دانلود و خرید کتاب سامی کیز و جست و جوی چشم ماری وندلین وان درانن ترجمه فائزه منطقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سامی کیز و جست و جوی چشم ماری اثر وندلین وان درانن

کتاب سامی کیز و جست و جوی چشم ماری

معرفی کتاب سامی کیز و جست و جوی چشم ماری

کتاب سامی کیز و جست و جوی چشم ماری نوشتهٔ وندلین وان درانن و ترجمهٔ فائزه منطقی و ویراستۀ سمیرا امیری است. کتاب کوله پشتی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این رمان که جلد هفتم از مجموعهٔ «سامی کیز» است، برای نوجوانان نوشته شده است.

درباره کتاب سامی کیز و جست و جوی چشم ماری

کتاب سامی کیز و جست و جوی چشم ماری از زمانی گفته است که «سامی کیز» (Sammy keyes) و دوستش «ماریسا» به مرکز خرید رفتند تا در کلوب بازی‌های کامپیوتری آنجا بازی کنند. در گرماگرم بازی زنی عجیب به سامی نزدیک می‌شود و ساکی را به او می‌دهد و فرار می‌کند. سامی وقتی ساک را باز می‌کند، نوزادی شیرخواره را درون آن می‌بیند. او که به‌دنبال مادر این نوزاد است، وارد ماجراهایی مرموز، خطرناک و پیچیده می‌شود. این رمان هیجان‌انگیز و معمایی، نامزد مدال خوانندگان جوان کالیفرنیا شده است. گفته شده است که مهم‌ترین ویژگی رمان حاضر، شخصیت اصلی آن یعنی سامی است. نویسنده به‌خوبی توانسته قهرمانی جذاب و تأثیرگذار خلق کند؛ دختربچه‌ای شیطان و سربه‌هوا اما همزمان باهوش و شجاع که از خطرکردن ابایی ندارد و به دل ماجرا می‌زند. سامی عاشق کارآگاه‌بودن است؛ او نه‌تنها در دنیای اطرافش که در زندگی شخصی‌اش هم به‌دنبال کشف رازها است تا خود را بهتر بشناسد. نقطهٔ قوت دیگر اثر حاضر این است که چندین ژانر متفاوت، از معمایی تا کمدی را با هم ترکیب کرده و باعث شده کشش قصه‌ها بیشتر شود و مخاطب نوجوان را تا پایان به دنبال خود بکشاند.

مجموعهٔ «سامی کیز»، مجموعهٔ کتاب‌هایی معمایی و کارآگاهی از وندلین ون درانن است که حول شخصیتی به نام سامی می‌گردد. او دختری نوجوان و ماجراجو است که مادرش ترکش کرده و حالا مجبور است با مادربزرگش در خانهٔ سالمندان زندگی کند. سامی در هر یک از کتاب‌های این مجموعه، با اتفاقاتی مرموز و پرهیجان روبه‌رو می‌شود که باید حلشان کند. این مجموعه متشکل از ۱۸ کتاب است که حدفاصل سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۴ میلادی منتشر شده‌اند.

خواندن کتاب سامی کیز و جست و جوی چشم ماری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره وندلین ون درانن

وندلین ون درانن نویسندهٔ مشهور آمریکایی، ۶ ژانویهٔ ۱۹۶۵ در شیکاگو به دنیا آمد. او شغل‌های مختلفی را تجربه کرد؛ از جمله رانندگی لیفتراک، تدریس ریاضی و علوم کامپیوتر دبیرستان. به‌دلیل مشکلات مالی و کاستن از فشارها نویسندگی را شروع کرد. فیلم‌نامه‌های متعددی از آثار داستانی‌اش اقتباس شد. «رؤیای دویدن» (برندهٔ جایزۀ کتاب «خانوادۀ اشنایدر») و مجموعهٔ «سامی کیز» (برای نوجوانان) از آثار شاخص او است.

بخشی از کتاب سامی کیز و جست و جوی چشم ماری

«بعد از تمرین موقع بالا رفتن ار تپهٔ پشت نیمکت ذخیره‌ها متوجه حضورشان شدم. اولش فکر کردم احتمالاً خیالات برم داشته است. اما وقتی من را دیدند جا خوردند، خیلی سریع تغییر مسیر دادند و دور شدند، تندتند شروع به راه رفتن کردند، اما کمی بعد سعی کردند خونسرد به نظر بیایند.

قطعاً رفتارشان مشکوک بود.

دات ازم پرسید: «داری به چی نگاه می‌کنی؟»

دستم را دراز کردم و ماریسا را به‌زور کشیدم، چون ماریسا چشم‌های خیلی تیزی دارد. «اونجا رو ببین! کنار درخت‌ها. همون دخترهای گانگسترن؟»

ماریسا مثل مرغ پَرکنده بال‌بال زد. درعرض دوثانیه از یک توپ‌گیر درجه یک که با اعتمادبه‌نفس راه می‌رود به یک جیغ‌جیغوی دستپاچه تبدیل می‌شود. «وای، نه! سامی، نکن، می‌شنوی چی می‌گم، اونها رو دنبال نکن!»

«کی، بچه‌ها کی رو می‌گین؟ اونها کی‌ان؟»

دات بیچاره. بلافاصله بعد از سؤال دات می‌گویم: «من که نمی‌خوام دنبالشون برم، ماریسا! ولی به نظرت اونها اینجا چی کار دارن؟»

رنگ صورت ماریسا مثل گچ سفید می‌شود. «وای، خدای من. یعنی دارن ما رو تعقیب می‌کنن؟»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲۱۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۳۷,۳۰۰
تومان