دانلود و خرید کتاب یونان باستان دان ناردو ترجمه مهدی حقیقت خواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یونان باستان اثر دان ناردو

کتاب یونان باستان

نویسنده:دان ناردو
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب یونان باستان

کتاب یونان باستان نوشتهٔ دان ناردو و ترجمهٔ مهدی حقیقت خواه است. گروه انتشاراتی ققنوس این کتاب را برای نوجوانان و بزرگسالان روانهٔ بازار کرده است. این اثر جزو مجموعهٔ «تاریخ جهان» است.

درباره کتاب یونان باستان

کتاب یونان باستان در هشت فصل نوشته شده است. این کتاب درمورد موضوعاتی مانند عصر پهلوانی، جنگ پلوپونزی، پیدایش دولت‌شهرها، عصر طلایی آتن و... سخن گفته است.  مجموعهٔ «تاریخ جهان»، نام مجموعه‌ای ۸۷جلدی از گروه انتشاراتی ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌ٔ World History به حساب می‌آید. «دان ناردو»، «مایکل وی. آزکان»، «جیمز آ. کوریک» و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزهٔ تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعهٔ حاضر، یک دورهٔ مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «یونان باستان»، «امپراتوری مغول» و «انقلاب کشاورزی». مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند، اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهرهٔ بسیار ببرند.

خواندن کتاب یونان باستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد یونان باستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دان ناردو

دان ناردو (Don Nardo) در سال ۱۹۴۷ به دنیا آمد. او پژوهشگر و نویسندهٔ آثار تاریخی است. این نویسنده با «کمپانی ملی شکسپیر» همکاری داشته و در چندین نمایش نیز حضور داشته است؛ همچنین نویسندهٔ کتاب‌های تاریخی به زبان ساده و آسان برای کودکان است. دان ناردو بیش از ۴۰۰ جلد کتاب نوشته و جزو پرکارترین نویسنده‌های حوزهٔ تاریخ در کشور آمریکا است. او که عضو «انجمن تاریخ‌نویسان باستان» است، بر تاریخ سرزمین‌های یونان، روم، مصر، آشور، بابل و ایران اشراف دارد. از جمله کتاب‌های او می‌توان به «عصر پریکلس»، «امپراتوری آشور»، «هند باستان»، «میگل د سروانتس»، «اسطوره‌های یونان و روم» و «امپراتوری ایران» اشاره کرد. فیلم‌نامهٔ «The Bet» یکی از آثار دراماتیک دان ناردو بوده است.

بخشی از کتاب یونان باستان

«اسکندر در پاییز سال ۳۳۱ از مصر به طرف شمال شرق حرکت کرد تا تسخیر ایران را از سر گیرد. سپاه گسترش‌یافته او اینک چهل هزار پیاده نظام و هفت هزار سواره نظام را شامل می‌شد. داریوش با شنیدن خبر نزدیک شدن یونانیان به بابل، یکی از سه پایتخت ایران، سپاهی دست کم ۲۵۰ هزار نفری در گوگمل، نزدیک رود دجله در جایی که عراق کنونی است، گرد آورد. در آن‌جا، دو نیرو در اول اکتبر ۳۳۱ با هم روبرو شدند و نبردی درگرفت که سرنوشت ایران را برای همیشه تعیین کرد. بخشی از نقشه داریوش به عهده صدها ارابه مجهز به داس بود، که این داس‌ها از مرکز چرخ‌های ارابه بیرون زده بودند. داریوش امیدوار بود این تیغه‌های برّنده بسیاری از سربازان پیاده یونانی را تکه‌پاره کند. اما سربازان اسکندر بارانی از تیر و نیزه بر سر ارابه‌ران‌ها و اسب‌هایشان فرو ریختند و حمله آن‌ها را متوقف ساختند. به نوشته پلوتارک:»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۴۷,۲۰۰
تومان