دانلود و خرید کتاب دانش حیرت آور جلسات استیون جی. روگلبرگ ترجمه مهبان مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دانش حیرت آور جلسات

کتاب دانش حیرت آور جلسات نوشتهٔ استیون جی. روگلبرگ و ترجمهٔ مهبان مقدم است و هورمزد آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتاب متوجه می‌شوید چگونه تیم خود را به سوی عملکردی بهتر رهبری کنید.

درباره کتاب دانش حیرت آور جلسات

جلسات به‌خودی‌خود دردسرساز نیستند. آن‌ها برای گروه‌ها و سازمان‌ها حیاتی‌اند. بدون جلسات، دموکراسی سازمانی، مشارکت، اشتغال، ارتباط، همبستگی، کار تیمی، هماهنگی و یکپارچگی از بین می‌رود. چیزی که باید از شرش خلاص شویم جلسات بد، جلسات غیرضروری و اتلاف وقت‌ست. کتاب دانش حیرت آور جلسات برای حل این مشکلات تألیف شده است.

متأسفانه، اکثر شرکت‌ها و رهبران دیدگاهی مبنی بر غیرقابل اجتناب بودن این جلسات دارند، راه بهتری را نمی‌شناسند و اعتقادی به شواهد علمی موفقیت ندارند! همچنین، برگزاری جلسات بد، جلسات بد دیگری را در پی دارد و بدین‌گونه این شیوهٔ ناکارآمد تبدیل به یک هنجار می‌شود. در نهایت، همان طور که باران همیشه در لندن می‌بارد، برگزاری جلسات بد جزء لاینفک تجارت به شمار می‌رود و تبدیل به روش کاری روزانه خواهد شد! ولی برخلاف آب‌وهوا، جلسات را می‌توان بهبود داد.

حاصل بیش از ۱۵ سال تحقیقات استیون جی. روگلبرگ دربارهٔ جلسات، بررسی و مصاحبه با هزاران کارمند از ۱۰۰ها سازمان و گفت‌وگو با تعداد زیادی از منابع مبت

هر فصل از این کتاب به عمق بخش‌های آزاردهندهٔ جلسات اشاره دارد و به راه‌حل‌هایی که مبتنی بر شواهدند، می‌پردازد. 

جلسات بد افراد و سازمان‌ها را فرسوده می‌کند. اما اگر جلسات به‌خوبی اداره شوند و روش‌های تدریس‌شده در این کتاب در آن‌ها اجرا شود، می‌توان آن‌ها را تبدیل به فعالیتی مثمر ثمر کرد. برگزاری تنها یک جلسهٔ مفید در روز تأثیرات مثبتی بر زمان و افراد دارد. نه‌تنها مزایای زیادی برای سازمان، از جمله بهبود استراتژی و صرفه‌جویی در هزینه را دارد، بلکه احساس رضایت فردی، پیروزی و مشارکت را نیز به همراه می‌آورد. در همین حین، رهبران فعلی و آینده که در حال کسب مهارت رهبری جلسات هستند، پیشرفت کاری و موفقیت شخصی‌شان را از طریق همکاری با دیگران، ایجاد روابط و استفاده از نهایت توانایی دیگران و به‌دست‌آوردن موفقیت گروهی تضمین می‌کنند. در عوض، افرادی که تبحری در رهبری جلسات ندارند، به زمرهٔ کسانی می‌پیوندند که بار سنگین «مشکلات» جلسه را به دوش می‌کشند و عامل ایجاد فرسایش و خستگی در محیط کار می‌شوند.

خواندن کتاب دانش حیرت آور جلسات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای افراد مسئول برگزاری و رهبری جلسات است که رهبران گروه‌ها، ناظران، مدیران، رؤسا و مسئولان اجرایی رده بالا در سازمان‌ها و بخش‌های صنعتی را شامل می‌شود. این کتاب برای افراد متخصص یادگیری و توسعه، مربی‌های اجرایی و دیگر مربیانی است که مشاوره و پیشنهادهایی دربارهٔ کار تیمی و رهبری می‌دهند. این کتاب همچنین برای رهبران ارشدی است که می‌خواهند فرهنگ جلسات در سازمانشان را دستخوش تغییر کنند.

