دانلود و خرید کتاب کاپیتان فرانچسکو توتی ترجمه نیلوفر حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاپیتان اثر فرانچسکو توتی

کتاب کاپیتان

انتشارات:نشر گلگشت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کاپیتان

کتاب کاپیتان نوشتهٔ فرانچسکو توتی و پاولو کاندو و ترجمهٔ نیلوفر حیدری است. نشر گلگشت این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ فرانچسکو توتّی است.

درباره کتاب کاپیتان

کتاب کاپیتان از دوران کودکی، اولین ضربه‌ها به توپ، خجالتی‌بودن و ترس از تاریکی و زندگی در محله‌ای در رم که شاید دیگر وجود نداشته باشد، گفته است. محور تمام این موضوعات یکی از مهم‌ترین بازیکنان فوتبال در جهان است؛ فرانچسکو توتی. کتاب از تمریناتی که مادرش او را در آن‌ها همراهی می‌کرد، اولین بازی سری آ در ۱۶سالگی در یک بعدازظهر در مارس ۱۹۹۳ با شلواری ورزشی که پس از ورود او به زمین جایی گیر می‌کند، اولین دربی، گل اول، خطر فروخته‌شدن به سمپدوریا حتی پیش از شروع داستان او در جیالوروسی پرداخته و سپس به‌سراغ دوران شکوه او که یک مورد منحصر‌به‌فرد دانسته شده، می‌رود و از ۲ جام ایتالیا و ۲ سوپرکاپ ایتالیا به‌علاوهٔ قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۶ می‌گوید.

فرانچسکو توتی در سال ۱۹۷۶ در رم به دنیا آمد. او اولین بازی خود را در سری آ در ۲۸ مارس ۱۹۹۳ انجام داد. کاپیتان تیم رم برای ۲۰ سال، در رتبهٔ دوم بهترین گل‌زنان تاریخ سری آ و همچنین دارای رکورد بیشترین گلِ زده در لیگ با همان باشگاه است. او ۵ بار برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیکن سال فوتبال ایتالیا توسط انجمن فوتبال ایتالیا شد که از این حیث رکورددار است. در سال ۲۰۰۴ توسط فیفا در لیست بزرگ‌ترین بازیکنان زندهٔ دنیا (فیفا ۱۰۰) گنجانده شد و در سال ۲۰۱۸ اولین فوتبالیست ایتالیایی بود که جایزهٔ ورزشی جهانی لاریوس را برای یک عمر دستاورد و افتخار به‌دست آورد. او پس از وداع با فوتبال در ۲۸ می ۲۰۱۷ وارد کادر مدیریتی رم شد.

خواندن کتاب کاپیتان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه دربارهٔ فرانچسکو توتی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب کاپیتان

«آنتونیو کاسانو قوی‌ترین بازیکنی که تاکنون با او بازی کرده‌ام. در رم و تیم ملی در زمین با بازیکن‌های زیادی هم‌صحبت شدم، ولی هیچ شکی ندارم که او بیشترین استعداد را داشت.

این فرضیهٔ سخت و چالش‌برانگیز برای توضیح روابطمان ضروری است. یا به‌عبارت‌دیگر، عمق پیوندی که با گذشت زمان همچنان باقی‌مانده فراتر از همه فراز و نشیب‌های گیج‌کننده‌ای است که او تجربه کرده است. من آنتونیو را دوست دارم و می‌دانم که او هم مرا دوست دارد. مثل برادر کوچکی است که هرگز نداشتم. امروز وقتی همدیگر را ملاقات می‌کنیم، همیشه به من می‌گوید که باید در رم می‌ماند و اینکه باهم می‌توانستیم خیلی بیشتر پیروز شویم. من هم همیشه حرف را عوض می‌کنم، چون در پایان این بحث‌ها تلخی و ناراحتی انتظارت را می‌کشد. بهتر است فکر کنیم که این مسائل دیگر تمام شده، این‌طور کمتر آزاردهنده و دردآور می‌شود؛ اما آنتونیو راست می‌گوید: اگر کنار ما مانده بود، پیروزی‌های بیشتری به دست می‌آوردیم و او بیش از آن سی درصد پتانسیلی که شما دیدید به دنیا ارائه می‌داد.

کاسانو سال ۲۰۰۱ توسط رم خریداری شد، گیلاس روی کیک اسکودتو! در دو سالی که در باری بود، به‌طور آشکار مستعدترین جوان در فوتبالمان بود، یوونتوس مدت زیادی او را زیر نظر داشت اما درنهایت سنسی موفق به گرفتنش شد. معامله‌ای باارزش نمادین قوی بود: تأیید می‌کرد که اکنون ما قوی‌ترین هستیم و نه‌فقط در زمین! آنتونیو بزرگ‌ترین خرید با واحد پول لیر است، شش ماه بعد یورو جایگزین آن می‌شود. رم پنجاه میلیارد به‌اضافه گائتانو داگوستینو، یکی از آینده‌دارترین بازیکن‌های آن زمان تریگویا را برایش پرداخت می‌کند. روزنامه‌ها از یک ارزش‌گذاری کلی شصت میلیارد لیری، یعنی سی میلیون یورو صحبت می‌کنند، مبلغی که هنوز بعد از هفده سال قابل‌توجه است.

درواقع مذاکره با باری در اواخر بهار تعیین می‌شود، ولی در ماه می همه می‌دانند که کاسانو به رم خواهد آمد. به‌هرحال، چهار هفته مانده به پایان لیگ، بازی خارج از خانه در ورزشگاه سن نیکولا۳۳۷ انتظارمان را می‌کشد. باری از قبل به سری بی سقوط کرده، برتری ما مشخص است، اما وقتی معلوم می‌شود که کاسانو مقابل ما بازی نمی‌کند، جاروجنجال راه می‌افتد. او در بازی قبل مصدوم شده و درواقع تا پایان فصل دیگر نمی‌تواند بازی کند، بااین‌حال اعتراضات بسیار نشان‌دهنده این است که این بازیکن بسیار موردتوجه و شناخته‌شده است.

۲۰ می ۲۰۰۱ روزی است که «رسماً» با او آشنا می‌شوم. قبلاً قبل از بازی‌های دیگر بین رم و باری چند عکس با هم در مرکز میدان مسابقه گرفته بودیم، از آن عکس‌هایی که یک‌لحظه بعد از کلیک دوربین فراموششان می‌کنی؛ اما برای او متفاوت بود. این را قبل از بازی، وقتی‌که ویتو او را تا رختکن ما همراهی کرد و او صادقانه از من پیراهنم را در پایان بازی تقاضا می‌کند فهمیدم.»

نظرات کاربران

کاربر ۵۶۷۹۷۷۰
۱۴۰۱/۱۰/۱۱

خدای فوتبال...

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
تومان