دانلود و خرید کتاب مفید باش آرنولد شوارتزنگر ترجمه حسین گازر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مفید باش اثر آرنولد شوارتزنگر

کتاب مفید باش

معرفی کتاب مفید باش

کتاب مفید باش نوشتهٔ آرنولد شوارتزنگر و ترجمهٔ حسین گازر و نیلوفر حقی است. کتاب کوله پشتی این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی هفت مهارت برای زندگی.

درباره کتاب مفید باش

کتاب مفید باش (Be Useful) که در هفت فصل نوشته شده، هفت مهارت برای زندگی را در بر گرفته است. این کتاب به قلم یک بدن‌ساز، بازیگر، تاجر، خیّر، نویسندهٔ پرطرفدار و سیاست‌مداری اتریشی‌الاصل که سی‌وهشتمین فرماندار کالیفرنیا بود، نوشته شده است. آرنولد شوارتزنگر که در بخشی از این اثر از ما می‌خواهد دهانمان را ببندیم و ذهنمان را باز کنیم، باور دارد که این مبارزه است که باعث موفقیت می‌شود. او گفته که این کتاب را نوشته؛ چون معتقد است که همه باید مفید باشند. با او همراه شوید.

خواندن کتاب مفید باش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مفید باش

«شرط می‌بندم من و تو نقاط مشترک فراوانی داریم. ما قوی‌ترین، باهوش‌ترین یا ثروتمندین آدمی که می‌شناسیم نیستیم. سریع‌ترین یا بانفوذترینِ افراد نیستیم. خوش‌چهره‌ترین یا بااستعدادترینِ آدم‌ها نیستیم. ژنِ برتر نیستیم؛ اما آنچه داریم بسیاری از افراد دیگر هرگز نخواهند داشت و آن‌هم اراده برای تلاش کردن است.

اگر فقط یک حقیقت اجتناب‌ناپذیر در این جهان وجود داشته باشد این است که هیچ جایگزینی برای تلاش کردن وجود ندارد. هیچ میان‌بُر، اقدامی من‌درآوردی برای رشد یا قرصی جادویی وجود ندارد که موجب شود بدون تلاش کارَت را به‌نحو احسن انجام دهی یا برندهٔ چیزی شوی که برایت اهمیت دارد یا رؤیاهایت را محقق کنی. از آنجایی که سخت‌کوشی همیشه دشوار بوده است، آدم‌ها تلاش کرده‌اند که این فرایند را دور بزنند یا از آن طفره بروند. در نهایت، یا آن افراد از دور عقب می‌مانند یا در گردوغبار برخاسته از تلاش‌های ما ناپدید می‌شوند؛ چراکه سخت‌کوشی تنها چیزی است که در صددرصد مواقع تو را به صددرصد خواسته‌های ارزشمندت می‌رساند.

چیزی را مثل ثروتمند شدن در نظر بگیر که بیشترمان می‌توانیم درکش کنیم. بسیار جالب است که برخی از ناشادترین افرادی که تاکنون با آنها آشنا شده‌ای برندگان بلیت بخت‌آزمایی یا افرادی از خانواده‌های مایه‌دارند. بر اساس برخی از تخمین‌ها، هفتاددرصد برندگان بلیت بخت‌آزمایی ظرف پنج سال ورشکسته می‌شوند. نرخ افسردگی، خودکشی و سوءمصرف نوشیدنی‌های الکلی و موادمخدر در میان ثروتمندانی که نسل‌اندرنسل ثروتمند بوده‌اند بیش از طبقهٔ متوسط یا افرادی است که ثروتشان را با تلاش و سخت‌کوشی به دست آورده‌اند.

دلایل بسیاری برای این اتفاق وجود دارد؛ اما یکی از مهم‌ترین دلایلش این است که برندگان نوکیسهٔ بلیت بخت‌آزمایی و ثروتمندانی که نسل‌اندرنسلشان ثروتمند بوده هرگز طعم و لذت هیچ‌یک از مزایای تلاش برای دستیابی به هدفی بزرگ را نچشیده‌اند. آنها هرگز احساس خوب پول درآوردن را تجربه نکرده‌اند و صرفاً می‌دانند که پول داشتن چه احساسی دارد. هرگز نتوانسته‌اند درس‌های مهم مبارزه و شکست را بیاموزند و بی‌شک نتوانسته‌اند از به کار بردن موفقت‌آمیز این درس‌ها برای رسیدن به رؤیایشان پاداشی درو کنند.

تصور کن اگر سِر اِدموند هیلاری به‌جای اینکه در بهار ۱۹۵۳، ظرف دو ماه، با پای پیاده به قلهٔ اورست صعود کند، با بالگرد نوک قلهٔ کوه فرود می‌آمد. به‌نظرت، در این صورت، منظرهٔ جهان از آن بالا ممکن بود به آن زیبایی باشد؟ آیا دیگر به قلهٔ کم‌ارتفاع‌تری که در اطرافش دید اهمیتی می‌داد؟ البته که نه! اگر تجربه نکنی سخت گرفتن به خودت چه احساسی دارد، اگر انجام کاری فراتر از حد توانت را نیازمایی و ندانی دردی که متحمل می‌شوی منجر می‌شود به رشدی که فقط خودت مسئولش بوده‌ای، قدر چیزی را که داری هرگز مثل کسی که در راه کسبش تلاش کرده است نخواهی دانست.

ختم کلام این است که کوشیدن جواب می‌دهد و اهمیتی ندارد که چه‌کاره‌ای و مهم نیست که چه‌کسی هستی. تمام زندگی‌ام با همین ایده شکل گرفته است.»

نظرات کاربران

کیارش
۱۴۰۳/۰۱/۰۶

آرنولد شخصیت خیلی تاثیر‌گذار و منحصر به‌فردی هستش، که تو این کتاب دیدگاه خودش رو تو با یک زبان خیلی صمیمی با مخاطب در میان می‌گذارد. بسیار لذت بخش بود. به شدت توصیه می‌کنم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۸)
اگر می‌خواهی برنده شوی، باید بتوانی، هم روی نکته‌های بزرگ و هم روی موارد جزئی تمرکز کنی.
کیارش
مهم‌تر از آن، ذهنی باز داشتم و به جیم گوش دادم. واقعاً به او گوش دادم و این مهم‌ترین انتخاب شغلی‌ام بود.
کیارش
‫نکتهٔ کلیدی این است که این تمرین‌ها باید خوب و شایسته باشد، نه اینکه مجموعه‌ای از تکرارهای بیهوده، پریشان، احمقانه با پشتی قوزکرده و بازوانی بی‌رمق. باید از فرم مناسب استفاده کنی. باید تمام تمرین را به انتها برسانی. باید تمام توانت را به کار بگیری. یادت باشد، اگر می‌خواهی کاری انجام دهی، انجامش بده و تمام تلاشت را بکن! فرقی نمی‌کند که دربارهٔ بالا بردن وزنه حرف می‌زنیم یا مصاحبهٔ مطبوعاتی یا سخنرانی. در هر صورت، باید هر دفعه، حواست جمع باشد و با تمام قوا تلاش کنی.
کیارش
ابتدا، اهداف کوچکی برای خودت تعیین کن. در حال حاضر نگران اهداف بزرگ و گسترده نباش. هر روز روی بهبودها و دستاوردهایت تمرکز کن که می‌تواند شامل اهداف ورزشی یا تغذیه باشد. شاید دربارهٔ برقراری ارتباط با دیگران یا مطالعه یا منظم کردن خانه‌ات باشد. اول سروقت کارهایی برو که انجامشان را دوست داری یا به‌خاطر تکمیل کردنشان به خودت افتخار می‌کنی. آنها را هر روز با هدف کوچکی انجام بده و سپس، توجه کن که چگونه انجام آن کار کوچک، موضوع موردتوجهت را تغییر می‌دهد. ناگهان، متوجه نگاهِ متفاوتت به مسائل خواهی شد.
کیارش
برای تمام اتفاقاتی که تا اینجا برایمان افتاده است، چه خوب و چه بد، دلایل و توضیحاتی وجود دارد؛ اما در بیشتر موارد، به این دلیل نبوده است که انتخابی نداشتیم. همیشه یک انتخاب داریم.
کیارش
وقتی برای تحقق رؤیایی کار می‌کنی، نق نمی‌زنی. به‌علاوه، مشکلات و ناملایمات بخش عادی زندگی هرکسی است. چشم‌اندازت هرچه که باشد، برای تحققش قرار است با شرایط پرچالشی دست‌وپنجه نرم کنی. روزگار سختی است و چیزهایی وجود خواهد داشت که له‌ولورده‌ات می‌کند. باید یاد بگیری که چگونه این لحظات را مدیریت کنی. باید یاد بگیری که چه موقع تغییر رویه بدهی و نکات مثبت را در هرچیزی پیدا کنی. باید بدانی که وقتی زمین خوردی، چطور از نو بلند شوی و خطراتی را که متحمل می‌شوی درک کنی. رویارویی با مشکلات به‌جای شکایت کردن از آنها این فرصت را می‌دهد که تمام این مهارت‌ها را تمرین کنی
Mina bahrami
ارزش تلاش برای تبدیل شدن به کسی که نیستی چیست؟ از داستان واقعی خود پنهان می‌شوی و اجازه می‌دهی شخص دیگری تعریفش کند؟ فکر می‌کنی این کار در نهایت تو را به کجا می‌رساند؟ به تو قول می‌دهم به هیچ‌جای خوبی نمی‌رساند. چیزی را که هستی بپذیر! داستان خودت را بنویس! حتی اگر دوستش نداری. حتی اگر بد باشد و خجالت بکشی. اگر از گذشته‌ات فرار کنی و از دستش پنهان شوی، اگر داستانت را انکار کنی و سعی کنی داستان متفاوتی را عرضه کنی، حتی اگر هدفت خوب باشد، فقط باعث می‌شود شبیه آدم‌های شیاد یا بدتر از آن، شبیه سیاست‌مدارها به نظر بیایی.
Mina bahrami
نکتهٔ واقعاً جالبش اینجاست که بین افرادی که پنج دلار بخشیدند در مقایسه با کسانی که بیست دلار بخشیدند هیچ تفاوت معناداری در میزان افزایش شادی‌شان وجود نداشت. این‌طور نیست افرادی که بیست دلار بخشیدند، چهار برابر شادی بیشتری را تجربه کرده باشند؛ این یعنی مقداری که می‌بخشی مهم نیست، مهم عملِ بخشیدن است که شادی را افزایش می‌دهد.
کیارش
در سال ۲۰۰۸، محققان دانشگاه هاروارد آزمایشی انجام دادند. در آن به گروهی از شرکت‌کنندگان پنج دلار و به گروه دیگر بیست دلار دادند و به آنها گفتند که یا خرجش کنند یا آن را ببخشند. محققان پس از بررسی شرکت‌کنندگان در پایان روز دریافتند افرادی که پولشان را بخشیدند، روز بسیار بهتری را در مقایسه با افرادی داشتند که آن را نگه داشته بودند.
کیارش
به‌قول دالایی لاما: «وقتی صحبت می‌کنی، فقط چیزهایی را تکرار می‌کنی که از قبل می‌دانی؛ اما اگر گوش کنی، شاید چیز جدیدی یاد بگیری.»
کیارش

حجم

۲۰۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۲۰۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان