دانلود و خرید کتاب همدلی با بیماران رو به مرگ الیزابت کوبلر روس ترجمه مژگان جهانگیر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همدلی با بیماران رو به مرگ اثر مژگان جهانگیر

کتاب همدلی با بیماران رو به مرگ

معرفی کتاب همدلی با بیماران رو به مرگ

«همدلی با بیماران رو به مرگ» نوشته‌ی دکتر الیزابت کوبلر راس(۲۰۰۴-۱۹۲۶) است. این کتاب توضیحی است در مورد آن‌چه پزشکان، پرستاران و خانواده‌ها از بیماران رو به مرگ می‌آموزند. «همدلی با بیماران رو به مرگ» به مسائلی همچون ترس از مرگ، نگاه جامعه به مرگ و مراحل مواجه انسان بیمار با مرگ خویش و نقشی که دوستان و خانواده می‌توانند در این فرآیند ایفا کنند می‌پردازد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: مکانیسم‌های دفاع روانی که به کمک آن با مصایب زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. مدت زمانی که هر کسی از مکانیسم‌های فوق استفاده می‌کند،‌ متفاوت بوده، گاه این مکانیسم‌ها جای یکدیگر را گرفته و در مواردی حضور همزمان دارند. اما وجه اشتراک مراحل فوق، امیدواری است. همان‌طور که بچه‌های اردوگاه‌های کارِ‌ آلمان نازی، با تحمل شرایط ناگفتنی، چراغ امید را در دل‌های کوچک‌شان روشن نگه می‌داشتند. البته لازم به ذکر است که از میان ۱۵۰۰۰ کودک، فقط صد نفر زنده ماندند. پرده‌ی زرین خورشید چنان دلفریب است که دلم را به پرواز درآورده اما آسمان، غمگنانه فریاد می‌زند آری، به اشتباه خندیدم. هوای پرواز دارم،‌اما تا به کجا؟ در دلِ سیم‌های خاردار، گل می‌روید پس من نمی‌میرم. نکته‌ی تأثیرگذاری که از مصاحبه با بیماران رو به مرگ فهمیدیم، این بود که حتا واقع‌بین‌ترین آن‌ها احتمال ضعیفی برای درمان یا کشف داروی جدید و به نتیجه رسیدن تحقیقات در دقیقه‌ی نود قایل بودند. همین امیدهای لحظه‌ای، تحمل روزها،‌ هفته‌ها و ماه‌ها رنج‌وعذاب را ممکن می‌سازد. بیمار احساس می‌کند ورای دردورنج وی،‌ معنا و مفهومی وجود دارد و اگر بتواند اندکی بیشتر تاب بیاورد، به نتیجه‌ی مطلوب می‌رسد. گاه پرتو امیدی به دل بیمار می‌تابد که: شاید این‌ها کابوس باشد یا ممکن است یک روز صبح که از خواب بیدار می‌شود، به وی مژده بدهند که می‌خواهند داروی جدید و مؤثری را روی او ـ‌ به عنوان اولین بیمار ــ امتحان کنند.
راهی که پیدا شد...
طاهره مهدوی حاجی
راهنمای اجرا و تفسیر آزمون اندریافت موضوع به زبان ساده
حکیم سحاقی
از عشق تا عشق
مژگان امیرحسینی
برنامه‌ مصاحبه‌ اختلال‌های اضطرابی؛ نسخه‌ بزرگسالان و راهنمای درمانگر
تیموتی ای.بروان
نگاهی به سازگاری های سلولی و مولکولی به تمرینات ورزشی
رضا قراخانلو
دایرة المعارف بین المللی نشر کتاب (جلد اول؛ موضوعات)
فیلیپ جی. آلت باخ
مغز من و بهانه‌های پرخوری
حامد اختیاری
بانکداری الکترونیکی
سیدحمید گوداسیایی
صعود و سقوط ادبیات سیاسی در عصر بنی امیه
مجتبی زارعی
هشیاری وجودی در درمان گروهی
آسیا شریعتمدار
الفبای روان‌درمانی
سیدحمید آتش‌پور
مصاحبه انگیزشی در درمان مشکلات روانی
ویلیام آر. میلر
لطفا نگران نباش و زندگی کن
سوزان اورسیلو
توانبخشی حافظه
باربارا ویلسون
همه چیز باطل است
مارک منسون
متفکران بزرگ
آلن دو باتن
درگردیسی در عشق
محمد مظاهری
فرهنگ لغت تخصصی رفتار حرکتی
محمدعلی اصلانخانی
خاطرات یک قورباغه
استیو پارکر

نظرات کاربران

رهگذر
۱۳۹۷/۰۵/۲۳

کتابی بسیار مهم برای نقد روشهای اشتباه مدرنیته در درمان بیماری ها وایجاد دیدی متفاوت تر نسبت به مرگ کتابی که باید خوانده شود تو این کتاب خانم راس با بیماران نزدیک به مرگ مصاحبه میکنه کسایی که برای بیماریشون هیچ

- بیشتر
Fateme Pakdaman
۱۴۰۲/۰۱/۰۳

خوندن این کتاب برای درک و مواجهه با مرگ خود و عزایزانمون خیلی کمک کنندی و چطور همدلی کردن با دیگران در زمان سوگ رو به خوبی نشون میده

کاربر 2703587
۱۳۹۹/۱۱/۰۸

اسم کتاب درست ترجمه نشده است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
احتمالاً در این حالت، فردِ برجسته، ثروتمند، موفق و کنترل‌گر، بدبخت‌ترین انسان است چرا که در شرف از دست دادن همه‌ی آن‌ چیزهایی است که یک عمر، مایه‌ی آسایش و رفاهش بوده‌اند. بیمارانی نظیر آقای «اُ»، نمی‌توانند بپذیرند که انسان‌ها، در پایان راه زندگی موقعیتی برابر دارند. آن‌ها تا آخر عمر با این حقیقت مبارزه کرده و اغلب، فرصت پذیرش فروتنانه‌ی مرگ را از دست می‌دهند
رهگذر
به منظور روشن‌تر شدن مطلب، از مثال کودک و کودک‌درون استفاده می‌کنم. کودک پنج‌ساله‌ای که مادرش را از دست می‌دهد، هم خود را برای مرگ مادر مقصر می‌داند و هم از این‌که او را تنها گذاشته، عصبانی می‌شود. به این ترتیب کودک هم عاشق مادر می‌ماند و هم به خاطر محرومیت از وجودش، به‌شدت از او بیزار می‌شود.
کاربر ۱۵۵۹۶۴۹
همه‌ی ما رؤیاهای نامعقولی داریم که در آن‌ها دو موقعیت متضاد همزیستی دارند ــ موقعیت‌هایی که در رؤیا پذیرفتنی هستند اما در بیداری غیرمنطقی و باورنکردنی‌اند.
Romina
جامعه، ناتوان از امیدبخشی و هدفمند کردن انسان‌ها، با انکار مرگ فقط موجب افزایش اضطراب آن‌ها شده و موجوداتی خشن و ویرانگر از آن‌ها ساخته که برای فرار از مرگ و رویارویی با آن دیگرکُشی می‌کنند.
کاربر ۱۵۵۹۶۴۹
دعای من نه برای تسکین دردهایم، که برای جرئت پیروزی بر آن‌ها باشد.
کاربر ۱۵۵۹۶۴۹
افرادی که برای ماندن در کنار بیمار رو به مرگ و حفظ سکوت معنادار، از توان و عشق کافی برخوردار باشند، پی خواهند برد که لحظه‌ی مرگ نه وحشتناک است و نه دردناک، بلکه توقف آرام عملکرد جسم انسان است. مشاهده‌ی مرگ آرام یک انسان، یادآور یکی از میلیون‌ها شهابی است که هر یک لحظه‌ای در آسمان پهناور درخشیده سپس برای همیشه در دل شب بی‌پایان گم می‌شود.
رهگذر
اگر همه‌ی افراد جامعه از مرگ بترسند و آن را انکار کنند، به‌جز به کارگیری دفاع‌های مخرب چه راهی برای‌شان باقی می‌ماند؟ جنگ‌ها، شورش‌ها و آمار فزاینده‌ی قتل و دیگر جرایم، احتمالاً ضعف بشر در پذیرش مرگ و رویارویی عزت‌مندانه با آن را نشان می‌دهد. شاید بهتر باشد با نگاهی انسانی‌تر، تلاش کنیم مرگ خود را باور کرده و بیاموزیم که با این رخداد غم‌انگیز و اجتناب‌ناپذیر، منطقی‌تر و بالغانه‌تر برخورد کنیم.
کاربر ۱۵۵۹۶۴۹
در زمان‌های قدیم هر مردی چشم در چشم با دشمن روبه‌رو می‌شد و عادلانه با او می‌جنگید. امروزه نظامی‌ها و غیرنظامی‌ها هیچ‌گونه شانسی برای آگاهی قبلی از زمان و هدف حملات نظامی ندارند. هر لحظه ممکن است هزاران نقطه هدف حمله قرار بگیرد و تخریب شود ــ مانند انفجار بمب در هیروشیما، استفاده از گازها و یا دیگر سلاح‌های شیمیایی که نامرئی و فلج‌کننده یا کشنده‌اند. در این جنگ‌ها انسان برای دفاع از حقوق و اعتقادات خود و یا امنیت و شرف خانوادگی‌اش نمی‌جنگد، بلکه جامعه به طور مستقیم یا نامستقیم جنگ را به زنان و کودکان تحمیل می‌کند ــ بی‌آن‌که امیدی به نجات آن‌ها باشد. شاید این همان نقش علم و فناوری در افزایش روزافزون ترس از مرگ و نابودی باشد.
کاربر ۱۵۵۹۶۴۹
کاری کن که دعای من نه برای دور ماندن از خطرها، که برای نهراسیدن از رویارویی با آن‌ها باشد.
کاربر ۱۵۵۹۶۴۹
اما همین پزشکان از ترس ابرو بالا انداختن همکاران‌شان، حاضر نبودند از چند ماه پیش از مرگ بیمار این کار را بکنند. می‌توان نتیجه گرفت که تمایل پزشکان به تأیید همکاران، در غفلت همگانی از درد و رنج بیماران مؤثر بوده است.
کاربر ۱۵۵۹۶۴۹

حجم

۲۳۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

حجم

۲۳۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان