دانلود و خرید کتاب اصل گرایی (خلاصه کتاب) گرگ مک کیون ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصل گرایی (خلاصه کتاب) اثر گرگ مک کیون

کتاب اصل گرایی (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب اصل گرایی (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب اصل گرایی (خلاصه کتاب) نوشتهٔ گرگ مک کیون و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. با خواندن این خلاصه‌کتاب انجام کارهای کمتر اما با کیفیت بالاتر را می‌آموزید.

درباره خلاصه‌کتاب اصل گرایی

با مطالعهٔ این خلاصه کتاب می‌آموزید که چگونه با کار کمتر نتیجه بهتری بگیرید و منفعلانه دست به انتخاب نزنید.

این روزها گاهی انسان‌ها فکر می‌کنند که باید از همه زمان‌ خود استفاده کنند. آن‌ها به هر دری می‌زنند تا افق‌های دیدشان را باز کرده و در زندگی پیشرفت کنند. در این دوران که همه چیز، از آداب و رسوم خیلی قدیمی گرفته تا فناوری‌های روز دنیا، به‌سرعت تغییر می‌کند، ما تصور می‌کنیم که باید همه نوع کاری انجام دهیم. برای مثال، اگر از ما بپرسند در کدام رشته ورزشی توانایی دارید، پاسخ بیشتر ما چیزی شبیه به این است: «در فوتبال، والیبال، تنیس و شطرنج، اما هیچ کدام را به صورت حرفه‌ای دنبال نمی‌کنم!» اما این دیدگاه متأسفانه راه به جایی نخواهد برد؛ زیرا انجام همه کارها برای‌مان ممکن نیست.

برای روشن‌تر شدن بحث، در نظر بگیرید فردی شغل جدیدی در یک شرکت خیلی بزرگ پیدا می‌کند. او برای پیشرفت در شغل جدیدش، با همهٔ وجود تلاش می‌کند که انتظارات مدیران و همکارانش را برآورده کند. در این موقعیت جدید، او ممکن است به بیشتر درخواست‌ها جواب مثبت بدهد، حتی اگر خارج از حیطهٔ کاری‌اش باشد. برای مثال، اگر در بخش رسیدگی به امور مشتریان مشغول به کار است اما با امور مالی هم تا حدی آشنا است، درخواست احتمالاً نابجای همکار خود در بخش مالی را نیز می‌پذیرد. با ادامه این روند، چنین فردی به دلیل پذیرفتن نقش‌های فرعی متعدد، نخواهد توانست نقش اصلی خود را در آن شرکت به درستی ایفا کند و نتیجه مورد نظر خود را نخواهد گرفت.

واقعیت این است که ما نمی‌توانیم در همهٔ زمینه‌ها متخصص باشیم. نمی‌توانیم تمام چیزهایی که می‌بینیم را بخریم یا اینکه در مورد همه چیز تجربه داشته باشیم. البته تضمینی هم نیست که این همه‌چیزخواهی به خوشحالی بیشتر منجر شود!

در حقیقت، ما اطرافمان را فقط با چیزهایی بی‌ارزش و بی‌استفاده شلوغ می‌کنیم. گاهی وقت خود را آن‌قدر با کارهای متعدد پر می‌کنیم که قادر به اتمام، یا انجام درست هیچ کاری نیستیم. اگر از ما بپرسند شغلتان چیست، ممکن است فهرستی از شغل‌ها را ارائه دهیم که با هم هیچ ارتباطی ندارند؛ مانند این پاسخ: «من کارمند اداره برق هستم، عصرها در یک باشگاه ورزشی مربیگری می‌کنم. همچنین، در بورس نیز فعالیت دارم و گاهی هم ماشین خرید و فروش می‌کنم.» آیا با این حجم از کار، قادر خواهیم بود همه کارها را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم؟

احتمالا پاسخ شما هم منفی است. در عوض، لازم است بر روی کارهایی که باید انجام دهیم متمرکز شویم، یعنی فکر کنیم چه چیزهایی برای خوشحالی و سلامت‌مان ضروری است.

با مطالعهٔ این خلاصه‌کتاب می‌آموزید که چگونه چیزهای ضروری را در زندگی تشخیص داده و چیزهای غیرضروری و فرعی را کنار بگذارید. با این کار، از نظر ذهنی و احساسی به آرامش خواهید رسید و در نتیجه می‌توانید نقشتان را در زندگی به بهترین نحو ممکن ایفا کنید

خواندن خلاصه‌کتاب اصل گرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران خواندن خلاصه‌کتاب‌هایی با موضوع توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب اصل گرایی

«اصل‌گرایی بر روی چهار نکته اصلی متمرکز است

۱. کارهای کمتری انجام دهید، اما عملکرد بهتری داشته باشید. اساس اصل‌گرایی بر این است که همواره چیزهای کم‌اهمیت را در زندگی‌تان تشخیص داده و سپس آن را کنار بگذارید. در مقابل، باقی چیزها که ضروری هستند را به نحو بهتری انجام دهید.

۲. تنها چیزهایی که در آن‌ها استعداد خاصی دارید را در زندگی انتخاب کنید و این باور غلط را فراموش کنید که باید در همه کارها به موفقیت برسید. در اصل‌گرایی چندان اهمیت ندارد که در زمینه‌های متعدد تا حد کمی پیشرفت کرده‌اید، بلکه باید با جدیت قدم در مسیری بگذارید که بیشترین اهمیت را در زندگی‌تان دارد.

۳. به طور مداوم خود و تصمیم‌های‌تان را به چالش کشیده و برنامه‌های‌تان را مطابق با ضروریات زندگی‌تان تغییر دهید. همواره، در مورد این که چه چیزهایی ارزش انجام دادن دارند و چه چیزهایی باید کنار گذاشته شوند تصمیم‌گیری کنید. یک فرد اصل‌گرا مدام به این فکر می‌کند که آیا کاری که مشغول انجام آن است ارزش وقت گذاشتن دارد، یا اینکه بهتر است وقت و انرژی‌اش را در زمینه دیگری صرف کند.

۴. وقتی مسئولیت‌های ضروری را از غیرضروری جدا کردید، درنگ نکنید و تغییرات لازم را در زندگی‌تان ایجاد کنید.

در نهایت یادتان باشد تنها به خاطر این که یک پیشنهاد شغلی یا تحصیلی ظاهراً جذاب دارید، آن را نپذیرید. در مقابل به نوع کار، دلیل انجام آن و زمان انجام آن به دقت توجه کنید. ممکن است پیروی از این رویکرد آسان به نظر برسد، اما در ادامه، خواهید دید که تا تبدیل شدن به یک فرد اصل‌گرا مسیر زیادی در پیش داریم.»

معرفی نویسنده
عکس گرگ مک کیون
گرگ مک کیون

گرگ مک کیون نویسنده‌ی کتاب‌های خودیاری و انگیزشی متولد انگلستان است و مخاطب آثار او کارآفرینان، کارمندان و دانشجویان هستند. او یک شعار خلاقانه برای فعالیت‌هایش طراحی کرده به مخاطبان خود یادآوری می‌کند تا در دنیای شلوغ و پر سر و صدای امروز آن سبک زندگی را برای خود خلق کنند که ارزش زیست شدن، داشته باشد!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۹ صفحه

حجم

۲۵٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۹ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان