دانلود و خرید کتاب ده اثر + بورخس مرتضی فضلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ده اثر + بورخس اثر مرتضی فضلی

کتاب ده اثر + بورخس

نویسنده:مرتضی فضلی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ده اثر + بورخس

کتاب ده اثر + بورخس نوشتۀ مرتضی فضلی در انتشارات فروغ سپهر به چاپ رسیده است. این کتاب دربارۀ مبانی نظری داستان‌نویسی است و نویسنده این کار را بر مبنای مرور چند داستان انجام داده است.

درباره کتاب ده اثر + بورخس

کتاب ده اثر + بورخس، مبانی نظری داستان‌نویسی و اصول آن را معرفی کند. نویسنده در این کتاب تلاش کرده است مخاطب را به‌شکلی با این موضوع آشنا کند تا بتواند معیارهای ارزشیابی داستان خوب را بشناسد. 

هر داستانی برای اینکه فهمیده شود نیاز دارد تا مخاطبش درک درستی از داستان داشته باشد. نحوۀ توضیح مبانی نظری داستان‌نویسی در کتاب ده اثر + بورخس به‌گونه‌ای است که علاوه بر ایجاد ارتباط با مخاطب، ملال‌آور نیز نیست. نویسنده این کار را با نقد تعدادی از داستان‌های نویسندگان مختلف به مخاطبان آموزش داده است.

او برای این منظور ۱۰ داستان ایرانی را با ژانر کلاسیک و رئالیستی انتخاب کرده است به اضافۀ داستانی از خورخه لوئیس بورخس. عنوان این داستان‌ها عبارت‌اند از: «داش آکل»، «انتری که لوطی‌اش مرده بود»، «جشن فرخنده»، «گاو»، «شازده احتجاب»، «شوهر آهوخانم»، «جفت»، «سان شاین»، «خانه‌های بیمار»، «مخاطب‌گریزی در شرق بنفشه»، «هدایت و تأثیر آن بر ادبیات داستانی» و «قطار بورخس».

خواندن کتاب ده اثر + بورخس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران پژوهش‌های ادبی و ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ده اثر + بورخس

«آنچه باعث می شود "جنایت و مکافات" داستایوسکی در روانشناسی مبحث نویی را باز کند، همین نگاه رئالیستی نویسنده به واقعه است. هدایت نیز از این خصیصه بهره مند است. او نویسنده ای است که واقعیات جامعۀ خودش را مد نظر دارد و به خوبی به این حوادث خط سیر می‌دهد و پیرنگ داستان هایش ضمن باورپذیری، ریشه در فرهنگ مردمانش دارد. در همین داستان: داش آکل (قهرمان) در مقابلش، کاکا رستم را دارد (ضد قهرمان). در ادامۀ داستان، مرجان (قهرمان ارزشی)، داش آکل را در مقابل خودش دارد. داش آکل ناچار می‌شود از گذشتۀ خودش فاصله بگیرد، دیگر شر و شور پیشین را نداشته باشد، سرش را به حساب و کتاب و رسیدگی به امور خانوادۀ حاج صمد گرم کند ولی ریشه در ارزش های دیرین دارد و آتش این عشق جانسوز هم او را به چالش کشیده است. ناچار سری به میخانه می زند، خاموش می آید، و خاموش می روی سرانجام وقتی شکست را می پذیرد، به ابتدای داستان برمی گردد، با این تفاوت که دیگر داش آکل سابق نیست. حالا او با تجربه ای که کسب کرده، به نقطه ای رسیده که معیارهای ارزشی اش عوض شده است و به برخی از معیارهای سابق التقاتی ندارد بنابراین انگیزۀ لازم را برای بودن در خود حس نمی کند. بدش نمی آید در این مرحله هم خودش را نفی کند. تربیت طوطی برای سخن گفتن نیز دلیل بر این است که داش آکل پذیرش این شکست را از مدت ها قبل در خودش پرورش داده است. دلیل اتخاذ این تصمیم توسط کاراکتر اصلی داستان می تواند دلایل متعددی داشته باشد...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

حجم

۴۵۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان