دانلود و خرید کتاب هری پاتر و محفل ققنوس جی. کی. رولینگ ترجمه آرزو مقدس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هری پاتر و محفل ققنوس اثر جی. کی. رولینگ

کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

معرفی کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

کتاب هری پاتر و محفل ققنوس نوشتهٔ جی. کی. رولینگ و ترجمهٔ آرزو مقدس است. انتشارات پرتقال این کتاب را منتشر کرده است. این کتاب در ۲۱ ژوئیهٔ ۲۰۰۳ میلادی منتشر شده و یکی از تاریک‌ترین داستان‌های هری و دوستانش را روایت می‌کند. این جلد، طولانی‌ترین داستان این مجموعه است.

درباره کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

کتاب هری پاتر و محفل ققنوس یکی دیگر از داستان‌های جذاب و هیجان‌انگیز مدرسهٔ جادوگری «هاگوارتز» را به تصویر می‌کشد. «لرد ولدمورت»، «سدریک دیگوری» را در قبرستان اجدادی «رایدل» به قتل رساند و توانست با گرفتن خون هری پاتر، قدرت ازدست‌رفتهٔ خود را بازیابد. حالا که «اسمش را نبر» برگشته است، خطر بیشتری هری و دوستان وفادارش را تهدید می‌کند. داستان از این قرار است که هری پاتر مثل هر سال تابستان کسل‌کننده‌ای را می‌گذراند، ارتباط چندانی با دوستانش ندارد و از آخرین اخبار دنیای جادو بی‌خبر است. روزی او و پسرخاله‌اش یک دعوای حسابی راه می‌اندازند. ناگهان نگهبان‌های زندان «آزکابان» یا همان دیوانه‌سازها از راه می‌رسند و به آن‌ها حمله می‌کنند. هری پاتر توان مقابله با این شیاطین را در خودشان نمی‌بیند؛ پس برای دورکردن آن‌ها مجبور است قوانین را نادیده بگیرد. هری دیوانه‌سازها را با جادو فراری می‌دهد. وزارت سحر و جادو بلافاصله وارد عمل می‌شود و او را به دادگاه فرا می‌خواند. هری می‌داند تا ۱۷سالگی اجازهٔ استفاده از جادو را ندارد و حالا در ۱۵سالگی این جرم را مرتکب شده است، اما او تبرئه می‌شود و به هاگوارتز بازمی‌گردد. امسال هم معلم جدیدی وارد این مدرسه شده است. خانم «آمبریج» زنی سخت‌گیر است که با وضع قوانین جدید، آسایش هاگوارتز را به هم می‌زند. او به کسی اجازه نمی‌دهد از طلسم‌های مقابله با جادوی سیاه استفاده کند یا آن‌ها را به دیگران بیاموزد. هری که نگران است، تصمیم می‌گیرد یک محفل مخفی برای آموزش این طلسم‌ها تشکیل دهد. محفل ققنوس برای مقابله با ولدمورت آماده می‌شود.

خواندن کتاب هری پاتر و محفل ققنوس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

نه‌تنها علاقه‌مندان هری پاتر، بلکه دوست‌داران داستان‌های تخیلی نیز از خواندن «هری پاتر و محفل ققنوس» لذت خواهند برد. این کتاب مورد استقبال نوجوانان و جوانان بسیاری در جهان قرار گرفته؛ بنابراین مطالعهٔ آن پیشنهاد مناسبی برای افرادی است که در این گروه‌های سنی قرار دارند.

درباره جی کی رولینگ

جی کی رولینگ با نام کامل «جوآن کاتلین رولینگ» یکی از مشهورترین نویسنده‌های انگلیسی‌زبان جهان است که بیشتر او را به‌عنوان نویسندهٔ مجموعهٔ داستانی پرطرفدار «هری پاتر» می‌شناسیم. رمان‌های رولینگ در سراسر جهان بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه فروش رفته‌اند، جوایز متعددی را از آن خود کرده‌اند و بر فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌های بسیاری اثرگذار بوده‌اند. گفته شده است که مجموعه داستان‌های «هری پاتر» بود که منجر شد رولینگ تنها طی پنج سال از فردی فقیر به مولتی‌میلیونری شناخته‌شده تبدیل شود. او که در ۳۱ جولای ۱۹۶۵ در شهر یاته واقع در شهرستان گلاسترشر در انگلستان متولد شد، از خردسالی داستان‌های تخیلی کوتاه می‌نوشت و به نوشتن علاقهٔ بسیار داشت. پس از طی درجات در مدرسه و کالج، در سال ۱۹۸۶ از دانشگاه اکستر مدرک لیسانس ادبیات فرانسه و ادبیات باستانی یونان و روم را دریافت کرد و سپس در مؤسسهٔ عفو بین‌الملل لندن به‌عنوان محقق و منشی دوزبانه مشغول به کار شد. ایدهٔ داستان‌های «هری پاتر» زمانی به ذهن رولینگ خطور کرد که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و در جست‌وجوی چیزی بود که زندگی‌اش را با عشق و علاقه وقف آن کند. او در شغل‌های بسیاری فعالیت کرده بود، اما هیچ‌یک از آن‌ها شغلی نبود که او را مجذوب خود کند. در همین اثنا، مادر رولینگ پس از نبردی ده‌ساله با بیماری تصلب، در ۴۵سالگی از دنیا رفت. رولینگ که در اثر مرگ زودهنگام مادرش دچار افسردگی شده بود، به پرتغال رفت تا زندگی ماجراجویانهٔ خود را به‌عنوان معلم انگلیسی در این کشور ادامه دهد و در همین روزها بود که ایدهٔ داستان‌های «هری پاتر» به ذهنش خطور کرد.

در سال ‍۱۹۹۷، رولینگ توانست با چاپ کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» در انگلستان به ثروت و شهرت عظیمی دست پیدا کند. او در این دوره دیگر با نام مستعار «جی‌. کی. رولینگ» شناخته می‌شد. علت انتخاب این نام توسط او این بود که رولینگ نمی‌دانست پسرهای مخاطب داستان‌هایش چه واکنشی به یک نویسندهٔ زن داشته باشند؛ بااین‌حال او تا به امروز با همین نام مستعار فعالیت کرده است. رمان «هری پاتر و سنگ جادو» توانست جوایز متعددی از جمله جایزهٔ کتاب بریتانیا را دریافت کند. یک سال بعد و در ۱۹۹۸، در ادامهٔ کتاب نخست هری پاتر، رولینگ کتاب «هری پاتر و تالار اسرار» را منتشر کرد. این کتاب یکی دیگر از بزرگ‌ترین موفقیت‌های رولینگ به شمار می‌رفت و در پاییز همان سال، کمپانی وارنر قراردادی را با رولینگ جهت ساخت یک فیلم بلند امضا کرد. پس از این دو کتاب، رولینگ کتاب‌های «هری پاتر و زندانی آزکابان» (۱۹۹۹)، «هری پاتر و جام آتش» (۲۰۰۰)، «هری پاتر و محفل ققنوس» (۲۰۰۳) و «هری پاتر و شاهزادهٔ دورگه» (۲۰۰۵) را از مجموعه داستان‌های «هری پاتر» منتشر کرد. این کتاب‌ها در بیش از ۲۰۰ کشور و حدود ۶۰ زبان در دسترس هستند؛ هفتمین رمان این مجموعه نیز با عنوان «هری پاتر و یادگاران مرگ» نیز در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.

مجموعهٔ هفت‌قسمتی «هری پاتر» شوروشوق بسیاری را در میان کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و کهنسالان جهان برانگیخت و باعث علاقه‌مندشدن آن‌ها به مطالعه شد. نسخه‌های سینمایی این کتاب‌ها بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۱ ساخته شد. مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» توانست به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان تبدیل شود؛ علاوه بر این، رولینگ مجموعه‌های «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» (۲۰۰۱) را نوشت که یک مجموعه فیلم با اقتباس از نوشته‌های او از روی آن‌ها ساخته شده است. همگی این داستان‌ها از کتاب‌هایی که هری پاتر و دوستانش در دنیای داستانی این مجموعه خوانده‌اند، سرچشمه گرفته است. بسیاری از هواداران این نویسنده زندگی او را شبیه به یک افسانه می‌دانند. جی. کی. رولینگ و آثارش برندهٔ جوایز بسیاری شده‌اند. کتاب‌های «هری پاتر» از سال ۱۹۹۷ برندهٔ جوایز و عناوین متعددی از بهترین کتاب سال کودکان، بهترین کتاب سال، دسته‌بندی‌های مختلف جایزهٔ کتاب بریتانیا، جایزهٔ برام استوکر برای بهترین اثر برای خوانندگان جوان و جایزهٔ آندره نورتون شده‌اند؛ خودِ رولینگ نیز توانسته جوایز بسیاری را از جمله بهترین نویسندهٔ سال، جایزهٔ دستاورد برجسته از جایزهٔ کتاب بریتانیا و همچنین جایزهٔ بفتا برای مشارکت برجستهٔ بریتانیا در سینما را از آن خود کند. جی کی رولینگ در سال ۲۰۱۰ توسط نشریات برتر، به‌عنوان تاثیرگذارترین زن بریتانیا شناخته شد. مجموعه رمان «کارآگاه استرایک» از آثار دیگر این نویسنده است.

بخشی از کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

«کمی بعد، ران بلند شد و لخ‌لخ‌کنان رفت بخوابد. هری هم به احترام احساسات ران، کمی صبر کرد و بعد به خوابگاه رفت تا اگر ران دلش خواست، بتواند خودش را به خواب بزند. حدس هری درست بود و وقتی وارد خوابگاه شد، صدای خروپف ران بلندتر از آن بود که باورپذیر باشد.

هری با فکر مسابقه به رختخواب رفت. تماشای بازی از کنار زمین به‌شدت اعصاب‌خردکن بود. بازی جینی به‌نظرش خیلی خوب بود، اما می‌دانست اگر خودش در زمین بود، اسنیچ را زودتر می‌گرفت... یک بار که اسنیچ نزدیک مچ پای کِرک پَرپَر می‌زد، اگر جینی تردید نکرده بود، شاید می‌توانست گریفیندور را برندهٔ مسابقه کند.

آمبریج چند ردیف پایین‌تر از هری و هرماینی نشسته بود و در طول مسابقه، یکی‌دو بار روی سکو چرخیده و با لبخندی بر چهرهٔ وزغ‌مانندش که هری گمان می‌کرد از سر بدذاتی باشد، نگاهش کرده بود. هری در تاریکی روی تختش دراز کشیده بود و خاطرهٔ آن لحظه باعث شد خونش از خشم به جوش بیاید. اما چند دقیقه بعد یادش افتاد که اسنیپ آخر همهٔ کلاس‌های ذهن‌پوشی‌شان توصیه می‌کرد شب‌ها قبل از خواب ذهنش را از هر فکری خالی کند.

چند لحظه سعی کرد این کار را بکند، اما حالا که فکر اسنیپ هم به خاطرهٔ آمبریج اضافه شده بود، شعلهٔ نفرت بیشتر از قبل در وجودش زبانه می‌کشید و متوجه شد تمام فکر و ذکرش شده اینکه چقدر از این دو نفر متنفر است. رفته‌رفته صدای خُرخُر ران آرام گرفت و جای خود را به نفس‌های عمیق و آرام داد. خیلی بیشتر طول کشید تا هری خوابش ببرد؛ بدنش خسته بود، اما خیلی طول کشید تا مغزش آرام بگیرد.

خواب دید نویل و پروفسور اسپراوت دورتادور اتاق نیازمندی می‌رقصند و پروفسور مک‌گانگال نی‌انبان می‌نوازد. هری مدتی با خوشحالی به تماشایشان ایستاد و بعد به سرش زد برود دنبال بقیهٔ اعضای الف‌دال بگردد.»

نظرات کاربران

Ali Rahimi r
۱۴۰۲/۱۲/۲۲

بهترین ترجمه فارسی هری پاتر. وِرد نامه و نام نامه کامل داره با قابلیت جستجو. بازی های کلامی انگلیسی رو عالی به فارسی ترجمه کرده.

مالیس♡
۱۴۰۲/۱۲/۲۲

معرکه من نسخه ی چاپیش رو خوندم

محمد
۱۴۰۲/۱۲/۲۴

همه چیزش عالیه ، ترجمه کامل و وفادار به همراه متن آخرین ویرایش.

علی
۱۴۰۲/۱۲/۲۲

ترجمه فارسی عالی بود. توضیحات اضافه داره ، وِرد ها رو توضیح داده و اسامی رو هم بررسی کرده.

عینکی خوش قلب
۱۴۰۲/۱۲/۲۳

به نظرم ترجمه این نسخه علی‌رغم تبلیغات نشر پرتقال اصلاً خوب نیست. گویا تلاش کردن متن رو ساده و صمیمی بکنن اما جمله‌ها نامفهوم و طولانی و شلخته شده. اشکالات ویرایشی یا حتی املایی هم داره. (مثلاً توی صفحه‌ی اول

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
هری آهسته از ران پرسید: «این‌ها دکترن؟» ران که جا خورده بود، پرسید: «دکتر؟ اون ماگل‌های خل‌وچلی رو می‌گی که شکم مردم رو سفره می‌کنن؟ نه بابا، این‌ها درمانگرن.»
امیر مهدی دشتی
«باورم نمی‌شه! باورم نمی‌شه! وای ران چه عالی! ارشد شدی! بچه‌هام همه‌شون ارشد شدن!» جرج با عصبانیت گفت: «نکنه من و فرِد همسایه‌بغلی‌تونیم؟» اما مادرش او را از سر راه کنار زد و کوچک‌ترین پسرش را در آغوش کشید.
امیر مهدی دشتی
بااین‌حال، لج آدم درمی‌آمد وقتی مردی می‌گفت کار نسنجیده‌ای نکن، که خودش دوازده سال در زندان جادوگران، آزکابان، زندانی بود و بعد از آنجا گریخته و سعی کرده بود کسی را که به قتلش محکوم شده بود واقعاً به قتل برساند و بعد هم با یک اسب‌دال دزدی فرار کرده بود.
امیر مهدی دشتی
«اون‌وقت من هنوز شهاب دویست‌وشصت سوار می‌شم.
امیر مهدی دشتی

حجم

۸۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۲۴ صفحه

حجم

۸۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۲۴ صفحه

قیمت:
۱۶۰,۰۰۰
۸۰,۰۰۰
۵۰%
تومان