دانلود و خرید کتاب کلیدهای رفتار با کودک پنج‌ساله مارتی وایت ترجمه اکرم کرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیدهای رفتار با کودک پنج‌ساله اثر مارتی  وایت

کتاب کلیدهای رفتار با کودک پنج‌ساله

نویسنده:مارتی وایت
امتیاز:
۴.۰از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کلیدهای رفتار با کودک پنج‌ساله

«کلیدهای رفتار با کودک پنج‌ساله» نوشته دکتر مارتی وایت(-۱۹۵۴)، روانشناس کودک است. هدف این کتاب ارائه رهنمودهایی است تا شما به عنوان پدر و مادر بدانید که از کودک پنج‌ساله خود چه انتظاری داشته باشید. همچنین برای مواجهه با تغییرات خاصِ این سن توصیه‌هایی ارائه شده است. در فصل یک، تحت عنوان «رشد کودک پنج‌ساله»، بر قابلیتهای فرزند شما تأکید می‌شود و رشدِ شناختی، زبانی، حرکتی، اجتماعی و عاطفی وی مورد توجه قرار می‌گیرد. هنگام مطالعه، توجه داشته باشید که آنچه در این بخش آمده، به عنوان رهنمود ارائه شده است. فصل دو، تحت عنوان «شخصیت کودک شما»، به موارد و نگرانی‌هایی می‌پردازد که استقلال‌طلبی کودک شما به آن دامن می‌زند. وقتی کودک سرکشی و وابستگی چهارسالگی را پشت‌سر می‌گذارد و به فردی مددکار و متکی به خود تبدیل می‌گردد، والدین سردرگم می‌شوند. در فصل سه، پیشنهادهایی جهت تقویت رشد کودک در زمینه‌های مختلف ارائه شده است. وقتی کودک به پنج‌سالگی می‌رسد، توان وی برای تکمیل کارها بیشتر می‌گردد و از وابستگی‌اش به والدین کاسته می‌شود. هرچند پذیرفتن این واقعیت برای والدین دشوار است که طفل دیروزی آنها در حال بزرگ شدن است، اما توجه به این نکته مهم است که اگر به کودکان مسئولیت واگذار کنند و به آنها فرصت دهند تا خودشان آن را انجام دهند، بزرگسالانی خودکفا بار خواهند آمد. همچنین در این فصل توصیه‌هایی جهت منضبط ساختن کودک پنج‌ساله ارائه شده است. در پایان، شادی‌ها و نگرانی‌های ورود به مدرسه بررسی می‌گردد. اکثر کودکان پنج‌ساله به کودکستان می‌روند. چه این اولین تجربه کودک از مدرسه رفتن باشد و چه نباشد، سؤالات و نگرانی‌هایی را به دنبال خواهد داشت. آیا کودک شما برای ورود به مدرسه آماده است؟ از اولین جلسه‌ای که معلم با اولیا دیدار می‌کند، چه انتظاری می‌رود؟ چگونه می‌توان مهارت خواندن و نوشتن را در کودک پرورش داد؟ اینها موضوع‌هایی است که در این بخش به آن پرداخته‌ایم.
راهنمای کامل تربیت کودک
الیزابت پنتلی
‌‫آموزش دستشویی رفتن به کودکان
مگ زویبک
فرزند دوم، پیامدها و راه حل ها
مگ زویبک
چگونه به کودک خود نه بگوییم
زه‍را ج‍ع‍ف‍ری‌
کلیدهای کشف و پرورش استعداد در کودکان
دُن وینهاوس
تربیت بدون فریاد
اکرم کرمی
کلیدهای رفتار با کودک چهارساله
مری والاس
کلیدهای رفتار با کودک دوساله
مگ زویبک
کلیدهای تربیت کودک حرف‌شنو
الیزابت پنتلی
کلید‌های تخلیه هیجانی در کودکان
سپیده خلیلی
کلیدهای پرورش هوش اجتماعی در کودکان و نوجوانان
اشرف راضی
کلیدهای مقابله با اضطراب در کودکان و نوجوانان
کاتارینا ماناسیس
انضباط بدون گریه
الیزابت پنتلی
کلیدهای رفتار با کودک سه ساله
سوزان ای. گاتلیب
کلیدهای پرورش هوش اخلاقی در کودکان و نوجوانان
میشل بربا
کلیدهای رفتار با کودک یک‌ساله
مگ زویبک
کلیدهای تربیت و رفتار با پسرها
استیو بیدولف
کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان
جان گاتمن
کلیدهای پرورش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان
گلن استنهاوس
کلیدهای رفتار با کودک سرسخت
رابرت مکنزی

نظرات کاربران

زهرا
۱۳۹۸/۰۹/۰۲

در خال خوندنش هستم.کلا این سری از کتابهای انتشارات صابرین برای برخورد با کودک هی چندساله،عالی هستن.انگار نشستی مشکلاتت رو برای روانشناس گفتی و اون داره بهت راهنمایی میده.

ساجده
۱۳۹۸/۰۹/۰۶

عالیه.پسرم ۴سال و نیم داره.این کتاب تمام حالتها وکارها عواطف واحساسات وخصوصیات اخلاقی و...ریزبه ریز شرح داده و راهکار ارائه داده.به تمام کسانی که بچه ای به این سن دارند به شدت توصیه میشه

پری جون
۱۴۰۲/۰۵/۳۰

خوب بود

nafas
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

عالییییییییه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۴)
اگر فرزند شما در نامگذاری عواطف خود مشکل دارد، با انجام فعالیتهایی مثل «جعبه احساسات» یا «کتاب احساسات» می‌توانید مهارت او را در این زمینه تقویت کنید. برای درست کردن «جعبه احساسات» از یک جعبه دستمال‌کاغذی بلااستفاده و چند برگ کاغذ استفاده کنید. روی هر برگ نام یک احساس را بنویسید و آنها را داخل جعبه بگذارید. از کودک خود بخواهید یک برگ را بیرون بکشد، درباره آن احساس صحبت کند و بعد صورتی را نقاشی کند که آن احساس را نشان دهد. در کتاب احساسات، کودک شما برای هر احساس یک شکل می‌کشد. مثلاً در یک صفحه می‌نویسید: «وقتی احساس شادی می‌کنم که...» . بعد کودک شما با توصیف موقعیتهای متفاوت بقیه جمله را ادامه می‌دهد و شکلی هم برای آن می‌کشد. در صفحه بعد احساس دیگری را نام ببرید.
Somayeh
ممکن است کودکان برای پی بردن به شکل اندامهای جنسی جنس مخالف یا مقایسه خود با همجنسانشان، دکتربازی کنند. اما والدین نباید در این مورد واکنش افراطی نشان دهند بلکه باید سعی کنند بازی را به سوی فعالیت مناسب‌تری سوق دهند. بعدها، وقتی با فرزند خود تنها شدند، بهتر است درباره تفاوت دختر و پسر با هم صحبت کنند. همچنین باید بحثی درباره اندامهای مختلف بدن پیش بکشید و بر این نکته تأکید کنید که برخی از اعضای بدن عمومی هستند و اِشکالی ندارد دیگران آن را ببینند، اما برخی دیگر خصوصی هستند و دیگران مجاز نیستند آن را ببینند.
Somayeh
به یاد داشته باشید که کودکان بیشتر از آنچه می‌توانند بیان کنند، درک می‌کنند. به همین دلیل وقتی با کسی گفتگویی می‌کنید که فرزندتان نباید بشنود، مراقب باشید این مطالب به گوشش نخورد.
مهتاب
پیامهای خود را با کلمه «من» انتقال دهید. «من واقعا ناراحت و عصبانی می‌شوم وقتی بی‌دقتی می‌کنی و شیر را روی زمین می‌ریزی.» این پیام تفاوت زیادی با این عبارت دارد: «چِت شده؟ شده یک بار کاری را درست انجام بدی؟ مگر عقل تو کله‌ات نیست؟» هیچ‌کس بعد از شنیدن این جمله‌ها احساس خوبی نخواهد داشت.
zbabaxni
کودک پنج‌ساله شما می‌تواند با قطعات لگو خانه‌سازی کند، دکمه‌های لباس را باز کند و ببندد و بند کفش خود را ببندد.
مهتاب
هرچند کودکان پنج‌ساله ارتباط تنگاتنگی با مادر خود دارند اما ارتباط با پدر نیز اغلب برایشان دلنشین است. آنها در انتظار موقعیتهای خاص برای ارتباط با پدر هستند و بسیار از آن لذت می‌برند.
Somayeh
پیشنهادهایی در جهت تقویت مهارتهای حرکتی درشت و ظریف کودکان ارائه شده است: از کودک بخواهید برای آویزان کردن پارچه یا لباسهای کوچک روی بند، از گیره استفاده کند. باقلا یا نخود سبز را از پوست درآورد. برای تقویت هماهنگی بین چشم و دست، با نظارت شما از میخ و چکش استفاده کند. درِ قوطیهای پلاستیکی را باز و بسته کند. برای تقویت مهارتهای حرکتی درشت، با استفاده از صندلی، جعبه و دیگر وسایل موجود در خانه، عبور از مانع را تمرین کند.
Somayeh
به عنوان والدین چگونه می‌توانید رشد حرکتی کودک خود را پرورش دهید؟ نخست اینکه کودک خود را در تمام فعالیتهای فیزیکی شرکت دهید تا هماهنگی بین اعضای بدن او بیشتر شود. دویدن، پریدن و پرتاب توپ، همگی رشد حرکتی درشت کودک شما را تقویت می‌کنند.
مهتاب
تغییرات چشمگیری در زبان کودکان پنج‌ساله مشاهده می‌شود، به ویژه از لحاظ ارتباط مطالب و جملات، و اختصار کلام. پاسخهایشان صریح و کوتاه می‌گردد. سؤالاتشان ارتباط بیشتری با هم دارد و به منظور کسب آگاهی سؤال می‌کنند.
مهتاب
آنچه باید به یاد داشته باشید این است که رفتار کودک شما از کنجکاوی طبیعی او ناشی می‌شود.
Somayeh

حجم

۱۳۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۱۳۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان