دانلود و خرید کتاب نامه هایی به یک فمنیست جوان فیلیس چسلر ترجمه مینو ارجمندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه هایی به یک فمنیست جوان اثر فیلیس چسلر

کتاب نامه هایی به یک فمنیست جوان

نویسنده:فیلیس چسلر
انتشارات:انتشارات معین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نامه هایی به یک فمنیست جوان

کتاب نامه هایی به یک فمنیست جوان نوشتهٔ فیلیس چسلر و ترجمهٔ مینو ارجمندی است. انتشارات معین این مجموعه نامه (ناداستان) را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب نامه هایی به یک فمنیست جوان

کتاب نامه هایی به یک فمنیست جوان ۲۲ نامهٔ غیرداستانی را در بر گرفته که عنوان برخی از آن‌ها عبارت است از «ارثیهٔ شما»، «دلسوزی افراطی»، «خواهرخواهی آرمانی فمنیستی»، «اصول اخلاقی، نه پوپولیسم!»، «عشقی که با تغییر شرایط تغییر می‌یابد، عشق نیست»، «نامه به فمنیست جوان که می‌تواند یک مرد باشد، که می‌تواند پسر من باشد» و «نه کلیسا نه دولت؛ زنان باید خود برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند». نویسندهٔ این نامه‌ها، خانم فیلیس چسلر، روان‌درمانگر، استاد دانشگاه و نویسندهٔ رنگین‌پوست آمریکایی است؛ او در واقع برای نوشتن کتاب خود، قالب نامه‌نگاری را برگزیده است. این نامه‌ها برای مخاطبی ناشناس نوشته شده‌اند. او در این کتاب از تجربه‌های خود و از دردهای ناگفتهٔ خود و نسلش و سرخوردگی‌های زنانِ دیگر از طبقهٔ فرودست (چه در خانه و چه در جامعه) سخن گفته است. او مشکلات زنان را به‌عنوان یک انسان (یک زن، یک همسر، یک دختر و...) به‌طور تقریباً همه‌جانبه‌ای مطرح و بررسی کرده و یادآور شده است که انسانیت مستقلِ زن نباید تحت‌الشعاع جنسیت او قرار بگیرد؛ چراکه زن و مرد دو نیمهٔ مستقلی هستند که در پیوند با یکدیگر و بدون لزوم برتریِ نیمه‌ای بر نیمهٔ دیگر، سعی در ساختنِ ساختاری رو به تکامل دارند. فرزندان زمانی می‌توانند به دور از هر گونه عقده و سرخوردگی به رشد و بالندگی برسند که در پناه پدر و مادری باشند که بدون برتری‌جویی سعی در تکمیل یکدیگر برای رسیدن به فرایندی واحد و کم‌نقص داشته باشند؛ حتی اگر پدر و مادر ژنتیکی (خونی) نباشند.

در یک تقسیم‌بندی می‌توان ادبیات را به ۲ گونهٔ داستانی و غیرداستانی تقسیم کرد. ناداستان (nonfiction) معمولاً به مجموعه نوشته‌هایی که باید جزو ادبیات غیرداستانی قرار بگیرند، اطلاق می‌شود. در این گونه، نویسنده با نیت خیر، برای توسعهٔ حقیقت، تشریح وقایع، معرفی اشخاص، یا ارائهٔ اطلاعات و به دلایلی دیگر شروع به نوشتن می‌کند. در مقابل، در نوشته‌های غیرواقعیت‌محور (داستان)، خالق اثر صریحاً یا تلویحاً از واقعیت سر باز می‌زند و این گونه به‌عنوان ادبیات داستانی (غیرواقعیت‌محور) طبقه‌بندی می‌شود. هدف ادبیات غیرداستانی تعلیم عامهٔ مردم است (البته نه به‌معنای آموزش کلاسیک و کاملاً علمی و تخصصی که عاری از ملاحظات زیباشناختی است)؛ همچنین تغییر و اصلاح نگرش، رشد افکار، ترغیب، یا بیان تجارب و واقعیات از طریق مکاشفهٔ «مبتنی بر واقعیت» از هدف‌های دیگر ناداستان‌نویسی هستند. ژانر ادبیات غیرداستانی به مضمون‌های بی‌شماری می‌پردازد و فرم‌های گوناگونی دارد. انواع ادبی غیرداستانی می‌توانند شامل این‌ها باشند: جستارها، زندگی‌نامه‌ها، کتاب‌های تاریخی، کتاب‌های علمی - آموزشی، گزارش‌های ویژه، یادداشت‌ها، گفت‌وگوها، یادداشت‌های روزانه، سفرنامه‌ها، نامه‌ها، سندها، خاطره‌ها، نقدهای ادبی.

خواندن کتاب نامه هایی به یک فمنیست جوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ناداستان درمورد زنان و قالب نامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نامه هایی به یک فمنیست جوان

«نویسنده، با بینشِ تاریخی - اجتماعی، روانشناختی و الهام‌بخش، از زنان و دخترانی سخن می‌گوید که شوربختانه تحقیر، سرکوب، تبعیض جنسیتی، و حتی تأسف‌بارتر: تجاوز، را نخست در جامعه‌ی کوچکی به نامِ خانواده تجربه کرده! و با انبوهی از سرخوردگی‌ها، کمبودها، و احساسات جریحه‌دارشده قدم به اجتماعی بزرگ‌تر - و به مراتب تهدیدآمیزتر و رعب‌آورتر - به نام جامعه می‌گذارد. خانم چسلر در برخی از نامه‌ها، از «زنانِ کار»ی می‌گوید که در جنگ جهانی دوم، زمانی که مردان راهی جبهه‌ها می‌شدند، به جای همسران خود در کارخانه‌ها مشغول کار می‌شدند، آن هم با دستمزدی بسیار کمتر از همکاران مردشان! پس از جنگ نیز که مردها از جبهه برگشته و به سرِ کار قبلی خود – به‌ویژه در کارخانه‌ها - می‌رفتند، زنان با آن همه توانمندی‌ها و قابلیت‌هایی که از خود نشان داده و تجربیات ارزشمندی که به دست آورده بودند، بدون حتی ذره‌ای قدردانی و سپاس، دوباره روانه‌ی خانه‌هایشان می‌شدند.»

نظرات کاربران

abcdefg
۱۴۰۳/۰۱/۲۱

خوب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان