دانلود و خرید کتاب آژاکس، هلندی ها و جنگ جهانی دوم سایمون کوپر ترجمه امین هوشمند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آژاکس، هلندی ها و جنگ جهانی دوم اثر سایمون کوپر

کتاب آژاکس، هلندی ها و جنگ جهانی دوم

نویسنده:سایمون کوپر
ویراستار:نیلوفر حقی
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آژاکس، هلندی ها و جنگ جهانی دوم

کتاب «آژاکس، هلندی ها و جنگ جهانی دوم» نوشتۀ سایمون کوپر و ترجمۀ امین هوشمند و ویراستۀ نیلوفر حقی است و نشر کتاب کوله پشتی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آژاکس، هلندی‌ ها و جنگ جهانی دوم

کتاب آژاکس، هلندی‌ها و جنگ جهانی دوم بیش از هر چیز ثابت می‌کند که می‌توان با نگاه به تاریخ از فوتبال هم درس زندگی گرفت. سایمون کوپر در این کتاب هلند و فوتبال آن را زیر ذره‌بین می‌برد چرا که تاریخ هر دوی آن‌ها به هم گره‌خورده است و با شناخت هلند و آنچه در تاریخ رخ داد می‌توان فوتبالش را هم شناخت. او نگاهی تاریخی و فرهنگی به مردم این کشور و ارتباط فوتبال با آن‌ها در دوران جنگ جهانی دوم دارد. دورانی که فرهنگ کشور هلند و مردم آن در مواجهه با یهودیان کشورشان تحریف شده است. تحریف‌هایی که در دنیای فوتبال هم تأثیر فراوان داشت به‌طوری‌که باشگاه‌های مهم به دشمنی‌ها و تحریفات دامن زدند و افرادی که اغلب طرفدار باشگاه‌های مختلف، از جمله آژاکس آمستردام بودند، در روند و پیشبرد روایت‌های تاریخی و جنگی تأثیر گذاشتند.

تحقیقات سایمون کوپر، نکته‌بینی و دیدگاه‌های او این کتاب را بسیار خواندنی کرده و به فهم تاریخ و دوران سیاه و تاریک جنگ جهانی دوم آن هم از منظر فوتبال کمک کرده است. او سعی کرده تا انفعالی را که در دوران جنگ جهانی دوم در هلند به وجود آمده بود از زاویه‌ای جدید و از دریچهٔ فوتبال بیان کند و جانبداری‌هایشان را در شکل‌گیری تاریخ آن دوران و تأثیر گذشته بر آیندهٔ مردم هلند، چه از بُعد تاریخی، چه از بُعد فرهنگی و چه تأثیرات سیاسی به طور واضح به خواننده‌ها و علاقه‌مندان تاریخ و فوتبال بشناساند.

خواندن کتاب آژاکس، هلندی‌ ها و جنگ جهانی دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران فوتبال و علاقه‌مندان به تاریخ پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سایمون کوپر

سایمون کوپر نویسنده و روزنامه‌نگار در سال ۱۹۶۹ در اوگاندا به دنیا آمد. دوران کودکی‌اش را در هلند گذراند. پدرش در آن زمان استاد دانشگاه لیدن بود سپس در سال ۱۹۸۶ همراه خانواده به لندن رفت. او در رشتۀ تاریخ آلمان در دانشگاه آکسفورد و همچنین زبان آلمانی در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد. «فوتبال علیه دشمن» اولین کتاب سایمون کوپر است که برندهٔ جایزهٔ بهترین کتاب ورزشی سال ویلیام هیل شد و همچنین در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی قرار گرفت. او در حال حاضر نویسندهٔ روزنامهٔ فایننشال تایمز است.

بخشی از کتاب آژاکس، هلندی‌ ها و جنگ جهانی دوم

«همهٔ تاریخ‌پژوهان جنگ در هلند می‌دانند همدستی هلندی‌ها با آلمان به‌اندازهٔ مقاومتشان مشخص بود. هلند کشوری نبود که گذشته‌اش را مخفی کند. هیچ‌کدام از منتقدان کتابم در نقدشان با انتقادهایم از ملت هلند مخالف نبودند و هیچ‌یک از افرادی که برای تحقیقاتم با آنها ملاقات و مصاحبه کردم، مرا به‌خاطر افشای اسرار خانوادگی‌شان سرزنش نکردند. فقط دوستان زمان مدرسه‌ام کمی خشمگین بودند؛ زیرا هر روز با نقدهایی ازاین‌دست که چقدر ملتی منفعل و بزدل بوده‌اند مواجه می‌شدند.

با اینکه هلندی‌ها می‌دانستند منفعل و بزدل بوده‌اند، آن را مدنظر نمی‌گرفتند و تمایلی نداشتند درباره‌اش فکر کنند. مباحثهٔ جدی و عمیق درمورد جنگ مطرح بود که از طرفی پر از احساس گناه و پشیمانی بود و از طرف دیگر، هم‌زمان براساس نوعی برداشت عمومی، مردم باور داشتند درهرصورت «ما» در جنگ طرف «خوب» ماجرا بوده‌ایم. هنوز هم بسیاری از مردم، مثل فیلم سرباز نارنجی، جنگ را داستان مقاومت می‌پندارند.»

معرفی نویسنده
سایمون کوپر

برای آن‌دسته از علاقمندان به فوتبال که با دنیای کتاب بیگانه نیستند، سایمون کوپر نامی آشنا است؛ نویسنده‌ای که غالباً از دیدگاه انسان‌شناسی به فوتبال می‌نگرد و تأثیر آن را بر جوامع گوناگون بررسی می‌کند. با این‌که کوپر به‌واسطه‌ی تمایز در شیوه‌ی پرداختن به دو مقوله‌ی ورزش و جامعه‌شناسی از شهرت جهانی برخوردار است، اما برای مخاطب فارسی‌زبان شهرت مترجمِ نخستین اثر ترجمه‌شده‌ی او، عادل فردوسی پور، نیز مزید بر علت شده تا بیش‌از‌پیش شناخته شود. در ادامه مختصری از زندگی‌نامه‌ی این نویسنده‌ی بریتانیایی-آفریقایی را مرور خواهیم کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۹۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۷۹۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۴۷,۵۰۰
تومان