دانلود و خرید کتاب تاریخ داخائو پل بربن ترجمه جمشید نوایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ داخائو اثر پل بربن

کتاب تاریخ داخائو

نویسنده:پل بربن
انتشارات:نشر نی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تاریخ داخائو

کتاب تاریخ داخائو نوشتۀ پل بربن با ترجمۀ جمشید نوایی در نشر نی به چاپ رسیده است. این کتاب گوشه‌ای از تاریخ جنگ جهانی دوم و دربارۀ اردوگاه کار اجباری داخائو در آلمان تحت حکومت نازی است که از ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ میلادی هزاران نفر در آن کشته شدند.

درباره کتاب تاریخ داخائو

داخائو نام اردوگاه کار اجباری در آلمان تحت سیطرۀ نازی‌ها و و یکی اردوگاه‌های بزرگ آن بود که در ۱۹۳۳، کمی پس از به قدرت رسیدن آدولف هیتلر و به دست هاینریش هیملر، فرماندۀ اس‌اس تأسیس شد. داخائو نخستین اردوگاه کار اجباری بود که در ۱۶ کیلومتری شمال مونیخ در نزدیکی شهر داخائو در ایالت بایرن آلمان ساخته شد. عددهای واقعی از کشته‌های این اردوگاه تخمینی است؛ اما می‌توان گفت هزاران اسیر و زندانی بر اثر بیماری، سوء‌تغذیه، کار بیش از حد و آزمایش‌های پزشکی در این اردوگاه به قتل رسیدند.

وضعیت زندگی در داخائو بسیار سخت بود و جمعیت آن هر روز افزایش می‌یافت تا جایی که چندین برابر ظرفیتش اسیر در خود جای داده بود. این وضعیت باعث شد اردوگاه اصلی گسترش پیدا کند و تعدادی زیرمجموعه در جنوب آلمان و اتریش به آن اضافه شود. در پایان جنگ جهانی دوم و در روز ۲۹ آوریل ۱۹۴۵ این اردوگاه به دست نیروهای آمریکایی افتاد.

کتاب تاریخ داخائو، تاریخ پدیداری یک جهان‌بینی جهانخوار است؛ تاریخ نظم نویی است که قصد داشت ملت آلمان را از کوره‌راه شکنجه‌گاه‌ها و کشتارها و کشورگشایی‌ها به سر منزل خوشبختی نژاد برتر برساند. تاریخی از اوج رذالت‌های انسان‌ستیزانۀ نظامی ددمنش و جانشکار که از راه عوام‌فریبی و تحریک احساسات ملی نژادی سبب خانمان‌سوزی میلیون‌ها انسان و دستاوردهای تمدن مادی و معنوی آن‌ها شد. اردوگاه داخائو، درواقع، نمونۀ آشکار جهان‌مداریِ رایش سوم در سرتاسر عالم بود.

کتاب تاریخ داخائو در ۱۶ فصل تدوین شده است که عنوان آن‌ها عبارت است از: برپایی اردوگاه و جای آن؛ رده‌بندی و شمار زندانیان؛ مرکز فرماندهی و اداری اردوگاه؛ ذهنیت اس.اس.ها؛ زندگی روزانه زندانیان؛ زندانیان به هنگام کار؛ بارهای قطار؛ ناخوشی و مرگ در میان زندانیان؛ کیفرها و اعدام‌ها؛ آزمایش‌های پزشکی؛ کشیشان در داخائو؛ عالم زندانیان؛ پایداری و رفاقت؛ واپسین روزها و آزادی؛ پس از آزادی؛ مردگان داخائو.

خواندن کتاب تاریخ داخائو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های تاریخی به‌ویژه تاریح جهان و تاریخ جنگ جهانی دوم پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۲ صفحه

حجم

۱۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۲ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان