دانلود و خرید کتاب اسباب بازی و رشد کودکان مرضیه خمسه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسباب بازی و رشد کودکان اثر مرضیه خمسه

کتاب اسباب بازی و رشد کودکان

نویسنده:مرضیه خمسه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اسباب بازی و رشد کودکان

کتاب «اسباب بازی و رشد کودکان» نوشتۀ مرضیه خمسه است و شرکت رسانه ساز دانش آن را منتشر کرده است. این کتاب تأثیرات اسباب‌بازی بر رشد کودکان را بررسی می‌کند.

درباره کتاب اسباب بازی و رشد کودکان

تاریخچۀ اسباب‌بازی و بازی‌کردن به عصر حجر برمی‌گردد و کودکان از آن دوران با استخوان‌ها و تکه سنگ‌ها بازی می‌کردند تا اینکه در قرن هجدهم میلادی صنعت اسباب‌بازی به معنای امروزی آغاز شد و کم‌کم رواج پیدا کرد. این موضوع نشان‌دهندهٔ اهمیت بازی و اسباب‌بازی در زندگی و رشد انسان است.

بازی، فعالیت مهم و ضروری در تمام دوره‌های مختلف رشد است. بازی‌کردن کودکان مهم‌ترین ویژگی یک کودک به‌حساب می‌آید. بازی و اسباب‌بازی رشد هوشی و اجتماعی کودک را افزایش می‌دهد. كودكانی كه اسباب‌بازی ندارند و يا امكانات کمی برای بازی دارند، معمولاً از لحاظ شناختی از هم سن و سالان خود عقب‌تر هستند. کودکان در زمان بازی به شناختی از خود می‌رسند، جهان اطراف و آدم‌ها را بهتر می‌شناسند و یاد می‌گیرند که مسائلی که برایشان پیش‌ می‌آید حل کنند. آن‌ها همچنین از طریق بازی است که ياد می‌گیرند چطور به یکدیگر اعتماد کنند، دربارۀ قوانين بازی توافق و گروهي بازی کنند. مفاهیمی مانند همكاری، پيروزی، شكست و برتری‌طلبی با بازی‌های جمعی و گروهی شناخته می‌شود. کتاب اسباب‌بازی و رشد کودکان قصد دارد تا مراحل رشد و تحول کودک و نقش اسباب‌بازی در این مراحل را بررس کند و به والدین آموزش دهد که چه اسباب‌بازی‌هایی برای کودکان مناسب است. کتاب همچنین موضوع بهداشت و ایمنی اسباب‌بازی‌ها را بررسی می‌کند.

 فهرست مطالب کتاب اسباب‌بازی و رشد کودکان عبارت است از: «مقدمه»، «اسباب‌بازی و رشد و تحول کودک»، «تأثیر نوع اسباب‌بازی در بازی‌های کودکان»، «انتخاب اسباب‌بازی متناسب با سن کودک»، «اسباب‌بازی و ویژگی‌های کودکان»، «تعداد اسباب‌بازی‌ها»، «چیدن اسباب‌بازی‌ها»، «بهداشت و ایمنی اسباب‌بازی‌ها» و «منابع»

خواندن کتاب اسباب بازی و رشد کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به والدین، مربیان، مشاوران و دانشجویان رشتۀ روان‌شناسی کودک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اسباب بازی و رشد کودکان

«علاقۀ کودکان به وسایل جدید، باعث تولید اسباب‌بازی‌های متنوع و پیچیدۀ زیادی شده است. همچنین نوع علاقۀ کودک به اسباب‌بازی‌های گوناگون با سن کودک و نوع بازی او ارتباط دارد. به طور مثال اسباب‌بازی‌های سازمان‌یافته مانند: وسایل چای‌خوری، فنجان‌ونعلبکی، میز اتو، ‌ جعبه‌ابزار و تلفن در کودکان ۳.۵ساله باعث افزایش بازی‌های موازی و انفرادی می‌شود. وقتی کودکان با اسباب‌بازی‌های کوچک بازی می‌کنند، واکنش منفی بیشتری نسبت به زمانی که با وسایلی چون تاب و سرسره‌بازی می‌کنند از خودشان نشان می‌دهند. به‌عبارت‌دیگر کودک حالت تهاجمی‌تر نسبت به هم‌بازی نشان می‌دهد و دوست ندارد وسایل خود را به کسی بدهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

حجم

۲۱۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

قیمت:
۱۹,۲۰۰
تومان