دانلود و خرید کتاب چرا جنگ هرگز فکر خوبی نیست آلیس واکر ترجمه طاهره آدینه پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا جنگ هرگز فکر خوبی نیست اثر آلیس واکر

کتاب چرا جنگ هرگز فکر خوبی نیست

معرفی کتاب چرا جنگ هرگز فکر خوبی نیست

کتاب چرا جنگ هرگز فکر خوبی نیست نوشتۀ آلیس واکر با ترجمۀ طاهره آدینه‌پور در انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. این کتاب مصور رنگی، جزو کتاب‌های پرنده آبی در گروه کودک و نوجوان نشر و مناسب برای کودکان ردۀ سنی ۶ تا ۱۲ سال است.

درباره کتاب چرا جنگ هرگز فکر خوبی نیست

کتاب چرا جنگ هرگز فکر خوبی نیست در مجموعۀ داستان‌های صلح و دوستی قرار دارد. این کتاب زبانی شعرگونه دارد و دربارۀ جنگ سخن می‌گوید. جنگی که گرچه منطق خودش را دارد؛ اما خیلی چیزها را نمی‌بیند و خراب می‌کند. جنگی که صلح زیبای تصاویر را تهدید می‌کند. جنگ با تمام زبان‌ها سخن می‌گوید اما نمی‌داند به آنچه زیر چرخ‌های غول‌پیکرش له می‌کند، چه بگوید. گرچه جنگ به هر زبانی سخن می‌گوید اما هرگز نمی‌داند به قورباغه‌ها چه بگوید. جنگ عقل و منطق خودش را دارد اما نمی‌داند چه کسی را هدف گرفته است. جنگ چشم‌های خود را دارد و می‌تواند نفت و امثال آن را ببیند اما خیلی وقت‌ها کور است. گرچه جنگ پیر است اما خردمند نیست و تردید نخواهد کرد در نابودی آنچه از او بسیار کهن‌سال‌تر است.

تمام این جمله‌ها در حالی بیان می‌شود که هر صفحۀ کتاب را نقاشی‌هایی پوشانده است که بناست طی جنگ سبزی، شادابی، زیبایی و زندگی خود را از دست بدهند. این‌ها تصاویری از زمان صلح هستند: روستایی سرسبز، بزرگسالانی که در آن کار می‌کنند، کودکانی که شادمانه بازی می‌کنند. حیوانات کنار هم آرام هستند. رودخانه هم جریان دارد. وقتی که جنگ آغاز می‌شود، تصاویر صفحه‌ها تغییر می‌کنند. ارابه‌های جنگ روستای صفحۀ قبل را مچاله کرده‌اند و پیش می‌روند.

آلیس واکر، نویسندۀ این کتاب چرا جنگ هرگز فکر خوبی نیست، متولد ۱۹۴۴، در ایالت جورجیای آمریکا به دنیا آمد. او شاعر، داستان‌نویس و فعال اجتماعی آمریکایی-آفریقایی است و جوایز معتبری از جمله پولیتزر برای رمان رنگ ارغوانی کسب کرده است.

خواندن کتاب چرا جنگ هرگز فکر خوبی نیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدار کتاب‌های داستان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چرا جنگ هرگز فکر خوبی نیست

«گرچه جنگ به هر زبانی

سخن می‌گوید،

اما هرگز نمی‌داند

به قورباغه‌ها

چه بگوید.

به قورباغه‌هایی که پیش از

فصل باران در کنار دریاچه

جمع می‌شوند

فکر کن.

آن‌ها

چرخ‌های

غول‌پیکر ارابه‌های

استتارشده‌ی

جنگ را

که به زودی له‌شان می‌کند

نمی‌بینند ...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۳۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان