دانلود و خرید کتاب هری پاتر (جلد اول؛ هری پاتر و سنگ جادو) جی.کی. رولینگ ترجمه سعید کبریایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هری پاتر (جلد اول؛ هری پاتر و سنگ جادو) اثر جی.کی. رولینگ

کتاب هری پاتر (جلد اول؛ هری پاتر و سنگ جادو)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هری پاتر (جلد اول؛ هری پاتر و سنگ جادو)

کتاب هری پاتر و سنگ جادو نوشتهٔ جی کی رولینگ و ترجمهٔ سعید کبریایی است. انتشارات کتابسرای تندیس این رمان مشهور را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی جلد اول از یک مجموعه است.

درباره کتاب هری پاتر و سنگ جادو

مجموعه داستان‌های «هری پاتر» زندگی برخی از خوانندگان خود را دگرگون کرده است. کتاب هری پاتر و سنگ جادو به قلم جی کی رولینگ شروع داستان مشهور یک پسر پرآوازه است. این مجموعه رمان شما را با شخصیتی به نام «هری پاتر» آشنا و همراه می‌کند. این رمان از گونهٔ کتاب‌های اعجاب‌انگیزی است که بخشی از یک زندگی متفاوت را با استفاده از کلمات در ذهن شما به تصویر خواهد کشید و شما را به دنیای یک پسر و دوستان و دشمنان او کنجکاو خواهد برد. هری پاتر در جلد اول این مجموعه، پسری یازده‌ساله است که زندگی سختی را در کنار خانوادهٔ خاله‌اش می‌گذراند. او پدر و مادرش را در خردسالی از دست داده است. خانواده‌ای که سرپرستی‌اش را بر عهده گرفته‌اند، کوچک‌ترین اهمیتی به هَری نمی‌دهند، اما قرار نیست زندگی هری همین‌قدر ناامیدکننده ادامه داشته باشد. وقتی تولد یازده‌سالگی‌اش فرا می‌رسد، حقایق بسیاری فاش خواهد شد و هری پاترِ واقعی متولد می‌شود. جغدهای نامه‌رسان مأموریت پیدا می‌کنند نامه‌ای مهم را به دست هری برسانند. «عمو ورتون»، شوهرخاله‌اش نامه‌ها را پاره می‌کند. او نمی‌گذارد هیچ نامه‌ای به دست هری برسد، اما جغدها کوتاه نمی‌آیند. کار به جایی می‌رسد که مجبور می‌شوند خانه‌شان را ترک کنند و در جایی دورافتاده مستقر شوند، اما باز هم فایده‌ای ندارد. نامه باید به‌دست هری برسد و دقیقاً پس از خواندن سطرهای نامه، زندگی جدید هری پاتر شروع می‌شود؛ یک زندگی پر از هیجان، اتفاق‌های غیر قابل‌پیش‌بینی و آدم‌هایی جدید. هری پاتر باید در مدرسهٔ «هاگوارتز» به تحصیل جادوگری بپردازد و این سرآغاز رخدادهای هیجان‌انگیز بسیاری است. سال اول تحصیل و زندگی هری پاتر در مدرسهٔ شبانه‌روزی هاگوارتز بهترین دوران زندگی او است، اما همه‌چیز هم عالی نیست؛ یک جسم مخفی خطرناک وجود دارد که درون دیوارهای قلعه پنهان شده و هری معتقد است وظیفهٔ او است که مانع از افتادن آن به‌دست شیطان شود. انجام این کار او را در تماس با نیروهایی وحشتناک‌تر از آنچه تصور می‌کرد، قرار می‌دهد.

کتاب هری پاتر و سنگ جادو اولین‌بار توسط انتشارات بلومزبری در ۲۶ ژوئن ۱۹۹۷ منتشر شد. شاید این انتشارات هیچ‌وقت تصور نمی‌کرد کتابی را به چاپ برساند که دنیا را غرق در داستان‌های خودش کند و برای سال‌ها نامش در جهان پرآوازه شود. در سپتامبر ۱۹۹۸ انتشارات اسکلاستیک در آمریکا این کتاب را منتشر کرد. «هری پاتر و سنگ جادو» جوایز ادبی کودک و نوجوان بسیاری دریافت کرد. از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ در بیشتر اوقات در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بود، به ۷۳ زبان دنیا ترجمه شد و تقریباً ۱۲۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسید. گفته شده است که پس از انتشار رمان «هری پاتر و سنگ جادو» و مشهورشدن آن، برخی منتقدان نگران تأثیر دنیای جادویی این کتاب بر نوجوانان شدند؛ دنیایی سرتاسر سحر و جادو که همه‌چیز در آن فراواقعی یا سورئالیستی است، اما کفهٔ جذابیت بر این نگرانی‌ها چیره شد و کتاب به‌سرعت در دل میلیون‌ها انسان در سراسر جهان جا باز کرد. پس از گذشت مدتی و انتشار داستان‌ها از پی هم، نگرانی‌ها بابت تأثیر دنیای جادویی برطرف شد؛ احتمالاً منتقدان هم خودشان یکی از طرفداران پروپاقرص مجموعهٔ «هری پاتر» شدند. فیلم «هری پاتر و سنگ جادو»، فیلمی ماجراجویی و خانوادگی و فانتزی و محصول سال ۲۰۰۱ میلادی در کشورهای انگلستان و آمریکا است که کارگردان آن «کریس کلمبوس» بوده است. نویسندگی این فیلم سینمایی توسط «استیو کلاوز» انجام شده است.

خواندن کتاب هری پاتر و سنگ جادو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر بریتانیا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جی کی رولینگ

جی کی رولینگ با نام کامل «جوآن کاتلین رولینگ» یکی از مشهورترین نویسنده‌های انگلیسی‌زبان جهان است که بیشتر او را به‌عنوان نویسندهٔ مجموعهٔ داستانی پرطرفدار «هری پاتر» می‌شناسیم. رمان‌های رولینگ در سراسر جهان بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه فروش رفته‌اند، جوایز متعددی را از آن خود کرده‌اند و بر فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌های بسیاری اثرگذار بوده‌اند. گفته شده است که مجموعه داستان‌های «هری پاتر» بود که منجر شد رولینگ تنها طی ۵ سال از فردی فقیر به مولتی‌میلیونری شناخته‌شده تبدیل شود. او که در ۳۱ جولای ۱۹۶۵ در شهر یاته واقع در شهرستان گلاسترشر در انگلستان متولد شد، از خردسالی داستان‌های تخیلی کوتاه می‌نوشت و به نوشتن علاقهٔ بسیار داشت. پس از طی درجات در مدرسه و کالج، در سال ۱۹۸۶ از دانشگاه اکستر مدرک لیسانس ادبیات فرانسه و ادبیات باستانی یونان و روم را دریافت کرد و سپس در مؤسسهٔ عفو بین‌الملل لندن به‌عنوان محقق و منشی دوزبانه مشغول به کار شد. ایدهٔ داستان‌های «هری پاتر» زمانی به ذهن رولینگ خطور کرد که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و در جست‌وجوی چیزی بود که زندگی‌اش را با عشق و علاقه وقف آن کند. او در شغل‌های بسیاری فعالیت کرده بود، اما هیچ‌یک از آن‌ها شغلی نبودند که او را مجذوب خود کنند. در همین اثنا، مادر رولینگ پس از نبردی ده‌ساله با بیماری تصلب، در چهل‌وپنج‌سالگی از دنیا رفت. رولینگ که در اثر مرگ زودهنگام مادرش دچار افسردگی شده بود، به پرتغال رفت تا زندگی ماجراجویانهٔ خود را به‌عنوان یک معلم زبان انگلیسی در این کشور ادامه دهد و در همین روزها بود که ایدهٔ داستان‌های «هری پاتر» به ذهنش خطور کرد.

در سال ‍۱۹۹۷، رولینگ توانست با چاپ کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» در انگلستان به ثروت و شهرت عظیمی دست پیدا کند. او در این دوره دیگر با نام مستعار «جی‌. کی. رولینگ» شناخته می‌شد. علت انتخاب این نام توسط او این بود که رولینگ نمی‌دانست پسرهای مخاطب داستان‌هایش چه واکنشی به یک نویسندهٔ زن داشته باشند؛ بااین‌حال او تا به امروز با همین نام مستعار فعالیت کرده است. رمان «هری پاتر و سنگ جادو» توانست جوایز متعددی از جمله جایزهٔ کتاب بریتانیا را دریافت کند. یک سال بعد و در سال ۱۹۹۸، در ادامهٔ کتاب نخست هری پاتر، رولینگ کتاب «هری پاتر و تالار اسرار» را منتشر کرد. این کتاب یکی دیگر از بزرگ‌ترین موفقیت‌های رولینگ به شمار می‌رفت و در پاییز همان سال، کمپانی وارنر قراردادی را با رولینگ جهت ساخت یک فیلم بلند امضا کرد. پس از این دو کتاب، رولینگ کتاب‌های «هری پاتر و زندانی آزکابان» (۱۹۹۹)، «هری پاتر و جام آتش» (۲۰۰۰)، «هری پاتر و محفل ققنوس» (۲۰۰۳) و «هری پاتر و شاهزادهٔ دورگه» (۲۰۰۵) را از مجموعه داستان‌های «هری پاتر» منتشر کرد. این کتاب‌ها در بیش از ۲۰۰ کشور و حدود ۶۰ زبان در دسترس هستند؛ هفتمین رمان این مجموعه نیز با عنوان «هری پاتر و یادگاران مرگ» نیز در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.

مجموعهٔ هفت‌قسمتی «هری پاتر» شوروشوق بسیاری را در میان کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و کهنسالان جهان برانگیخت و باعث علاقه‌مندشدن آن‌ها به مطالعه شد. نسخه‌های سینمایی این کتاب‌ها بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۱ ساخته شد. مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» توانست به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان تبدیل شود؛ علاوه بر این، رولینگ مجموعه‌های «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» (۲۰۰۱) را نوشت که یک مجموعه فیلم با اقتباس از نوشته‌های او از روی آن‌ها ساخته شده است. همگی این داستان‌ها از کتاب‌هایی که هری پاتر و دوستانش در دنیای داستانی این مجموعه خوانده‌اند، سرچشمه گرفته است. بسیاری از هواداران این نویسنده زندگی او را شبیه به یک افسانه می‌دانند. جی. کی. رولینگ و آثارش برندهٔ جوایز بسیاری شده‌اند. کتاب‌های «هری پاتر» از سال ۱۹۹۷ برندهٔ جوایز و عناوین متعددی از بهترین کتاب سال کودکان، بهترین کتاب سال، دسته‌بندی‌های مختلف جایزهٔ کتاب بریتانیا، جایزهٔ برام استوکر برای بهترین اثر برای خوانندگان جوان و جایزهٔ آندره نورتون شده‌اند؛ خودِ رولینگ نیز توانسته جوایز بسیاری را از جمله بهترین نویسندهٔ سال، جایزهٔ دستاورد برجسته از جایزهٔ کتاب بریتانیا و همچنین جایزهٔ بفتا برای مشارکت برجستهٔ بریتانیا در سینما را از آن خود کند. جی کی رولینگ در سال ۲۰۱۰ توسط نشریات برتر، به‌عنوان تاثیرگذارترین زن بریتانیا شناخته شد.

بخشی از کتاب هری پاتر و سنگ جادو

«از روزی که خانم دورسلی خواهرزاده‌اش را روی پلهٔ ورودی پیدا کرد، ده سال می‌گذشت. اما خیابان پریوت هیچ تغییری نکرده بود. خورشید از بالای همان باغچه‌های زیبا و آراسته طلوع کرد و به پلاک برنجی روی در خانهٔ شمارهٔ چهار تابید. کم‌کم وارد اتاق نشیمن شد. اتاق نشیمن درست مثل شبی بود که آقای دورسلی اخبار مربوط به پرواز جغدها را از تلویزیون شنیده بود. فقط عکس‌های بالای بخاری دیواری از گذر زمان حکایت داشتند. دادلی در عکس‌های ده سال پیش درست مثل بادکنک صورتی بزرگی بود که رویش کلاه منگوله‌دار گذاشته باشند اما حالا دیگر بزرگ شده بود و عکس‌های جدیدش پسربچهٔ مو بوری را نشان می‌داد که با اولین دوچرخه‌اش بازی می‌کرد، در پارک سوار چرخ و فلک بود، با پدرش سرگرم بازی با کامپیوتر بود، یا مادرش او را در آغوش گرفته بود و می‌بوسید. در اتاق هیچ اثری از پسری دیگر که در همان خانه سکونت داشت، به چشم نمی‌خورد.»

معرفی نویسنده
عکس جی.کی. رولینگ
جی.کی. رولینگ
انگلیسی | تولد ۱۹۶۵

جی کی رولینگ، با نام کامل جوآن کاتلین رولینگ، یکی از مشهورترین نویسنده‌های انگلیسی‌زبان جهان است که اکثرا او را به عنوان نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های پرطرفدار هری پاتر می‌شناسند. رمان‌های رولینگ در سراسر جهان بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه فروش رفته‌اند، جوایز متعددی را از آن خود کرده‌اند و بر فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌های بسیاری اثرگذار بوده‌اند.

نظرات کاربران

Mehraban
۱۴۰۲/۰۸/۱۳

بالاخره طاقچه هری پاتر الکترونیکی(نشر تندیس) آورد؟؟ جلدهاش خیلیییی خوشگله واقعا🤩🤩🤩🤩 و جدیده🥺 قشنگترین جلدهای هری پاتر که دیدم...... حسودیم شد چرا من کتاب ها رو با این جلد ها نخوندم🥲

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۳۳۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۱۶۵,۰۰۰
تومان