معرفی، دانلود و خرید کتاب وانیل و شکلات نشر البرز (الکترونیکی)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وانیل و شکلات اثر ازووا کاساتی مودینیانی

کتاب وانیل و شکلات

انتشارات:نشر البرز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۲۵۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب وانیل و شکلات

عشق در اوج خودش افول‌ناپذیر و ابدی به نظر می‌‌رسد، ولی حتی جادوی عشق هم می‌تواند یک روز به پایان برسد! کتاب وانیل و شکلات داستان زندگی زنی‌ست که بعد از سال‌ها زندگی مشترک، یک روز احساس می‌کند باید برود و همسرش را تنها بگذارد. وانیل و شکلات روایتی ملموس از زندگی‌ست؛ رمانی صمیمی، خواندنی و روان از ازووا کاساتی مودینیانی، نویسنده‌ی معاصر ایتالیایی.

نشر البرز رمان وانیل و شکلات را با ترجمه لیلا صدری منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی کتاب را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب وانیل و شکلات اثر ازووا کاساتی مودینیانی

زندگی پنلوپه یا پنی، از دور بسیار آرام و موفق به نظر می‌رسد؛ زنی شاد، مردی موفق، فرزندهایی دوست‌داشتنی و یک زندگی آرام و بی‌حاشیه. بااین‌حال زندگی در این چیزها خلاصه نمی‌شود؛ پنی هم یک روز به‌صورت اتفاقی حس می‌کند زندگی‌اش به‌شدت درگیر ملال شده و دیگر نمی‌تواند مشکلات زندگی زناشویی‌اش را حل‌وفصل کند. درواقع پنی حس می‌کند باید از زمان‌های باقی‌مانده‌ی زندگی‌اش استفاده کند و طعم هیجان و شور را بچشد. دایره‌ی امنش را ترک کند، باید سختی و خطرات را به جان بخرد و تحت هیچ شرایطی به ملال و روزمرگی تن ندهد.

رمان وانیل و شکلات فضای دلنشین و آشنایی دارد و با جمله‌های روان و کوبنده‌ای پیش می‌رود. ما در این رمان از زمان کودکی با پنی همراه می‌شویم و تغییرات او در مسیر زندگی را می‌بینیم، ولی اوج داستان جایی‌ست که پنه ناگهان می‌ایستد و به خودش نگاه می‌‌کند. تصمیم‌ شجاعانه‌ی او برای ترک همسر و فرزندانش، چالش‌های بسیاری برایش ایجاد می‌کند و او را در موقعیت عجیبی قرار می‌دهد.

وانیل و شکلات یکی از پرفروش‌ترین رمان‌ها در ایتالیا و سرتاسر دنیا بوده است و خوانندگان بسیاری از سراسر جهان، با آن هم‌ذات‌پنداری کرده‌اند. خواندن این رمان تجربه‌ای دلنشین است که شما را وادار می‌کند نگاهی به زندگی خودتان بیندازید و از خودتان بپرسید: من واقعاً دارم زندگی می‌کنم؟

خرید و دانلود کتاب وانیل و شکلات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

وانیل و شکلات رمانی برای همه است؛ برای هر کسی که در جریان زندگی روزمره، رویاها و شور زندگی‌اش را گم کرده است. درواقع این کتاب به یادمان می‌آورد که خواسته‌ها و رویاهایمان چه بوده است و در چه فاصله‌ای از آن‌ها داریم زندگی می‌کنیم؟ در ضمن این کتاب برای زنانی که احساس ملال و شکست می‌کنند و نمی‌توانند احساساتشان را شناسایی کنند، می‌تواند به مثابه یک راهنما عمل کند و آن‌ها را به فکر وادارد.

چرا باید رمان وانیل و شکلات با ترجمه لیلا صدری را بخوانیم؟

وانیل و شکلات در وهله‌ی اول رمانی خواندنی و گرم است؛ رمانی با ریتم قابل‌قبول و جذابیت بالا، داستانی که از تک‌وتا نمی‌افتد و می‌توانید در یک نفس از خواندنش لذت ببرید. مسئله‌ی مهم بعدی در مورد این رمان پرداخت خوب آن به احساسات و روند زندگی در گذر زمان است؛ نویسنده با واقع‌بینی بی‌رحمانه‌ای نشان می‌دهد که احساسات در طول زمان ثابت نمی‌مانند و هر چیز روشنی، سمت تاریکی هم دارد. مطالعه‌ی این کتاب به ما کمک می‌کند بار دیگر زندگی‌مان را از نظر بگذرانیم تا ببینیم چقدر تسلیم روزمرگی شده‌ایم و چقدر شجاعت گرفتن تصمیم‌های درست را داریم.

در ضمن نباید از این نکته غافل شویم که مودینیانی قلم قدرتمندی دارد و می‌تواند جزئیات ساده را با توصیفاتی ناب به تصویر بکشد. او در دل داستان‌هایش به مخاطب امید و شجاعت می‌بخشد و به سوی زندگی راهنمایی‌اش می‌کند.

درباره ازووا کاساتی مودینیانی

ازووا کاساتی مودینیانی از مشهورترین چهره‌های ادبیات ایتالیا، در سال‌های اخیر است. او در سال ۱۹۳۸ به دنیا آمد و دوران کودکی و جوانی‌اش را در میلان گذراند. مودینیانی داستان‌هایش را از دل دغدغه‌ها و چالش‌های مردم وام می‌گیرد و همین همه‌شمولی باعث شده آثارش نه‌تنها در ایتالیا مورد استقبال قرار بگیرند، بلکه به زبان‌های زیادی ترجمه شوند و توجه آدم‌ها از سرتاسر دنیا را جلب کنند.

تصویر نیوسنده کتاب وانیل و شکلات

در ضمن مودینیانی به‌عنوان یک زن شناخت جامعی از دغدغه‌های زنانه دارد و شخصیت‌هایش باورپذیر، آشنا و به‌یادماندنی هستند. او جایزه‌های زیادی در کارنامه دارد که جایزه نویسنده اول زن ایتالیایی یکی از آن‌هاست. وانیل و شکلات از مشهورترین آثار این نویسنده‌ی موفق است که طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد.

وجه تسمیه کتاب (وانیل و شکلات نماد چه چیزهایی هستند؟)

نویسنده نام وانیل و شکلات را با هدف خاصی برای این رمان انتخاب کرده است؛ وانیل و شکلات دو ماده‌ی خوراکی کاملاً متفاوت‌اند ولی در کنار هم ترکیب بی‌نظیری می‌سازند. ولی آیا این ترکیب همیشه پابرجاست؟ خیر. گاهی اوقات این وانیل و شکلات نمی‌توانند در کنار هم طعم خوبی بسازند و جادوی عشق هم ممکن است روزی باطل شود و به خیال‌ها بپیوندد.

ژانر کتاب

کتاب وانیل و شکلات در ژانر رئال نوشته شده و شمایی از زندگی واقعی است؛ زندگی واقعی با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌های خاص خودش. نویسنده در این رمان موفق شده شخصیت و فضایی باورپذیر بسازد و ما را به دل زندگی پنی ببرد.

رمان وانیل و شکلات مناسب کدام رده سنی است؟

وانیل و شکلات اثری مخصوص بزرگسال‌هاست؛ این رمان به دغدغه‌های شخصی یک زن می‌پردازد و این دغدغه‌ها چندان مناسب گروه سنی نوجوان نیستند.

اقتباس‌ها از کتاب

وانیل و شکلات در دنیا فروش بسیار شگفت‌انگیزی داشت، به همین دلیل پایش به عرصه‌ی سینما هم کشیده شد. در سال ۲۰۰۴، فیلمی بر اساس این رمان و با همین نام ساخته شد که سعی کرده بود فضای رمان را به‌طور کامل در قالب یک فیلم منتقل کند.

نقد کوتاهی بر کتاب وانیل و شکلات

کتاب وانیل و شکلات رمانی خواندنی است که می‌تواند تجربه‌ی دلنشینی برای مخاطبش بسازد؛ بااین‌حال نباید از رمان‌هایی از این‌دست، به‌عنوان راهنمایی برای زندگی واقعی استفاده کرد. هر زندگی شرایط و وضعیت خاص خودش را دارد و تحت هیچ شرایطی نمی‌شود حتی برای دو زندگی متفاوت، یک نسخه‌ی ثابت پیچید. در ضمن کتاب در بعضی موارد می‌توانست کوتاه‌تر باشد و حجم توصیفات گاهی اوقات بیشتر از حوصله‌ی خواننده می‌شود. به‌طور کلی وانیل و شکلات برای لذت بردن از یک رمان خوش‌خوان انتخابی عالی است، ولی نباید در هر شرایطی آن را به زندگی خودمان تعمیم بدهیم.

بخشی از متن کتاب وانیل و شکلات

«مجادله سختی میان آندرِئا و پنلوپه به خاطر استفانیا خبرنگار خبرهای مربوط به برنامه‌های تلویزیونی درگرفت. علت دعوا درواقع ربطی به حسادت نداشت، بلکه خشم پنلوپه برای قدرت بی‌پایان شوهر در دروغ گفتن بود که هربار بی‌وفایی خود را حتی در مقابل آشکارترین دلایل انکار می‌کرد. آندرِئا همیشه به او خیانت می‌کرد و همیشه خود را بی‌گناه می‌دانست.

پنلوپه اینطور شروع کرده بود: «بله، فکر کن درست امروز صبح چند ساعت پس از اینکه با تو عشقبازی کردم، با همکار زیبای تو به بار رفتم که یک قهوه بنوشم. در نهایت دخترک با اشکهایی مهارنشدنی در حالی‌که از من طلب بخشش می‌کرد، در آغوشم افتاد.»

آندرِئا جواب داده بود: «داری یک‌دستی می‌زنی.»

«ببین، خود او به دنبال من آمد و همه چیز را تعریف کرد.»

چشمهای آندرِئا از تعجب گشاد شد: «شما دو تا دیوانه هستید.»

ترسیده بود و پنلوپه که او را خوب می‌شناخت، می‌دانست که ممکن است هرلحظه منفجر شود و چیزی را بشکند.

این صحنه‌ها بارها او را کمک کرده بودند تا خود را تبرئه کند.

پنلوپه گفت: «آندرئا، تو یک احمقی. نمی‌توانی تصور کنی که ما زنها تا چه حد می‌توانیم با هم همدست باشیم. استفانی نه تنها همه چیز را در حالی‌که گریه می‌کرد برای من تعریف کرد، بلکه در انتها هر دوی ما به حقه‌های مضحکی که برای باز نشدن دستت نزد من می‌زنی تا می‌توانستیم خندیدیم.»

حال آندرئا با چشمانی سرد و بی‌روح به قصد تکرار صحنه‌های همیشگی به پنلوپه خیره شده بود. اما پنلوپه بدون ترس ادامه داده بود: «حالا که بحث به اینجا کشیده، باید به تو بگویم که نمی‌توانی به توهین کردن به هوش و شعور عزیز من ادامه بدهی. تو به عنوان شوهر و پدر فقط مایه ویرانی هستی. از تو خسته شده‌ام. این بار بین ما واقعآً همه چیز به پایان رسیده.» و بی‌توجه به این واقعیت که پریشیلا، مستخدمه خانه، از در پذیرایی در حال جاسوسی کردن است و بچه‌ها در اتاقهایشان همه چیز را شنیده‌اند، بحث را پایان داد.»

نظرات کاربران

mahsa
۱۴۰۲/۰۸/۱۵

میبینم که همه از طرف پیج بهنازن🌚

mahsa
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

همه بهنازیا😍

Haniye hazrati
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

به پیشنهاد بهناز برگزیده عزیز قرار بخونمش

کاربر 7495184
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

بهناز دوستت داریم

کاربر 4441635
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

مرسی از بهناز که این همه آدمو اینجا جمع کرده 😍🤌🏻

hana nik
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

به پیشنهاد بهناز جان منم گرفتمش🥰

کاربر 7495594
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

به پیشنهاد بهنازی

کاربر ۶۵۲۸۹۳۷
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

چه خوب که میبینم همه از طرف بهناز اینجان

کاربر 7480069
۱۴۰۲/۰۸/۱۴

نسخه صوتی موجوده؟

کاربر 7492428
۱۴۰۲/۰۸/۱۵

منم الان خرید کردم کتاب رو ولی فایلش رو‌نمیتونم روی گوشیم باز کنم …. نمیدونم باید چیکار کنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۸)
اگر پول خوشبختی نمی‌آورد، در عوض مطمئنآً در فراوانی می‌شود کمتر عذاب کشید.
sayna.s
متوجه شده‌ام که موسیقی احتیاج به سکوت عمیق دارد، در حالی‌که در سر من هیاهویی جهنمی برپاست.
peg
اگر رنج نکشی، نمی‌توانی بگویی زنده هستی.»
Fereshteh Radmanesh
هربار که شخص عزیزی را از دست می‌دهم گویا قسمتی از زندگیم برای همیشه می‌رود.
peg
«نمی‌توانی خدا را ببینی زیرا او در درون توست.»
peg
«زیبایی برایش نوعی مانع جدی در زندگی ایجاد کرده بود که امروز به آن «فلج» می‌گویند. این واقعیت ندارد که زیبایی همیشه کارساز است. گاهی وقتها مشکلات بی‌اندازه‌ای به وجود می‌آورد. همه او را ستایش می‌کردند و بالاخره او به این نتیجه رسید که زیبایی تنها ارزشی است که می‌تواند ورقهایش را با آن رو کند و رویش حساب کند.
Fereshteh Radmanesh
ما هرگز کاری را اتفاقی انجام نمی‌دهیم.
ghazalak
لعنت به من، به نیاز احمقانه‌ام به تأیید دیگران به خصوص تأیید مادرم
mona reza
«اگر تو در حال غرق شدن باشی، هرکاری برای نجاتت می‌کنم. اما تو فقط داری زندگی می‌کنی. مشکل احساسی تو قسمتی از زندگی است. مثل عشق تو به رقص، موفقیتهای درسی‌ات، خوشحالیها و غمهایت. در زندگی اشک و لبخند در کنار هم هستند.»
شیرین
«عجب احمقی!» این ارزش‌گذاری خطاب به شوهرش نبود بلکه به خودش بود که به تحمل کردن ادامه می‌داد.
ghazalak

حجم

۴۰۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

حجم

۴۰۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان