دانلود و خرید کتاب افسانه عادی بودن (خلاصه کتاب) گابور میت ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افسانه عادی بودن (خلاصه کتاب) اثر گابور میت

کتاب افسانه عادی بودن (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب افسانه عادی بودن (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب افسانه عادی بودن (خلاصه کتاب) نوشتهٔ گابور میت و ترجمه‌شده توسط گروه مترجمان شنیدار است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب تاثیر سلامت روانی بر جامعه است.

درباره خلاصه‌کتاب افسانه عادی بودن

با مطالعه این خلاصه‌کتاب می‌آموزید چگونه باور جامعه به «عادی» بودنِ همیشگی، بر سلامت جسم و روح ما اثر منفی دارد.

کتاب افسانه عادی بودن می‌خواهد به ما نشان دهد که چگونه در جوامعی که بیش از هر زمان دیگری به‌سلامتی و بهداشت اهمیت می‌دهند، سلامت جمعی ما رو به ‌زوال گذاشته است.

در جوامع امروزی، سلامتی و تندرستی به یک دغدغهٔ مهم و وسواس‌گونه تبدیل شده است. صنعت‌ها و تجارت‌های چندصد میلیون‌دلاری بر پایهٔ هزینه‌هایی که مردم صرف جوان‌ترشدن، بیشتر عمرکردن و... می‌کنند، شکل گرفته‌اند و روز به روز هم رشد می‌کنند.

با همهٔ این‌ها، چگونه ممکن است وضعیت سلامت ما به‌جای آنکه رو به بهبودی باشد، به‌سمت بدترشدن پیش ‌برود؟ چگونه ممکن است در دنیایی که علوم پزشکی تا به این حد پیشرفت کرده‌‌، ما همچنان شاهد افزایش بیماری‌های جسمی مزمن و حتی بیماری‌های روانی مهلکی همچون افسردگی و اعتیاد باشیم؟

گابور میت با بیش از سه دهه فعالیت به‌عنوان پزشک، در این کتاب توضیح می‌دهد که چه ارتباط عمیقی بین بسترهای فردی، اجتماعی، روانی و بروز بیماری‌های گوناگون وجود دارد.

خواندن خلاصه‌کتاب افسانه عادی بودن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ خلاصه‌کتاب‌هایی دربارهٔ موفقیت و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب افسانه عادی بودن

«زمانی که زخم به‌خودی‌خود بهبود نمی‌یابد، یکی از این دو، اتفاق می‌افتد: یا زخم، باز و تازه می‌ماند یا معمولاً یک‌لایه ضخیم از پوست اضافیْ جای آن را می‌گیرد.

زخم باز، همواره باعث درد و رنج می‌شود و ما را در برابر همه محرّک‌های محیطی آسیب‌پذیر می‌سازد. این مسئله، ما را وادار می‌کند دائماً هوشیار باشیم و به‌نوعی، همیشه از زخم‌هایمان مراقبت کنیم؛ ما به جایی می‌رسیم که حواسمان را بیش‌ازحد جمع می‌کنیم تا زخممان به جایی برخورد نکند و بلایی سرش نیاید. دیگر قادر به هیچ تحرکی نخواهیم بود، توانایی آزادانه حرکت‌کردن را از دست می‌دهیم و محتاط و محافظه‌کار رفتار می‌کنیم تا مبادا دوباره آسیب ببینیم.

اما شاید ما پوست اضافی را ترجیح بدهیم. پوست اضافی از زخم محافظت می‌کند و بافت‌ها را در کنار هم نگه می‌دارد؛ اما معایبی هم دارد: سفت، سخت، انعطاف‌ناپذیر، ناتوان از رشدکردن و بی‌حس است. آن گوشت سالم و زنده و پویای اصلی، دیگر بازسازی نمی‌شود.

زخم باز یا پوست اضافی، هردو همان ترومای حل‌نشده هستند که ما را در تنگنا و مضیقه قرار می‌دهند؛ چه ازنظر جسمی و چه ازنظر روانی. تروما توانایی‌های ذاتی ما را محدود می‌کند و دیدگاه ما نسبت به جهان و افراد دیگر را برای همیشه تغییر می‌دهد. تروما تا زمانی که بر آن غلبه نکنیم، ما را در گذشته گیر می‌اندازد، نعمت برخورداری از لحظه حال را از چنگمان در می‌آورد و چیزی که می‌توانیم باشیم را تغییر می‌دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

حجم

۱۹٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان