دانلود و خرید کتاب رفتارهای انسان ساز (جلد دوم) داود مهرابی رزوه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رفتارهای انسان ساز (جلد دوم) اثر داود مهرابی رزوه

کتاب رفتارهای انسان ساز (جلد دوم)

معرفی کتاب رفتارهای انسان ساز (جلد دوم)

کتاب رفتارهای انسان ساز (جلد دوم) نوشتهٔ داود مهرابی رزوه است و انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ پارسایان اسوه است.

درباره کتاب رفتارهای انسان ساز (جلد دوم)

کتاب رفتارهای انسان ساز حکایاتی از زندگانی فقها و علماست که با بذل جان و مال خود از اسلام دفاع کرده، مسیر قرب الی الله را پیمودند؛ آن‌ها بِحق بهترین الگو برای جامعهٔ بشری کنونی هستند که در میان گرداب حوادث نمی‌توانند با فکر خود راه سعادت و کمال را تشخیص دهند؛ پس باید از این چراغ‌های هدایت برای روشن‌کردن راه خویش استفاده کنند. امید آنکه ما نیز با خواندن این حکایات و درس‌گرفتن از آن‌ها راه تهذیب نفس و خودسازی را که همان راه پیامبران و امامان علیهم السلام است بپیماییم. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید هیچ چیز برای انسان به جز کوشش او وجود ندارد و او نتیجهٔ کوشش خود را به طور حتم خواهد دید.

کتاب رفتارهای انسان‌ ساز به نویسندگی داود مهرابی رزوه، دربردارندهٔ مطالبی ارزنده و مفید از زندگی علما و بزرگان است که در دو جلد منتشر شده است. در مقدمهٔ این کتاب که به قلم داود مهرابی رزوه نوشته شده است، این طور آورده شده است: «العُلَماءُ مَصابيحُ الأرضِ و خُلَفاءُ الأنبياءِ و وَرَثَتي و وَرَثَةُ الأنبياء»؛ علما، چراغ‌های زمین و جانشینان پیامبران و وارثان من و وارثان انبیا هستند. (رسول اکرم(ص)). بى‌شک، الگوپذیرى از جمله مهم‌ترین و اثربخش‌ترین روش‌هاى تربیتی و دانش‌اندوزی به شمار مى‌رود و در حقیقت، هدف دین اسلام از توجه به مسلمانان به مطالعه و عمل به سیرهٔ ائمّه و فقهای دین این است که شیوهٔ رفتار آن‌ها را در زندگی عملی خود سرمشق قرار دهند.

در جلد اول کتاب به شرح‌حال زندگی بزرگانی همچون خلیل فراهیدی، ابن ابوسهل نوبختی، جعفربن محمد قولویه، شیخ صدوق، محمد بن جنید اسکافی، ابن شعبه حرانی، کوشیار دیلمی، ابن مسکویه، شیخ مفید، سید رضی سید مرتضی، قطب راوندی سید بن طاووس محقق حلی و …. و در جلد دوم نیز به شرح حال بزرگانی همچون علامه طباطبایی، آقابزرگ تهرانی، سردار کابلی و غیره پرداخته است. در این دو جلد کتاب، شرح حال بالغ بر ۳۰۰ تن از این بزرگان آمده است.

خواندن کتاب رفتارهای انسان ساز (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با شخصیت‌های بزرگ تاریخ اسلام آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رفتارهای انسان ساز (جلد دوم)

«حوزه علمیه مشهد با اثرپذیری از مشرب قرآنی و معارف الهی آیت‌الله میرزا مهدی اصفهانی دگرگون شده بود. آیت‌الله شیخ غلامحسین تبریزی نیز همان روش را داشت و از نظر فکر، هم‌رأی آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی و آیت‌الله بروجردی به حساب می‌آمد.

او به عالمان بسیار احترام می‌کرد و با حضرات آیات میرزا جواد آقا تهرانی، حسینعلی مروارید، حاج شیخ مجتبی قزوینی، حاج سید جواد خامنه‌ای، سید محمد هادی میلانی، آقا سید علی علم الهدی، حاج سید یونس اردبیلی و حاج آقا حسین قمی رابطه نزدیکی داشت و همهٔ آنان نیز به او احترام می‌گذاشتند. آیت‌الله میلانی او ا شیخ العلما نامیده بود.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۹۲ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۹۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان