دانلود و خرید کتاب شکست چرخه خشونت روانی ترزا کومیتو ترجمه فرزانه هراتیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شکست چرخه خشونت روانی اثر ترزا کومیتو

کتاب شکست چرخه خشونت روانی

معرفی کتاب شکست چرخه خشونت روانی

کتاب شکست چرخه خشونت روانی نوشتهٔ ترزا کومیتو است و با ترجمهٔ فرزانه هراتیان و سمانه اوتادی و نرگس جباری در انتشارات آوای نور منتشر شده است.

درباره کتاب شکست چرخه خشونت روانی

احساسات و عواطف بخش مهمی از زندگی انسان را شامل می‌شود؛ اما چطور می‌توان از عواطف خود مراقبت کرد؟ آیا تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده است در روابطی قرار بگیرید که نه‌تنها از آن احساس رضایت و خشنودی ندارید؛ بلکه ازنظر عاطفی نیز شما را خسته و پریشان می‌کند. بااین‌حال قادر نیستید آن رابطه را ترک کنید؟ برخی از افراد آگاهانه یا ناآگاهانه، فرد مقابلشان را مورد سوءاستفادهٔ عاطفی قرار می‌دهند.

در کتاب شکست چرخه خشونت روانی، ترزا کومیتو، زوج درمانگر و متخصص ازدواج و خانواده با استفاده از تجربیات و مطالعات دقیق خود ما را در شناسایی سوءاستفادهٔ عاطفی و پیچیدگی‌های آن راهنمایی می‌کند و با ارائه راهکارهای عملی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند چرخهٔ معیوب خشونت روانی را متوقف کنند. خود را بازیابی و احیا کنند و به دنبال آن به رابطه‌ای سالم روی‌آورند. این کتاب یک فضای خصوصی برای درمان ایجاد می‌کند؛ چون لابه‌لای صفحات با درک بهتری از تجربیات خود روبه‌رو می‌شوید.

خواندن کتاب شکست چرخه خشونت روانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب شکست چرخه خشونت روانی

«اثر سوءاستفادهٔ عاطفی روی یک شخص به‌اندازهٔ اثر آسیب جسمی و گاهی حتی خیلی بیشتر از آن است. در یک‌ضرب و جرح فیزیکی، ممکن است قربانی آثار آسیب جسمی مثل کبودی بر بدن داشته باشد و بتواند برای اقدامات قانونی پرونده تشکیل دهد یا از طریق قانون محدود کردن سوءاستفاده‌گر، درخواست حمایت کند. آسیب عاطفی رایج‌تر است و در بسیاری موارد با سوءاستفادهٔ فیزیکی و جنسی همراه است.

سوءاستفادهٔ عاطفی یا فیزیکی می‌تواند وسیلهٔ مؤثرتری برای کنترل باشد چراکه اعتمادبه‌نفس قربانی را لگدمال می‌کند و او را وادار می‌کند ادراک خود را زیر سؤال ببرد و او را از درون و بیرون نابود کند. تناقض دومرحله‌ای بین رفتارهای عاشقانه و سوءاستفاده‌گرانه باعث تأثیر بیشتر آن می‌شود.

سوءاستفادهٔ عاطفی شامل هر نوع رفتار غیر فیزیکی آشکار و نهان است که در طول زمان به شکل یک الگوی تکراری اتفاق می‌افتد مثل انتقاد (توهین، حرف‌های بد و ناسزا)، خصومت (داد زدن، خشونت کلامی) ارعاب (خودنمایی، تهدید) تحقیر (استفاده از آنچه از شما می‌دانند برای اینکه شما را شرمنده کنند) و اذیت و آزار (اصرار، خواسته‌های تکراری).

کنترل یا تسلط بر فرد قربانی باعث کاهش خود ارزشمندی، ترس و افکار خودکشی در وی می‌شود. سوءاستفادهٔ عاطفی و روحی، بخشی از اصطلاح کلی خشونت روانی است. خشونت روانی، نوعی رفتار و ارتباط بر پایهٔ کنترل، عدم تائید و تسلط است. در این روابط عدم تعادل قدرت نیز وجود دارد که باعث ایجاد آسیب در رابطه بین شریکان زندگی، والدین و فرزند و سرپرست و کارمند می‌شود.

نشانه‌های سوءاستفادهٔ عاطفی

رفتارهای توصیف‌شده در این بخش بر شیوه‌های قدرت و کنترل تمرکز دارند. برای درک این رفتارها بهتر است آن‌ها را بر روی یک پیوستار مشاهده کنیم به‌جای این‌که آن‌ها را به شکل کاملاً خوب یا بد در نظر بگیریم. رفتارهای سوءاستفاده‌گرانه در شروع روابط صمیمی به ندرت ظاهر می‌شوند. در حقیقت، رفتارهای سوءاستفاده‌گرانه در ابتدا به‌صورت ملاحظه‌کارانه و با خوش‌رویی همراه است. رفتار بیش‌ازحد مراقبتی هم می‌تواند نوعی کنترل باشد.

در شروع یک رابطه، شناختن شریک جدید می‌تواند خوشایند و هیجان‌انگیز باشد. گاهی ممکن است نسبت به حرف‌ها و رفتارهای شریک جدیدتان احساس ناخوشایندی داشته باشید و پر از دلشوره و نگرانی شوید این همان کارت قرمز هشدار است. گاهی اوقات با گرفتار شدن در یک رابطهٔ جدید به دلیل اینکه تازگی و طراوت دارد می‌خواهیم این علائم را نادیده بگیریم، اما به حس دلهره‌تان توجه زیادی داشته باشید.»

تاریخ التشیع فی الاهواز
السید احمد معلان العلوی
قطار شرق هرگز به مقصد نرسید
رومینا نیک‌اندیش
قابیل
لرد بایرون
جشن تکلیف سمانه
نرگس محمدی
معجزه بزرگ اندیشی
سیده نرگس قرشی نوق
دل نوشته‌های من
زهرا رضاسلطانی
خودآموز آسان عکاسی
عزیزه اکبری سامانی
فارسی سوم ابتدایی (کار و تمرین)
فاطمه اسدی
چمدان سفر
سیدمحمد میرموسوی
پاسخ به ۷۷ پرسش کلیدی درباره کاهش و افزایش وزن مطلوب
حمید اراضی
آمادگی آزمون دکتری تاریخ علم
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
مبانی نظری و روش شناسی سنجش دینداری
محمد خدایاری فرد
بازی های ساده با کودکان (جلد اول)
داریوش صادقی
روندپژوهی بازیگران جهان اسلام؛ افغانستان و پاکستان
موسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام
صدای پاره برنو
حسن بهرامی
کنترل داخلی و بلاکچین
جنیفر برنز
از پنجره آپارتمان
محمدرضا سلیمی سفتجانی
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
اهداف سوءاستفاده‌گر عاطفی هدف سوءاستفاده‌گر عاطفی حفظ کنترل بر قربانی خود است. سوءاستفاده‌گر می‌خواهد در هر تصمیمی، برای حفظ برتری نسبت به شما حرف آخر را بزند. سوءاستفاده‌گر با تضعیف اعتمادبه‌نفس شما، افکار و احساسات شما را دستکاری می‌کند و باعث می‌شود در قضاوت و سلامت عقل خود شک کنید.
کاربر ۲۱۵۲۹۵۷
تحقیر کردن هدف از تحقیر کردن این است که شما نسبت به آنچه هستید، احساس بی‌ارزشی کنید. فرد سوءاستفاده‌گر در زندگی ممکن است تصمیم بگیرد از چیزهایی انتقاد کند که شما در مورد آن‌ها احساس خوبی دارید و یا به آن‌ها افتخار می‌کنید و یا به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم دستاوردهای شما و توانایی شما را در این روند، کم‌اهمیت جلوه دهد. انتقاد می‌تواند شامل تحقیر کردن، مسخره کردن شما مقابل دیگران، بی‌توجهی و یا نادیده گرفتن احساسات و نظرات شما باشد.
کاربر ۲۱۵۲۹۵۷
گاهی ممکن است نسبت به حرف‌ها و رفتارهای شریک جدیدتان احساس ناخوشایندی داشته باشید و پر از دلشوره و نگرانی شوید این همان کارت قرمز هشدار است. گاهی اوقات با گرفتار شدن در یک رابطهٔ جدید به دلیل اینکه تازگی و طراوت دارد می‌خواهیم این علائم را نادیده بگیریم، اما به حس دلهره‌تان توجه زیادی داشته باشید. برای بررسی دقیق حرف‌ها، اعمال و نیت‌های شریک خود وقت بگذارید. مهم است که شما بتوانید این علائم را به‌خوبی تشخیص دهید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنید.
کاربر ۲۱۵۲۹۵۷

حجم

۱۷۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۷۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان