دانلود و خرید کتاب تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد امیل بریه ترجمه یحیی مهدوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد اثر امیل بریه

کتاب تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد

معرفی کتاب تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد

کتاب الکترونیکی «تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد» نوشتهٔ امیل بریه با ترجمهٔ یحیی مهدوی در انتشارات خوارزمی چاپ شده است. امیل بریه فیلسوف و استاد دانشگاه فرانسوی و یکی از برجسته‌ترین دانشمندان و نویسندگان در زمینهٔ تاریخ فلسفه است.

درباره کتاب تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد

امیل بریه به عمق تحلیل‌هایش و سبک روایتش در تاریخ فلسفه شناخته می‌شود. آثار او اغلب به زبان ساده و روان نوشته شده‌اند و برای دانشجویان و علاقه‌مندان به فلسفه قابل درک و قابل استفاده هستند.

بریه به فلسفهٔ دوره‌های مختلف تاریخی، به‌ویژه فلسفه یونان باستان و فلسفه مسیحیت پرداخته است. او به طور گسترده به مباحث و شخصیت‌های مهم فلسفی مانند افلاطون، آریستوتل، سقراط، و دیگران پرداخته و تلاش کرده است تا اندیشه‌های آن‌ها را به‌نحوی متمایز به خوانندگان ارائه دهد.

کتاب تاریخ فلسفه: قرون وسطی و دوره تجدد یکی از مهم‌ترین آثار بریه است که به بررسی دوره‌های مختلف تاریخی فلسفه می‌پردازد و تأثیر آن‌ها بر توسعهٔ اندیشهٔ اروپایی را بررسی می‌کند. این کتاب یکی از منابع مهم در زمینهٔ تاریخ فلسفه است و برای دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کتاب تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران تاریخ فلسفه پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد

«اینک درباره این تعالیم مسیح که به‌واسطه عاری‌بودن از ملاحظات نظری و مستدلّ درباره جهان و خدا، کاملاً مخالف معارف یونانی است، برای مورخ فلسفه این مسأله که جلوه‌ای است از مسأله کلی‌تر راجع به‌تاریخ تمدن، مطرح می‌شود. به‌این بیان که در تاریخ تتبّعات فلسفی، اهمیت این امر که تمدن غربی پس از قسطنطین (متوفی در ۳۳۷ ـ امپراطور در ۳۰۶) به‌صورت تمدن مسیحی درآمده، تا چه اندازه است؟ جوابهای مختلفی به‌این سؤال داده شده‌است. بعضی گفته‌اند که به‌هیچ وجه اهمیت نداشته‌است. این جواب ممکن است به‌دو منظور مختلف داده شده‌باشد: یکی برای حفظ خالص‌بودن مسیحیت انجیلی و اینکه آن امری جز تکلیف مهر و شفقت‌داشتن و نجات‌یافتن به‌وسیله عیسی، دربرندارد، دیگری برای اطمینان به‌استقلال و آزادی فکر منطقی و عدم تبعیت آن از اموری که در ورای خرد قرارگرفته‌است. در منظور اول نشان‌داده شده‌است که عقایدی که بر انجیل و گفته‌های پولوس قدیس در پنج قرن اولیه اضافه شده، مخصوصاً تتبعات درباره ماهیت «کلمه» و درباره «تثلیث» صرفاً اضافه مضر و خطرناک تتبعات یونانی بوده‌است بر سنت اولیه عیسوی. این منظور را بیشتر نخستین مورخان پروتستانی فلسفه داشته‌اند. اما در منظور دوم نشان‌داده شده‌است که پیشرفت واقعی ذهن انسان از نظر عقلی، بی هیچ فصل و قطعی، به‌علوم یونانی اتصال دارد و در سیر این پیشروی که از ریاضیات یونانی به‌حساب بی‌نهایت کوچک، یا از بطلمیوس بهکپرنیک رسیده‌است، مسیحیت هیچ گونه دخلی نداشته‌است. خلاصه آنکه خرد بالاستقلال توسعه و بسط یافته‌است و در این بسط و توسعه مسیحیت سهمی نداشته بلکه گاهی سنگ پیش پا نیز شده‌است ــ این منظور را نظریه‌سازان پیشرفت و ترقی در نیمه دوم قرن هجدهم داشته‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۳ صفحه

حجم

۳۵۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۳ صفحه

قیمت:
۱۴۲,۵۰۰
تومان