دانلود و خرید کتاب از امپراتور تا شهروند آیسین جیورو پویی ترجمه محمدجواد امیدوارنیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از امپراتور تا شهروند اثر آیسین جیورو پویی

کتاب از امپراتور تا شهروند

انتشارات:نشر مهاجر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب از امپراتور تا شهروند

کتاب الکترونیکی از امپراتور تا شهروند نوشتۀ آیسین جیورو پویی و ترجمۀ محمدجواد امیدوارنیا است و نشر مهاجر آن را منتشر کرده است. کتاب از امپراتور تا شهروند، سرگذشت خودنگاشتۀ آیسین جیورو پویی، آخرین امپراتور چین است.

درباره کتاب از امپراتور تا شهروند

کتاب از امپراتور تا شهروند خاطرات آخرین امپراتور چین آیسین جیورو پویی است که توسط مترجم آن از زبان چینی ترجمه گردیده است، کتاب بیان تاریخ معاصر چین از اواخر قرن نوزدهم تا اواسط قرن بیستم از زبان امپراتوری است که خود هم بازیگر و هم تماشاگر وقایع و اتفاقات تاریخی است. عملکرد هر انسان در مقابل مشکلات و نحوه برخورد و برون‌رفت از آنها بیانگر تربیت عقلانیت و جهان‌بینی اوست که قضاوت نهایی دربارۀ این عملکرد از آن آیندگان است که قضاوتی واقع‌بینانه و درعین‌حال بی‌رحمانه خواهد بود. این کتاب توسط فردی نوشته شده که در خانواده‌ای اشراقی تربیت‌یافته، در چهارسالگی به امپراتوری می‌رسد و در آخر عمر به‌عنوان شهروندی عادی زندگی می‌کند و می‌میرد. کتاب با اینکه در حکومت مائو نوشته شده و قطعاً با محدودیت و سانسور مواجه بوده مطالب خواندنی و عبرت‌آموز فراوانی برای همه اعم از شهروندان و حاکمان دارد.

خواندن کتاب از امپراتور تا شهروند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به مسائل تاریخی و سیاسی جهان مناسب است.

بخشی از کتاب از امپراتور تا شهروند

«جای هیچ تردیدی نیست که جدم پس از ورود پسرش (امپراتور گوانگ شو) به قصر سلطنتی، بیش از پیش به خصوصیات ملکه زی شی پی برد. در این دوران خلق و خوی ملکه تلون بیشتری یافت و غیر قابل پیش‌بینی شد تا آنجا که گاه، به اندک بهانه‌ای اطرافیان را به‌شدت مجازات می‌کرد. دیری نپائید که ملکه زی آن (سوگلی امپراتور شی ین فنگ) بطور ناگهانی درگذشت. بنا به قولی، ملکه زی شی برایش نان شیرینی و یا به قولی دیگر، غذای دستپخت خود را فرستاده بود. مسلماً این رویداد جدم را سخت تکان داد زیرا از آن به بعد محتاط‌تر شد و جلب اعتماد و التفات ملکه را یگانه هدف خود قرار داد...» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

حجم

۲۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان