دانلود و خرید کتاب اضطراب طلاق نگین وهابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اضطراب طلاق اثر نگین وهابی

کتاب اضطراب طلاق

نویسنده:نگین وهابی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اضطراب طلاق

کتاب اضطراب طلاق نوشتۀ نگین وهابی در انتشارات رشد فرهنگ به چاپ رسیده است.

درباره کتاب اضطراب طلاق

طلاق به‌معنای فروپاشی یکی از نهادهای مهم جامعه است. روند افزایش طلاق جهانی است و تغییرات اقتصادی، حقوقی، ارزشی و فرهنگی از علت‌های آن هستند. کتاب اضطراب طلاق گزارش می‌دهد که ایران چهارمین کشور جهان از نظر نسبت طلاق به ازدواج است. از هر هزار زوج در ایران دویست مورد به طلاق منجر می‌شود. 

کتاب اضطراب طلاق مشکلات زنان پس از طلاق را بررسی می‌کند. مشکلاتی چون مصرف مواد مخدر، آسیب دیدن روابط اجتماعی، افسردگی، فقدان امنیت اجتماعی، مشکلات روحی و... . مؤلفه‌هایی چون کامیابی، رضایت، روان سالم و لذت از زندگی از نشانه‌های کیفیت زندگی هستند که در زنان طلاق‌گرفته پایین است. بر مبنای همین موضوع است که کتاب یکی از مشلات زنان طلاق گرفته را اضطراب طلاق می‌داند. 

در این کتاب، اضطراب و مبانی آن بررسی شده و ضمن پرداختن به طلاق، تأثیر آن بر اضطراب در زنان نشان داده شده است. بخشی از موضوعات کتاب اضطراب طلاق عبارت‌اند از: اضطراب و علائم آن؛ ابعاد مختلف آسیب‌های ناشی از طلاق و اثرات آن بر زنان؛ روزهای سخت زنان مطلقه بعد از طلاق؛ وظیفۀ جامعه در قبال زنان طلاق‌گرفته؛ آثار و پیامدهای طلاق؛ راه‌حل‌های کنار آمدن با طلاق در زنان.

خواندن کتاب اضطراب طلاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با ازدواج و خانواده پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اضطراب طلاق

«اضطراب، تشویشی فراگیر، ناخوشایند و مبهم است که اغلب علائم دستگاه خودکار (اوتونوم) نظیر سردرد، تعریق، تپش قلب، احساس تنگی در قفسه سینه و ناراحتی مختصر معده نیز با آن همراه است. مجموعه علائمی که در حین اضطراب وجود دارد اغلب در هر فردی به‌گونه‌ای متفاوت از دیگران است؛ علائم اضطراب را می‌توان به ۴ گروه شناختی، عاطفی، رفتاری و فیزیولوژیک تقسیم کرد. اکثر افراد هنگام مواجه با رویدادهای فشارزا، دچار اضطراب و احساس نگرانی می‌کنند؛ اما این‌گونه واکنش‌ها، پاسخ‌های بهنجاری به چنین موقعیت‌ها هستند. اضطراب یک حالت برانگیختگی پراکنده، بعد از درک یک تهدید واقعی یا خیالی است که مبتنی بر آینده و متمرکز بر هیجانات هست و می‌تواند یک پاسخ انطباقی باشد. اضطراب زمانی نابهنجار محسوب می‌شود که در پاسخ به موقعیت‌هایی باشد که به‌راحتی می‌توان با آن کنار امد و یا بصورت مزمن و پایدار رخ دهد. درواقع اضطراب زمانی مایه نگرانی بالینی می‌شود و به چنان سطح شدیدی رسیده باشد که توانایی عمل کردن در زندگی روزمره را مختل کند، به‌طوری که فرد دچار حالت ناسازگارانه‌ای شده باشد که مشخصه آن واکنش‌های جسمانی و روانی شدید است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۰۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۷۰۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان