دانلود و خرید کتاب مفید باش آرنولد شوارتزنگر ترجمه شاهین غفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مفید باش اثر آرنولد شوارتزنگر

کتاب مفید باش

معرفی کتاب مفید باش

کتاب الکترونیکی «مفید باش» نوشتهٔ آرنولد شوارتزنگر با ترجمهٔ شاهین غفاری در مؤسسهٔ انتشارات فلسفه چاپ شده است. این کتاب به هفت ابزار برای زندگی می‌پردازد که شوارتزنگر آن‌ها را معرفی می‌کند.

درباره کتاب مفید باش

آرنولد شوارتزنگر مدل، تهیه‌کننده، کارگردان، تاجر، سرمایه‌گذار، نویسنده، نیکوکار، سیاستمدار، بازیگر و بدن‌ساز اتریشی - آمریکایی است. نکتهٔ جالب توجه دربارهٔ او این است که در تمام حوزه‌هایی که به آن‌ها وارد شده توانسته پیشرفت خوبی کند. او برندهٔ جایزه گلدن گلوب بازیگری و فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا است. او از پدرش نقل می‌کند که چگونه او را تشویق به انجام کارها می‌کرد و عبارت مفید باش را وام‌گرفته از او می‌داند. شوارتزنگر در این کتاب از جوانب مختلف زندگی‌اش و راهی که برای رسیدن به آن‌ها پیموده است سخن می‌گوید و خواننده را با خود همراه می‌کند. مخاطب اثر پس از مطالعهٔ این اثر نگاهی دوباره به خود و توانایی‌هایش می‌اندازد و می‌تواند تصمیم‌های جدیدتر و اثربخش‌تری را برای رسیدن به حس رضایت ناشی از مفیدبودن بگیرد.

کتاب مفید باش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران کتاب‌هایی با موضوع رشد و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مفید باش

«هیچ‌کس محل تولد خود را انتخاب نمی‌کند. من در یک دهکده در اتریش در اوج جنگ سرد متولد شدم. مادرم بسیار دوست‌داشتنی بود و پدرم با اینکه سختگیر بود اما من بسیار دوستش داشتم. دوران رشد پیچیده‌ای داشتم. مطمئنم داستان شما هم پیچیده است. مطمئنم دوران کودکی و رشد شما مشکل‌تر از چیزی بوده که اطرافیان‌تان تصور می‌کنند. ما نمی‌توانیم گذشته را تغییر دهیم، اما می‌توانیم انتخاب کنیم که از حالا به بعد، به کجا می‌خواهیم برویم.

دلایل و توضیحات زیادی در مورد آنچه تا این لحظه، چه خوب و چه بد، برای ما رخ داده وجود دارد، اما در بیشتر مواقع، دلیلش این نبوده که ما حق انتخاب نداشتیم؛ ما همیشه حق انتخاب داریم، اما آنچه که نداریم، یک معیار مشخص برای سنجش انتخاب‌ها است، مگر اینکه خودمان این معیار را خلق کنیم.

این همان چیزی است که یک چشم‌انداز روشن به شما می‌بخشد: یافتن راهی برای سنجش خوب یا بد بودن یک تصمیم، بر اساس اینکه شما را به هدف زندگی‌تان نزدیک‌تر یا از آن دورتر کند. آیا کاری که قصد انجامش را دارید، موجب تیرگی تصویری می‌شود که از آینده در ذهن خود دارید؟ یا برعکس، آن را روشن‌تر می‌کند.

شادترین و موفق‌ترین افراد دنیا کسانی هستند که هر آنچه را در توان دارند انجام می‌دهند تا از تصمیمات بدی که آن‌ها را از اهداف‌شان دور می‌کند، پرهیز کنند. آن‌ها روی انتخاب‌هایی تمرکز می‌کنند که به چشم‌اندازشان شفافیت می‌دهد و آن را نزدیک‌تر می‌کند. مهم نیست تصمیم‌شان بزرگ باشد یا کوچک؛ فرایند تصمیم‌گیری همیشه یکسان است.

تفاوت بین ما و آن‌ها، بین من و شما و بین هر دو نفر دیگر، در سه چیز است: میزان شفافیت تصویری که برای آینده داریم، قدرت و پتانسیل برنامه‌هایی که برای رسیدن به آن نقطه داریم و پذیرش (یا عدم پذیرش) این موضوع که انتخاب‌های لازم برای محقق کردن آن چشم‌انداز، فقط و فقط در اختیار خودمان است.

پس حالا چه‌طور باید انجامش دهیم؟ چه‌گونه باید یک چشم‌انداز شفاف را از قدم اول خلق کنیم؟ من فکر می‌کنم دو راه برای انجام آن وجود دارد. می‌توانید از گام‌های کوچک شروع کنید و کم‌کم جلو بروید تا یک تصویر بزرگ و روشن مقابل‌تان نمایان شود. یا برعکس، از یک تصویر بسیار گسترده شروع کنید و سپس مثل لنز دوربین، روی تصویر بزرگ زوم کنید تا یک تصویر واضح در کانون تمرکزتان قرار گیرد. برای من مورد دوم سودمند بود.»

نظرات کاربران

Elahe
۱۴۰۲/۰۹/۱۶

ارنولد توی نشون دادن برنامه ی زندگی و قوانین مورد نیاز برای یه زندگی واقعی حرف نداره

ŚôľśôÂF.KURD
۱۴۰۲/۰۹/۲۴

واقعا اکثرش نصیحت است و روش چطور زندگی کردن را یادت میده

کاربر 1835166
۱۴۰۲/۰۹/۱۷

به نظرکتاب انگیزشی بسیار مهمی میاد

رُهام
۱۴۰۲/۱۲/۱۲

شما با این کتاب‌ علاوه بر شیوه های موفقیت شیوه های زندگی رو هم یاد میگیرید

کاربر 3708360
۱۴۰۲/۰۹/۲۱

عشق عشق

کاربر ۷۶۱۶۹۰۵
۱۴۰۲/۰۹/۱۷

به نظره کسی مثل بنده دیدگاهی است اینکه،اینچنین کتاب ها میتوانندازفرد تاجامعه برای هدفی وهدفهایی نیکتر وباارزشتروبهترراساختن ویاری کننده باشند...وانسانهایی که میخواهندپیشرفت کنند رابه خوبی یاری میکنند.....

بخون تاخونده نشی
۱۴۰۲/۰۹/۲۲

واقعن الان هدف ما از کتاب خواندن چیه؟

کاربر 3043906
۱۴۰۲/۰۹/۱۷

آرنولد شوارتزنگر در طول عمر ورزشی خودش با لابی و بدلیل صهیونیست بودنش ۷ بار و با ناداوری و حق خوری مقام مسترالمپیا در رشته پرورش اندام رو کسب کرد و مسیر زندگی چندتا قهرمان رو بکلی عوض کرد و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۹)
پس چرا بی‌هدف‌بودن در میدان زندگی را کنار نمی‌گذارید و خواسته خود را دقیقاً مشخص نمی‌کنید؟ زندگی فرصت تمرین ندارد و فقط یک بار اتفاق می‌افتد. پس اهداف خود را ببینید تا محقق شود.
امیر حسین
انگار دارم بیش‌ازحد مثل کتاب‌های قانون جذب صحبت می‌کنم، اما صبر کنید، این‌طور نیست. نمی‌خواهم بگویم فقط با تصویرسازی از خواسته‌های خود، آن‌ها به حقیقت تبدیل خواهد شد. مطمئناً چنین نیست. باید برنامه‌ریزی کنید و کار کنید و بیاموزید و شکست بخورید و سپس دوباره بیاموزید و کار کنید و شکست بخورید. زندگی همین است. این‌ها قوانین زندگی هستند.
امیر حسین
من از چالش بازگشت به میدان، استقبال می‌کنم؛ این همان تلاشی است که شما را موفق می‌کند. وقتی به‌دستش آوردید، طعم شیرینش را می‌چشید.
rtr toro
اوضاع در زندگی همیشه آن‌طور که انتظار داریم، پیش نمی‌رود، اما این نباید بهانه‌ای شود برای دست‌برداشتن از تلاش و شکوفایی یا قدردان نبودن برای چیزهایی که داریم.
امیر حسین
هرگز من را یک مرد خودساخته خطاب نکنید. وقتی جوان‌تر بودم و مهارت‌های ادراکی زبان انگلیسی‌ام به خوبی امروز نبود، متوجه نمی‌شدم چرا مردم این لقب را به من می‌دادند: مرد خودساخته؟ می‌دانستم این یک تعریف است، اما نمی‌دانستم چرا این را به من می‌گویند. پس نقش پدر و مادرم چه بود؟ آن‌ها مرا بزرگ کردند. نقش جو وایدر چه بود؟ او مرا به آمریکا آورد و اولین رؤیاهایم را به واقعیت تبدیل کرد. نقش استیو ریوز و رگ پارک چه بود؟ آن‌ها رؤیای پیوستن به هالیوود را در ذهنم کاشتند. تکلیف جان میلیوس و جیمز کامرون چه می‌شود؟ آن‌ها مرا تبدیل به کونان بربر و ترمیناتور کردند.
امیر حسین
می‌خواهم ازسختی‌های گذشته به عنوان نیروهای محرکه‌ای یاد کنم که مرا به کسی که امروز هستم تبدیل کرده‌اند. اگر دوران کودکی‌ام کمی بهتر بود، شاید این کتاب امروز در دست شما نبود و اگر کمی بدتر بود، شاید بازهم این کتاب در دست شما نبود و من هم به همان چاه الکلی سقوط می‌کردم که برادرم سقوط کرد و دست آخر هم به قیمت جانش تمام شد و در یک تصادف رانندگی در حالت مستی در سال ۱۹۷۱ کشته شد.
امیر حسین
معمولاً سؤال بعدی این است که «هیچ وقت خسته نمی‌شدی؟» و پاسخ من همیشه یکسان است: «نه.» در واقع، الآن بیشتر خسته می‌شوم. من همیشه انرژی زیادی داشته‌ام، حتی در کودکی، که تا حدی به ژنتیک مربوط می‌شود، اما دلیل عمده و مهم‌ترش این است که وقتی یک چشم‌انداز را دنبال می‌کنید و برای هدفی بزرگ تلاش می‌کنید، هیچ چیز انرژی‌بخش‌تر از حرکت رو به جلو نیست.
امیر حسین
این زیبایی درد است. درد نشانه‌ای است که به شما اعلام می‌کند آیا به حد کافی برای رسیدن به آرزوی خود فداکاری کرده‌اید یا نه.
امیر حسین
پیاده‌روی، رفتن به باشگاه، مطالعه، دوچرخه‌سواری، استفاده از جکوزی، یا کارهایی از این دست را در برنامه خود قرار دهید. اگر گرفتار شده‌اید، اگر در تکاپو برای یافتن یک چشم‌انداز روشن برای زندگی دلخواه خود هستید، فقط می‌گویم که اهداف کوچکی برای خود تعیین کنید که به‌عنوان سکوی پرتاب عمل کنند و هر روز فضا و زمانی را به تفکر، خیال‌پردازی، دقت در محیط پیرامون و حضور در زمان حال، اختصاص دهید تا دروازه ورود ایده‌ها و انگیزه‌ها به درون‌تان باز شود. اگر نمی‌توانید آنچه را جستجو می‌کنید پیدا کنید، حداقل اجازه دهید آن شما را پیدا کند.
امیر حسین
می‌دانم به این سادگی که به‌نظر می‌رسد نیست. وقتی سن‌مان بالاتر می‌رود، زندگی شلوغ‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. ممکن است برای پیدا کردن زمان و فضای بیشتر در زندگی، احساس کنید که مجبور به قربانی کردن مسئولیت‌های مهم‌ترید، به‌ویژه حالا که این اهداف کوچک روزانه، هفتگی و ماهانه را نیز در برنامه‌های خود گنجانده‌اید. بنابراین در ابتدا سخت به‌نظر می‌رسد. اما می‌دانید سخت‌تر از آن چیست؟ ادامه دادن زندگی‌ای که از آن متنفرید. این سخت‌تر است. در مقایسه با آن، این کار، مثل قدم زدن در پارک است.
امیر حسین

حجم

۱۶۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۱۶۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان