دانلود و خرید کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟ اسپنسر جانسون ترجمه کامران پروانه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟ اثر اسپنسر جانسون

کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟

معرفی کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟

کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟ نوشتهٔ اسپنسر جانسون و ترجمهٔ کامران پروانه است و انتشارات اردیبهشت آن را منتشر کرده است. روشی حیرت‌آور برای رویارویی با تغییرات زندگی در این کتاب آمده است.

درباره کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟

کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ نوشته‌ٔ اسپنسر جانسون که یکی از پرفروش‌‌ترین و مشهورترین آثار سایت آمازون محسوب می‌شود، روشی شگفت‌انگیز برای رویارویی و ایجاد تغییرات در کار و زندگی‌تان ارائه می‌دهد. این اثر به شما می‌آموزد که افکار قدیمی و کهنه‌ٔ خود را کنار بگذارید و باورهایتان را تغییر دهید.

داستان چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟ (Who Moved My Cheese)، درباره‌ٔ تغییر و تحولی است که در یک «هزارتو» اتفاق می‌افتد و در این مکان عجیب چهار شخصیت جذاب در جستجوی پنیری هستند و شما باید پیگیر ماجرای این چهار شخص باشید.

پنیر استعاره از هر هدفی است که شما می‌خواهید در زندگی به دنبال آن باشید؛ شغل، رابطه، ثروت، خانه‌ٔ بزرگ، آزادی، تندرستی، به رسمیت شناخته شدن، آرامش معنوی یا حتی یک فعالیت مانند دویدن یا گلف می‌تواند پنیر زندگی شما باشد.

پنیرها در زندگی هر انسانی جایگاه مهمی دارد؛ زیرا منجر به شادمانی هر فرد می‌شود. اگر به آن برسید اغلب وابسته‌اش می‌شوید و در صورتی‌ که از دستش بدهید از نظر روحی آسیب می‌بینید.

چهار شخصیت خیالی در این داستان مجسم شده‌اند که هر کدام نماینده‌ٔ طرز فکر و شخصیت خاصی هستند. دو موش به نام اِسنیف و اِسکوری و دو آدم کوتوله به نام‌های هِم و هاو برای نشان‌ دادن ابعاد ساده و پیچیده‌ٔ درون شما، صرف‌نظر از سن، جنسیت، نژاد یا ملیت در این کتاب حضور دارند.

اِسنیف نماینده‌ٔ گروهی است که تغییر را زود بو می‌کشد و اِسکوری کسی است که به سرعت دست به کار می‌شود. از طرف دیگر هِم تغییر را انکار می‌کند اما هاو در مقابل او قرار می‌گیرد و خودش را باشرایط جدید وفق می‌دهد.

هر بعدی را که شما انتخاب کنید و طبق آن وارد عمل شوید، در نهایت باید در مسیر پرپیچ‌وخم هزارتو قدم بردارید و با موفقیت از آن خارج شوید.

زندگی ابداً یک راه مستقیم نیست؛ شما می‌توانید آزادانه در هر مسیر قدم بگذارید، ممکن است در دالان‌هایی پرپیچ‌وخم سردرگم بمانید و حتی از راه درست منحرف شوید اما اگر به خدا اعتماد داشته باشید، در همه حال، خداوند دری را به رویتان خواهد گشود، البته شاید همان دری نباشد که شما تصورش را می‌کنید.

جوایز و افتخارات کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد

اثر شماره یک پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی

قرارگیری در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های تجاری مجله‌ٔ نیویورک‌تایمز به‌ مدت ۵ سال از زمان انتشار آن در سال ۱۹۹۸

قرارگیری در فهرست آثار غیرداستانی هفته‌نامه‌ٔ ناشران (Publishers Weekly) به‌مدت ۲۰۰ هفته

خواندن کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟

«با وجود تفاوتی که بین موش‌ها و آدم کوتوله‌ها بود، اما یک جنبه‌ی مشترک داشتند؛ هر روز صبح، کفش‌ها و لباس‌های مخصوص دویدن را می‌پوشیدند و از خانه‌هایشان بیرون می‌زدند و به سمت هزارتو می‌دویدند تا پنیر مورد علاقه‌شان را جستجو کنند.

هزارتو، پر از راهروها و تالارهای پر پیچ‌وخم است که در بعضی از آن‌ها، پنیرهای خوشمزه وجود دارد. اما دالان‌ها و پیچ‌هایی هم وجود دارد که به بیراهه ختم می‌شوند و هر کسی ممکن است به راحتی در آن‌جا گم شود.

هرچند، هزارتو برای آن‌هایی که راه خود را پیدا کرده‌اند، رمز و رازهایی دارد که از زندگی، لذت بیش‌تری ببرند. دو موش یعنی اسنیف و اسکوری، روش آزمون و خطای ساده اما ناکارآمدی را برای یافتن پنیر به کار می‌بردند. آن‌ها به سمت راهرویی می‌دویدند و اگر آن را خالی می‌یافتند، از همان‌جا برمی‌گشتند و به سمت راهروی بعدی می‌دویدند.

«ها» گمان می‌کرد که بر ترس خود غلبه کرده است ولی در آن لحظه حتی از اینکه نزد خود اقرار کند واهمه داشت. اوایل، علت ترس خود را نمی‌دانست ولی در آخر هفته فهمید؛ از اینکه به تنهایی راه را ادامه دهد، می‌ترسد. «ها» ندانسته به عقب می‌دوید. چرا که هنوز باورهای ترس‌آوری بر او سنگینی می‌کرد.

«ها» در این فکر بود که آیا «هم» حرکت کرده و یا ترس، او را فلج کرده و همان‌جا مانده است؟ سپس «ها» به یاد بهترین لحظات در آنجا افتاد، زمانی که در هزارتو به جلو می‌رفت.»

معرفی نویسنده
عکس اسپنسر جانسون
اسپنسر جانسون

اسپنسر جانسون نویسنده‌ی آمریکایی است که احتمالا کتابش از خودش شهرت بیشتری دارد! جانسون در سال ۱۹۹۸ کتابی به نام چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد را در آمریکا منتشر کرد که در بدبینانه‌ترین حالت ۲۸ میلیون نسخه از این کتاب در جهان فروش رفت و به ۲۵ زبان دنیا ترجمه شد، این اتفاق برای کتابی که کمتر از ۱۰۰ صفحه دارد، در هر زمانه‌ای تحسین‌برانگیز است! قله‌ها و دره‌ها یکی از آثار این نویسنده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۲۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۱۰۲۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان