دانلود و خرید کتاب بیمار خاموش الکس میکیلیدس ترجمه شقایق ذوالفقاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیمار خاموش اثر الکس میکیلیدس

کتاب بیمار خاموش

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بیمار خاموش

کتاب بیمار خاموش نوشتهٔ الکس میکیلیدس و ترجمهٔ شقایق ذوالفقاری است. انتشارات آتیسا این رمان انگلیسی را روانهٔ بازار کرده است؛ یک اثر روان‌شناختی، تریلر و یکی از پرفروش‌های نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۱۹.

درباره کتاب بیمار خاموش

کتاب بیمار خاموش داستانی هیجان‌انگیز، معمایی و ترسناک دارد. این رمان دربارهٔ زنی هنرمند است که به‌خاطر بیماری روانی، همسرش را می‌کشد. «آلیسیا برنسون»، نقاشی است که در یک روز گرم تابستانی، همسرش «گابریل» (عکاس مد و فشن) را در خانه با سیم به صندلی می‌بندد و با اسلحه چند بار به سر و صورت او شلیک می‌کند. مأموران او را در حالی پیدا می‌کنند که با لباسی سفید و حالتی بهت‌زده بالای سر جنازه ایستاده، چاقویی کنار پایش افتاده و رگ دست خودش را هم زده است. آلیسیا دستگیر و به بیمارستان فرستاده می‌شود. در بازجویی‌های پلیس، هیچ حرفی نمی‌زند و تا انتهای رمان خاموش می‌ماند. سکوت او این اثر را از یک تراژدی معمولی به چیزی فراتر، به یک راز و معما تبدیل می‌کند. در رمان «بیمار خاموش»، نویسنده روی بخشی از روان انسانی انگشت گذاشته است که احساسات بیان نشده‌اش را در آن دفن می‌کند؛ احساساتی که به‌قول زیگموند فروید، هیچ‌وقت از بین نمی‌روند؛ فقط به‌شکل زنده مدفون می‌شوند و یک روز به‌شیوه‌ای زشت‌تر سر بر می‌آورند. این رمان در ۵ بخش و از زبان تئو، روان‌درمانگر دادگاه و آلیسیا، البته دفتر خاطرات او روایت می‌شود و هر چه پیش می‌رود خواننده را بیشتر درگیر پیچیدگی‌های خود می‌کند.

خواندن کتاب بیمار خاموش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر انگلستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره الکس مایکلیدیس

الکس مایکلیدیس سال ۱۹۷۷ در قبرس از پدری قبرسی - یونانی و مادری انگلیسی به دنیا آمد. او در دانشگاه کمبریج ادبیات انگلیسی خواند و از مؤسسه‌ٔ فیلم آمریکا در لس‌آنجلس، لیسانس فیلم‌نامه‌نویسی گرفت. مایکلیدیس در سال‌های ۲۰۱۳و ۲۰۱۸ دو فیلم‌نامه‌ٔ سینمایی نوشت و خیلی زود جایگاهش به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس تثبیت شد، اما در سال ۲۰۱۹ به نوشتن رمان روی آورد و نامش سر زبان‌ها افتاد. «بیمار خاموش» اولین رمان مایکلیدیس است که به‌دلیل موفقیت شگفتش باعث شده در توصیف او، به‌جای فیلم‌نامه‌نویس، بیشتر از عبارت داستان‌نویس استفاده شود. رمان «بیمار خاموش» بلافاصله پس از انتشار در اوایل سال ۲۰۱۹، در صدر پرفروش‌های نیویورک‌تایمز و سایر فهرست‌ها و سایت‌های معتبر قرار گرفت و مدت بسیاری در این فهرست باقی ماند.

بخشی از کتاب بیمار خاموش

«با ایندیرا هم از جلسۀ مصاحبه آشنا بودم. او به من لبخندی زد و خیلی از دیدنش خوشحال شدم؛ زیرا چهرهٔ او تنها چهرهٔ دوستانۀ آن جمع بود. اکثر اوقات بیماران با بی‌اعتمادی کامل به من خیره می‌شدند. سرزنششان نمی‌کردم؛ آن‌ها از سوءاستفاده‌های جسمی، روانی و جنسی رنج می‌بردند؛ بنابراین طول می‌کشید تا بخواهند به من اعتماد کنند. همۀ بیماران، زن بودند و چهرهٔ بیشتر آن‌ها زمخت، پر از خط و جای زخم بود. آن‌ها زندگی دشواری داشتند و از وحشت‌هایی رنج می‌بردند که آن‌ها را به کناره‌گیری در دنیای بیماری روانی وادار کرده بود؛ دنیایی که هیچ مردی در آن وجود ندارد؛ تصویر این سفرِ سخت بر چهره‌هایشان نقش واضحی بسته بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
۱۰,۵۰۰
۵۰%
تومان