دانلود و خرید کتاب آموزش مطالعات اجتماعی در مدارس متوسطه جیمز دبلیو. استو کارد ترجمه مهرداد هوشمند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش مطالعات اجتماعی در مدارس متوسطه اثر جیمز دبلیو. استو کارد

کتاب آموزش مطالعات اجتماعی در مدارس متوسطه

معرفی کتاب آموزش مطالعات اجتماعی در مدارس متوسطه

کتاب آموزش مطالعات اجتماعی در مدارس متوسطه نوشتهٔ جیمز دبلیو. استو کارد و ترجمهٔ مهرداد هوشمند است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آموزش مطالعات اجتماعی در مدارس متوسطه

آموزش مطالعات‌اجتماعی یکی از حوزه‌های دانش بشری است که به مطالعه و تحلیل رابطه بین انسان و محیط اجتماعی، فرهنگی و طبیعی پرداخته و اصول حاکم بر زندگی اجتماعی را بررسی می‌کند و با علوم مختلف نظیر جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، اقتصاد، انسان‌شناسی، علوم‌سیاسی، روان‌شناسی، تاریخ، جغرافیا رابطه دارد و از این علوم نیز در مطالعات خود تأثیر می‌پذیرد.

درس آموزش مطالعات‌اجتماعی نقش مهمی در پرورش و آموزش مهارت‌های زندگی و تربیت اجتماعی افراد و آماده کردن آنها برای زندگی اجتماعی دارد؛ به همین دلیل از اهمیّت و جایگاه خاصی برخوردار است که باید مورد توجه برنامه‌ریزان آموزشی و اجتماعی و صاحب‌نظران و کارشناسان تعلیم و تربیت قرار گیرد.

کتاب آموزش مطالعات‌اجتماعی با ارائه اطلاعات و مهارت‌های لازم به معلمان و مدرسان و تغییر نگرش آنها، توانمندی‌های علمی و مهارتی آنها را افزایش داده و آنها را به معلمانی توانا تبدیل می‌کند که می‌توانند با نقش‌آفرینی مناسب و سازنده در کلاس‌ها و مدارس، دانش‌آموزان را به شهروندانی مطلوب و آگاه و قابل اتکاء در جامعه تبدیل می‌کند که قادر باشند نقش‌هایی نو و متفاوت در توسعه و پیشرفت جامعه بر عهده بگیرند و به شهروندانی فعال و مثبت در جامعه تبدیل شوند.

برنامه‌های درسی مطالعات‌اجتماعی در مدارس با آموزش لازم به دانش‌آموزان و افزایش دانش و آگاهی دانش‌آموزان، آنها را برای حضور مؤثر و مفید در جامعه تشویق و آماده می‌کند تا به شهروندانی فعال و آگاهی تبدیل شوند که بتوانند تصمیمات درست بگیرند و در ارتباطات فردی و اجتماعی افرادی موفق و تأثیرگذار باشند و به توسعه جامعه کمک نمایند.

کتاب آموزش مطالعات‌اجتماعی در مدارس می‌تواند راهنما و مرجعی مفید برای معلمان باشد تا با آموزش‌های مؤثر و نو، مطالب خود را به شیوه‌های متفاوت به دانش‌آموزان ارائه دهند تا در تبدیل و تشویق آنها به کار آفرینانی خلاقو مؤثر کمک کند و محیطی مناسب برای یادگیری و آموزش بهتر آنها فراهم کند تا آنها نیز بتوانند مفاهیم و مطالب مرتبط با دروس جامعه‌شناسی، اقتصاد، علوم‌سیاسی، تاریخ، جغرافیا و... را در بطن زندگی وارد نمایند. در واقع این امر به معلمان کمک می‌کند تا دانش‌آموزان خود را به دانشمندان اجتماعی تبدیل کنند.

اگر می‌خواهیم افرادی فعال و مؤثر و شهروندانی مثبت داشته باشیم که حافظ ارزش‌ها و هنجارها و فرهنگ جامعه باشند و به آن عمل کنند و در جهت توسعه و تعالی جامعه گام بردارند، باید مطالعات‌اجتماعی و تحقیقات اجتماعی را جدّی تلقی کنیم. امروز حلّ مشکلات پیچیده اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و مشارکت آگاهانه و اندیشمندانه افراد در امور جامعه مستلزم داشتن برنامه‌هایی نظام‌مند و آگاهانه است که بر مفاهیم و دانش علومی نظیر: علوم‌اجتماعی، مطالعات‌اجتماعی، اقتصاد، علوم‌سیاسی، روان‌شناسی، تاریخ و... متمرکز باشد؛ زیرا امروز ارتباطات، ابزارها، اطلاعات و آموزش تغییر یافته است و به کلی دگرگون شده است، دانش‌آموزان امروز مثل گذشته نیستند، آموختن و یادگیری نیز عوض شده است، لذا آموزش و یادگیری هم باید تغییر کند.

یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب، استفاده از دیدگاه‌های اندیشمندان و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت و روان‌شناسی در ارائه مطالب است که این امر می‌تواند مبانی نظری و علمی معلمان و مدرسان دانشگاه و پژوهشگران را تقویت نموده و آموزش‌های آنها را در زمینه مسائل تربیتی و مطالعات‌اجتماعی ارتقاء بخشد. همچنین این کتاب در عین حال، که به‌صورت خلاصه و قابل ارائه تهیه شده، تمامی مطالب مربوط به آموزش، مهارت‌های برنامه‌ریزی، رویکرد ارائه درس مبتنی بر استاندارد و انتظارت را به‌صورتی عمیق و جامع و پژوهش‌محور برای معلمان و مدرسان آموزش مطالعاتی اجتماعی ارائه داده است.

بنابراین، مطالعه کتاب آموزش مطالعات اجتماعی می‌تواند در تغییر نگرش و ارتقای دانش و آگاهی معلمان، مدرسان و دانشجویان در زمینه مسائل و موضوعات تعلیم و تربیت، یادگیری و آموزش مفاهیم و مسائل مطالعات‌اجتماعی مؤثر باشد و افق دید و نگرش آنها در زمینه مسائل اجتماعی و آموزشی و تربیتی گسترش دهد. 

خواندن کتاب آموزش مطالعات اجتماعی در مدارس متوسطه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای مدرسان، دانشجویان، پژوهشگران و دبیران که در دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، پیام نور، علمی کاربردی، آموزش‌وپرورش و مراکز آموزش ضمن خدمت به آموزش و تدریس درس آموزش مطالعات‌اجتماعی مشغول هستند، قابل استفاده و مفید خواهد بود.

بخشی از کتاب آموزش مطالعات اجتماعی در مدارس متوسطه

«بنیان‌های تاریخی تحقیقات اجتماعی با تاریخ آموزش در آمریکا عجین شده است و به همین دلیل و در همین خصوص مرور مختصری به تاریخ آموزش این کشور مفید است. ضمن انجام این بررسی می‌توانیم دیدگاهی در خصوص شکل‌گیری محتوا و موضوعی که به تحقیقات اجتماعی تبدیل شده کسب کنیم.

تا دویست و چند سال از تاریخ آمریکا، دل مشغولی حوزهٔ آموزش در این کشور اهمیت اجتماعی و اقتصادی موضوع و محتوا بود، یعنی نوعی جامعه‌شناسی دانش. این جامعه‌شناسی دانش که از فلسفهٔ غالب پایاگرایی متأثر بود و از دوره‌های آغازین رفتارگرایی و علم‌گرایی فراتر می‌رفت، با ظهور ترقی خواهی در اندیشهٔ آموزشی آمریکا جای پای خود را محکم ساخت (کلیبارد، ۱۹۹۲)، لذا برنامه درسی دائماً بازنگری می‌شود و از محیط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خاستگاه خود بسیار متأثر است. اعتقادات مذهبی، انگیزه‌های اقتصادی، نظام‌های ارزشی طبقاتی، ایدئولوژی‌های سیاسی و اقدام اجتماعی افزون بر دیدگاه‌های مربوط به اصل و جوهر دانش همگی در هم تنیده‌اند تا محتوای چشمگیری را شکل دهند که برنامه درسی را تعیین می‌کند. (پینار و دیگران، ۱۹۹۵)»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
۷۰,۰۰۰
۵۰%
تومان