دانلود و خرید کتاب ارتباطات اجتماعی مارشال مک لوهان ترجمه عباس محمدی اصل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارتباطات اجتماعی اثر مارشال مک لوهان

کتاب ارتباطات اجتماعی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ارتباطات اجتماعی

کتاب ارتباطات اجتماعی مجموعه مقالاتی نوشتهٔ مارشال مک لوهان و جمعی دیگر از جامعه‌شناسان با ترجمهٔ عباس محمدی اصل است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ارتباطات اجتماعی

در ارتباطات، شخص رویدادی را درک می‌کند و در قالب وضعیتی معین با کاربرد ابزارهائی جهت انتقال چنین محتوایی در زمینه‌ای خاص واکنش نشان داده و می‌کوشد چنین تلاشی هم البته بی‌نتیجه نماند. مطالعه ارتباط‌گیرنده و مخاطب را می‌توان به کل خرده‌نظام‌های اجتماعی نظیر اقتصاد و سیاست و اجتماع جامعه‌ای و فرهنگ در سطح کلان، تکنولوژی و بورکراسی و آموزش و پرورش و نمادهای معرفتی در سطح میانه، ارگانیسم رفتاری و شخصیت و اجتماع و الگوهای رفتاری در سطح خرد، اجتماع انرژیک و نیمه انرژیک و جامعه نیمه اطلاعاتی و اطلاعاتی در سطح کلان و بالاخره ضمائر ناخودآگاه و نیمه ناخودآگاه و نیمه خودآگاه و خودآگاه در سطح فروخرد تعمیم داد.

درک این خرده‌نظام‌ها از یکدیگر جهت تحقق کارکردهای‌شان ضرورت داشته و مطالعه این ادراک نیز لازم است. تولید انطباق فزاینده و تفکیک‌پذیری و شمول هنجاری و تعمیم ارزشی در سطح کلان، تمهید صنعت و سازمان و آموزشگاه و شناخت در سطح میانه و تقریر تسهیلات و موفقیت و خرسندی و رشد در سطح خرد رخ می‌دهد که محیط کارکردی سایر خرده‌نظام‌ها نیز به شمار می‌آیند. سنجش اثربخشی این کارکردها در محیطی ممکن است که برآیند کارکردهای همه خرده‌نظام‌ها قلمداد می‌گردد. رسانه‌های این تبادل مثلاً شامل پول و قدرت و نفوذ و تعهد در سطح کلان، ابزار و تامین و تخصص و حکم در سطح میانه، نقش و تعلق و هنجار و ارزش در سطح خرد است. مدیریت و توزیع و آزادی دسترسی به این کارکردها به ساخت نظام اجتماعی و سبک تبادل آنها باز می‌گردد و زمینه ارتباطی و توالی پیام‌رسانی را تداعی می‌کند. محتوای مبادلاتی نیز تحلیل و معنایابی است. بالاخره مجموعه تغییرات ناشی از مبادله در خرده‌نظام‌ها و کل نظام اجتماعی نیز محل تامل است. بروز تنش در تولید این کارکردها بواسطه پخشایش در کل نظام به بحران می‌انجامد. این تنش‌ها در سطح کلان شامل اتلاف و قصور و بی‌نظمی و لاابالی‌گری، در سطح میانه شامل نظامی‌گری و ناامنی و بی‌سوادی و دگماتیسم و در سطح خرد شامل بیماری و لغزش و جرم و گناه است. زیست‌جهان ارتباطات بیناذهنیتی که بانی کنش تفهمی گردد، بر این سیاق از شی‌شدن نظام اجتماعی جلو می‌گیرد و به میزان عقلانیت نیز وجه نظام‌مند می‌پذیرد. این فحوای آراء تالکت پارسنز و یورگن هابرماس است.

کتاب ارتباطات اجتماعی سعی دارد از این نظر نگاهی به چند مقاله از جامعه‌شناس‌های بزرگ بیندازد تا مفهوم ارتباطات اجتماعی را پررنگ‌تر سازد.

خواندن کتاب ارتباطات اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ارتباطات اجتماعی

«در فرهنگی چون فرهنگ ما که مدیدی به تجزیه و تقسیم همه چیزها چونان روشی برای کنترل عادت کرده، گاه اندکی شوک‌آور است که در واقعیت عملیاتی و عملی یادآور شویم رسانه، پیام است. این صرفاً بدین معنا است که پیامدهای شخصی و اجتماعی هر رسانه‌ای – یعنی پیامدهای هر امتدادی از خودمان – نتیجه مقیاس جدیدی است که از طریق هر امتدادی از خودمان یا بوسیله هر تکنولوژی جدیدی وارد مسائل ما شده است. لذا حقیقت این است که الگوهای جدید ارتباط انسانی با امر ماشینی‌شدن به حذف مشاغل گرائیده‌اند. این نتیجه‌ای منفی است. ماشینی‌شدن در وجه مثبت برای افراد نقش‌آفرینی می‌کند که به معنای نهایت عجین‌شدن ماشین در کار و ارتباط انسانی است نابوده‌شده توسط تکنولوژی مکانیکی قبلی ما. بسیاری مایلند بگویند ماشین نه معنا یا پیام، بل معنا یا پیام، همان کاری است که انسان بر سر ماشین می‌آورد. بر اساس شیوه‌های تغییر روابط ما با یکدیگر و با خودمان بواسطه ماشین، مهم است بدانیم این ماشین به برشتوک منتهی می‌شود یا به کادیلاک. بازسازی کار و ارتباط انسان از طریق تکنیک تفکیک اجزا صورت می‌گرفت؛‌ تفکیک اساس تکنولوژی ماشینی است. اساس تکنولوژی ماشینی‌کردن برعکس است. ماشینی‌کردن در عمق مکمل و تمرکززدا است، درست همانگونه که ماشین تفکیک‌گرا و متمرکز و لیکن در الگوسازی روابط انسانی سطحی بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۲۲۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۱۰۴,۰۰۰
۵۲,۰۰۰
۵۰%
تومان