دانلود و خرید کتاب رقصنده بر باد مرتضی فضلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رقصنده بر باد اثر مرتضی فضلی

کتاب رقصنده بر باد

نویسنده:مرتضی فضلی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رقصنده بر باد

کتاب الکترونیکی رقصنده بر باد نوشتهٔ مرتضی فضلی از انتشارات فروغ سپهر است. این کتاب شامل مجموعهٔ داستان‌های کوتاه ایرانی است.

درباره کتاب رقصنده در باد

کتاب رقصنده در باد شامل ۲۵ داستان کوتاه است که «رقصنده» یکی از داستان‌های کتاب است. کتاب با داستان سفر سالک شروع می‌شود. شخصیت اصلی داستان سفر سالک، مردی است که مفتون شخصیت‌های عرفانی شده است. او مفتونِ «بایزید بسطامی» از عرفانی ایرانی و مجذوبِ «دون خوان ماتیوس» است. کتاب «سفر به دشت ستارگان» پائولو کوئیلو او را به حال و هوای عرفانی برده بود و تصمیم می‌گیرد که سیر و سلوک را با یک سفر زمینی شروع کند. او تحت تأثیر یکی از مشایخ همراه و همدل و با استخاره او سفرش را در کویر آغاز می‌کند. در منزل شیخ صبحانه می‌خورد، از مصاحبت با شیخ لذت می‌برد و سرشار از انرژی در هوای خنک صبحگاهی دل به کویر می‌سپارد. در بیابان تا چشم کار می‌کند، بوته‌های خشک و بوته‌های خاکی کوتاه را می‌بیند. تعلیمات دون خوان را در ذهنش مرور می‌کند و به دنبال صدایی به طرف تخته سنگی کشیده می‌شود. افعی کوتاه و کلفتی را می‌بیند که کنار سنگی چمبره زده و صدای زنگ دمش در هوا می‌پیچد. با دیدن افعی، به یاد گفته دون خوان می‌افتد که عقیده دارد کسی حق دخالت در زندگی و سرنوشت دیگران را ندارد. کاری با افعی ندارد؛ زیرا خودش هم اعتقاد دارد که بیابان مال افعی است و او‌ مهمان است، که ناگهان دردی شدید همراه با سوزش در ران پایش احساس می‌کند. عقربی سیاه پایش را نیش زده است. محل گزیدگی را نیشتر می‌زند، ریشهٔ بوته شیرین بیان را می‌کوبد و روی زخم می‌گذارد و برای تسکین درد، بقیهٔ ریشه ها را می‌جود. در خیالش ابتدا مردی قهوه‌چی و سپس یک کامیوندار را می‌بیند که او را مداوا می‌کنند ولی بعد هیچ اثری نه از قهوه‌خانه و نه از رانندهٔ کامیون می‌بیند. به اطرافش نگاه می‌کند و در پهنهٔ بیابان دراز به دراز نقش بر زمین می‌شود. انتشارات فروغ سپهر کتاب رقصنده بر باد نوشتهٔ مرتضی فیلی با صفحه‌آرایی «رامش نورانی آتشگاه» را منتشر کرده است.

فصل‌های کتاب رقصنده در باد عبارت‌اند از: «سفر سالک»، «سفر به دیگر سو»، «متهم ردیف اول»، «سقوط»، «زیلو»، «فاطمه لو»، «منیرو»، «جنگ‌ زده»، «اسب زاغو»، «مسخِ در گاو»، «پاسبان»، «بیتل»، «در حسرت اتریش»، «اتو استاپ»، «راز هشتم»، «سرنخ»، «مرغ هورمون زدهٔ سرطانزا»، «لاوستوی»، «حکم آنچه تو فرمایی»، «سرزمین دال پاها»، «شوک»، «تپهٔ جنی» و «ماه عسل خونین».

خواندن کتاب رقصنده بر باد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان داستان‌های ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رقصنده در باد

«شخصیت دون خوان ماتیوس برایم جاذبه داشت. کتاب‌های نویسندگان آمریکای جنوبی مرا شیفته و شیدای خود کرده بود. تعلیمات دون خوان، در «سفر به دیگر سو» را اجرا می کردم. با عرفای داخل ارتباط پیدا کرده و مفتون شخصیت بایزید بسطامی شده بودم. پیروان فرقه های مختلف را می‌دیدم. موسیقی و سازم، حال و هوای عرفانی گرفته بود. «سفر به دشت ستارگان» پائولو کوئیلو مرا در این فکر نشاند که سیر و سلوک را در یک سفر زمینی عملی سازم. با یکی از مشایخ همراه و همدل شده بودم و تحت تأثیر تعالیم او سفر را آغاز کردم. بعد از نماز صبح بود که شیخ دستی به استخاره برد و گفت: « مناسب است.» گفتم: «قربان، اگر اجازهٔ مرخصی صادر بفرمایید، مرخص شوم.» فرمودند: «در این سفر همراه هم دارید؟» عرض کردم: «خیر» فرمودند: «دلیل راه چطور؟» گفتم: «عنایت و لطف شما کفایت می کند.» ایشان خنده فرمودند، من هم وقت را غنیمت شمرده، عازم سفر شدم. کوله پشتی ام را بر دوش گذاشته، دل به کویر سپردم. هوای خنک صبحگاهی، خوردن صبحانه در منزل شیخ و مصاحبت کوتاهمان، همه از عواملی بود که مرا سرمست و سرشار از انرژی کرد. کویر را شکافته، چند ساعتی بود که حرکت کرده بودم. لحظه به لحظه هوا گرمتر می شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

حجم

۷۱۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان