دانلود و خرید کتاب سامی کیز و دزد هتل وندلین وان درانن ترجمه نیلوفر آهنگران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سامی کیز و دزد هتل اثر وندلین وان درانن

کتاب سامی کیز و دزد هتل

معرفی کتاب سامی کیز و دزد هتل

کتاب «سامی کیز و دزد هتل» نوشتۀ وندلین وان درانن، ترجمۀ نیلوفر آهنگران و ویراستۀ سمیرا امیری است و نشر کتاب کوله پشتی آن را منتشر کرده است. سامی کیز و دزد هتل داستان دختری است که کنجکاوی‌هایش دردسرساز شده است.

درباره کتاب سامی کیز و دزد هتل

سامی کیز یک مشکل بزرگ دارد. او زیادی کنجکاو است و دنیا هم با بچه‌های کنجکاو اغلب خوب تا نمی‌کند. همین کنجکاوی‌اش است که داستان را آغاز می‌کند. او به دیدزدن اطراف با یک دوربین دوچشمی مشغول می‌شود. او بی‌اعتنا به حرف مادربزرگ که اعتقاد دارد این دوربین برایش دردسر درست می‌کند، در حال نگاه‌کردن به پنجره‌های هتل هیونلی بود که مردی را دید که دوروبر یکی از اتاق‌های هتل می‌پلکید. چند دقیقه بعد او برگشت؛ اما با یک کیف زنانه. همان موقع می‌توانست به پلیس زنگ بزند؛ اما به تماشاکردن ادامه داد چون دزد به طرز عجیبی برایش آشنا بود. دزد پول‌ها را درمی‌آورد و در کیفش می‌گذارد و بعد یک‌لحظه بالا را نگاه می‌کند و بله سامی را می‌بیند که دارد با دوربین او را نگاه می‌کند. عجیب‌تر اینکه سامی برایش دست تکان می‌دهد. حرکت احمقانه‌ای بود؛ اما اتفاق افتاده بود. حالا دزد می‌داند کسی او را دیده و سامی هم ناخواسته شاهد یک دزدی بوده است.

داستان از زبان شخصیت اصلی روایت می شود. شخصیت‌پردازی او بسیار دقیق، واقعی و دلچسب است. سامی دختری است مظلوم، سرسخت، زبون‌دراز و کمی هم شرلوک هلمز. رابطۀ او با مادربزرگ هم بسیار واقعی و زیبا روایت شده است. با وجود نگرانی‌های همیشگی مادربزرگش و نظردادن دربارۀ همه چیزِ او، سامی رابطۀ خوبی با او دارد. با اینکه بودن سامی در آن خانه غیرقانونی است (خانۀ مخصوص سالمندان) با مادربزرگ زندگی می‌کند. رابطۀ سامی و دوستش هم بسیار دلچسب روایت شده است. آن‌ها با اینکه از ۲ طبقۀ اقتصادی متفاوت هستند؛ اما این مسئله در دوستی آن‌ها اثری ندارد و همیشه حامی یکدیگرند.

کتاب سامی کیز و دزد هتل پر از تعلیق و پیچیدگی است؛ اما روند داستان کند نیست و این ۲ ویژگی این اثر را برای کودکان و نوجوانان جذاب کرده است. کتاب سامی کیز و دزد هتل در سال ۱۹۹۹ جایزهٔ ادگار آلن‌پو را برای بهترین داستان معمایی کودکان از آن خود کرد.

خواندن کتاب سامی کیز و دزد هتل را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

خواندن این کتاب را به نوجوانان علاقه‌مند به رمان‌های هیجان‌انگیز، معمایی و کارآگاهی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره وندلین ون درانن

وندلین ون درانن نویسندهٔ مشهور آمریکایی ۶ ژانویهٔ ۱۹۶۵ در شیکاگو به دنیا آمد. او شغل‌های مختلفی را تجربه کرد؛ از جمله رانندگی لیفتراک، تدریس ریاضی و علوم کامپیوتر دبیرستان. او به‌دلیل مشکلات مالی و کاستن از فشارها نویسندگی را شروع کرد. فیلمنامه‌های متعددی از آثار داستانی‌اش اقتباس شد. او اکنون ۲ پسر دارد و در لندن زندگی می‌کند. مطالعه، دویدن و موسیقی راک سرگرمی‌های او هستند. «رؤیای دویدن» یکی از آثار شاخص اوست که جایزۀ کتاب خانوادۀ اشنایدر را دریافت کرد. 

بخشی از کتاب سامی کیز و دزد هتل

«وقتم را با نگاه کردن به کتابفروشی بارگین هم تلف نکردم. تنها چیز جالبی که یک‌بار آنجا دیدم وقتی بود که آقای بِل، صاحب مغازه، تا خیابان مِین دنبال پسربچه‌ای دوید و از ته گلو داد می‌زد: «وایسا ببینم! برگرد و اون آدامس کثیفت رو از دیوار مغازهٔ من بکَن!» صورتش از عصبانیت قرمز شده بود و با خودم گفتم الان‌هاست که سکته کند. در تقاطع برادوی و خیابان مِین بالاخره به پسربچه رسید. یقه‌اش را گرفت و او را کشان‌کشان به مغازه برد. بعد هم مجبورش کرد که آدامس را از دیوار جدا کند و آن را در سطل زباله بیندازد. معلوم بود که پسرک حسابی خجالت کشیده و این‌طرف و آن‌طرف را نگاه می‌کرد تا ببیند که کسی او را هنگام جدا کردن تکه‌های چسبناک آدامس از روی دیوار می‌بیند یا نه. من برایش دست تکان دادم، ولی من را ندید و بعد هم آقای بل گذاشت که برود.»

نظرات کاربران

Zahra Darvishi
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

کتاب قشنگی بود.

بهار
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

قشنگ و دوست داشتنی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۳۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۵۰۰
تومان