درباره استیون جی. روگلبرگ

استیون جی. روگلبرگ استاد تمام دانشگاه یو ان سی شارلوت‌ست. وی استاد علوم سازمانی و روان‌شناسی و همچنین رئیس بخش علوم سازمانی در یو ان سی و ویراستار ژورنال تجارت و روان‌شناسی‌ست. روگلبرگ بیش از ۱۰۰ مقاله دربارهٔ مسائل و مشکلاتی مانند بازدهی گروهی، رهبری، مشارکت و سلامت کارکنان تألیف کرده است. وی به‌عنوان محقق و سخنران مهمان در دانشگاه‌های نروژ، چین، اسکاتلند، ایسلند، هنگ کنگ، انگلستان، سوئیس، کانادا، آلمان و بلژیک حضور داشته است. کتاب اخیر او با عنوان دانش حیرت‌آور جلسات جزو ۱۰ کتاب برتر سال ۲۰۱۹ از نگاه واشنگتن پست قرار گرفته است. از کتاب‌های روگلبرگ می‌توان به کتاب‌های دائره‌المعارف روانشناسی صنعتی و سازمانی، دانش جلسات کمبریج و روش‌های روانشناسی صنعتی وسازمانی اشاره کرد. استیون مدیریت ۳ مرکز مشاوره و مشارکت در بیش از ۱۰۰ کمپانی، بنیان‌گذاری و ریاست ۲ مرکز اجرایی بزرگ و همکاری با ۸ دانشگاه را بر عهده دارد.

بخشی از کتاب دانش حیرت آور جلسات

«دست‌انداختن حالتی است که یک شخص با تعداد زیادی شوخی بمباران می‌شود تا حاضرین سرگرم شوند. برای لحظه‌ای تصور کنید که به جای یک شخص، چیز دیگری دست انداخته شود: جلسات! دشوار نیست که ماهیت جلسات را دست بیندازیم: روزنامه‌نگاران و نویسنده‌هایی مانند جورج ویل، اقتصاددانانی مانند جان کنث گالبریث و منابعی ناشناس که عموماً از عبارات زیر استفاده می‌کنند:

«اگر تنها یک علت برای توانایی نداشتن انسان در استفاده از تمام پتانسیل مغزش وجود داشته باشد، آن علت وجود جلسات‌ست!»

«ما تا حدی به برگزاری جلسات ادامه می‌دهیم تا متوجه شویم که چرا هیچ سودی ندارند.»

«مطمئنم زمانی دایناسورها منقرض شدند که به جای شکار غذا جلساتی دربارهٔ چگونگی شکار برگزار کردند!»

«اگر قرار باشد بمیرم، دوست دارم در زمان یک جلسه باشد زیرا در آن زمان به مرگ نزدیک‌ترم!»

«زمانی که نمی‌خواهید کاری انجام دهید بهترین کار برگزاری جلسه است!»

«جلسات برای حل مشکلاتی برگزار می‌شوند که هیچ‌گاه به وجود نمی‌آمدند اگر تنها جلسات کم‌تری برگزار می‌کردیم!»

آیا ازبین‌بردن جلسات جهان را به مکان بهتری تبدیل می‌کند؟ آیا حق با پیتر دروکر بود زمانی که گفت: «جلسات نشانه‌ای از ضعیف‌بودن سازمان‌ست. وجود جلسات کمتر، بهترست؟» پاسخ یک «نه» قاطعانه است! راه‌حل کاهش یا ازبین‌بردن جلسات نیست. (البته که کاهش جلسات زمانی که دلیلی برای برگزاری نباشد منطقی‌ست) لغو جلسات راه‌حلی اشتباه است. وجود تعداد کمتر از نیاز هم خطراتی برای رهبران، کارکنان، تیم‌ها و سازمان‌ها دارد. در این فصل، شواهدی را بررسی خواهیم کرد که چرا کنارگذاشتن جلسات پیشنهاد نمی‌شود. در ادامه، سعی خواهم کرد تا شما را قانع کنم بهترین روش گریز از جلسات بد استفاده از دانش جلسات‌ست.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان