و روشنفکران مسیحی (جلد سوم)

کتاب بهائیت از دیدگاه منتقدان و روشنفکران مسیحی (جلد سوم) به‌قلم حمید فرناق را انتشارات گوی منتشر کرده است. این کتاب به بیان تاریخچه‌ای از شکل‌گیری فرقهٔ بهائیت و ارائهٔ آرا و اندیشه‌های متفکران مسیحی در رد آن می‌پردازد. 

درباره کتاب بهائیت از دیدگاه منتقدان و روشنفکران مسیحی (جلد سوم)

بهائیت ازجمله فرق ضاله و نحله‌های فکری کاذب و دورغینی است که از دوران محمدشاه قاجار در ایران آغاز به کار کرد و سعی در ارائهٔ تفسیری متفاوت و متناقض با آموزه‌های اسلام در مورد ظهور منجی و خاتمیت پیامبر(ص) داشت. این فرقه هم از سوی اسلام‌شناسان و هم علمای سایر ادیان توحیدی و نیز مفسران و دانشمندان غیرمذهبی و حتی از سوی اعضای خود مورد انتقاد واقع شده و زیر سؤال رفته است. حمید فرناق در کتاب بهائیت از دیدگاه منتقدان و روشنفکران مسیحی (جلد سوم) ابتدا تاریخچه‌ای از شکل‌گیری این فرقه و چیستی و چگونگی موازین و اعتقادات آنان ارائه داده و سپس به بیان آرا و اندیشه‌های چند تن از منتقدان و متفکران مسیحی در رد آموزه‌ها و تعلیمات بهائیت پرداخته است.

خواندن کتاب بهائیت از دیدگاه منتقدان و روشنفکران مسیحی (جلد سوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ سیر تغییر و تحول اندیشه‌های بشری، دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های مطالعات ادیان و الهیات و طلاب حوزه‌های علمیه از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب بهائیت از دیدگاه منتقدان و روشنفکران مسیحی (جلد سوم)

«پیشـینه‌ٔ عقیده به‌ ظهــور منجی‌، به‌ دوران‌های بسـیار دور باز می‌گردد. از همان نخســتین‌ روزهــای تاریخ‌ پیامبران، بشــارت به‌ فراگیر شـدن توحید و دادگری در سرتاســر گیتی‌ و نجات آدمیان از ســتم‌ و بــیداد و برقراری حکومت‌ جهانی‌ به‌دســت‌ پارســای پارســایان و ســرآمد خردمندان، از جمله‌ بشارات انبیای بزرگ از جمله‌ زرتشت‌، موسی‌، عیسی‌ و رسول گرامی‌ اسلام بوده است‌. حتی‌ در ادیان غیرالهی همچون هندوئیسم‌ نیز از منجی‌ موعودی با نام «کالکی‌» یاد شده است‌. او نیز بسان موعود ادیان الهی روزی ظهور خواهد نمود و جهان را به‌ نور عدالت‌ خود روشن‌ خواهد ساخت‌ و طعم‌ شیرین‌ زندگی‌ سعادتمندانه‌ را به‌ جهانیان خواهد چشاند. در منابع‌ روایی‌ اسلام، به‌ روشــنی‌ از وجود مقدســی‌ که‌ «تشکیل‌ حکومت‌ واحد جهانی‌»، «نابودی ستم‌ و تباهی‌» و «پر شدن زمین‌ از عدل و دادگری» به‌ دست‌ باکفایت‌ او به‌ انجام می‌رسد، سخن‌ به‌ میان آمده است‌. روایات اسلامی‌ از این‌ شخص‌ با عنوان «مهدی» یاد کرده‌اند. پیامبر گرامی‌ اسلام تأکید فرمود که‌ مهدی، همان امام دوازدهم‌ شــیعیان، فرزنــد یازدهــم‌ حضــرت علــی‌ و فرزنــد نهــم‌ حضــرت حســین‌ اســت‌. منابع‌ اسلامی‌ به‌ قدری آمدن چنین‌ شخصی‌ را قطعی‌ می‌دانند که‌ به‌ بیان پیامبر اکرم حتی‌ اگر یک‌ روز از عمر جهان باقی‌ مانده باشد، خداوند آن یک‌ روز را به‌ قدری طولانی‌ خواهد کرد که‌ منجی‌ موعود ظهور کند و حکومت‌ عادلانه‌ خود بر جهان را تشکیل‌ دهد. دشمنی‌ با این‌ ایده و عقیــده هم‌ دورانی‌ به‌ درازای همین‌ آرمان دارد. ازآنجاکه‌ اولین‌ برنامهٔ منجی‌ موعود اسلام مبارزه با ظالمان و حاکمان طاغوتی‌ است‌، اولین‌ دشمنان آموزهٔ مهدویت‌ در طبقه‌ حاکمان به‌ صف‌ شدند. آنها با مقابله‌ٔ مستقیم‌ با مروجان فرهنگ‌ مهدویت‌ یا با تقویت‌ جریان‌های انحرافی‌ سعی‌ در برکنی‌ یا بی‌رنگ‌ کردن این‌ آموزه در میان انسان‌های مؤمن‌ داشته‌اند. از جمله‌ جریان‌هایی‌ که‌ در یکی‌ دو سدهٔ اخیر برای به‌ حاشیه‌ راندن مفهوم مهدویت‌ و واژگونی‌ محتوایی‌ آن به‌ راه افتاد جریان بهائیت‌ است‌.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان