دانلود و خرید کتاب آشتی و آش تی مایکل فورمن ترجمه طاهره آدینه پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشتی و آش تی اثر مایکل فورمن

کتاب آشتی و آش تی

معرفی کتاب آشتی و آش تی

کتاب آشتی و آش تی نوشتۀ مایکل فورمن با ترجمۀ طاهره آدینه‌پور در انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. این کتاب مصور و رنگی، جزو کتاب‌های پرنده آبی در گروه کودک و نوجوان نشر است و برای کودکان گروه سنی ب و ج نوشته شده است.

درباره کتاب آشتی و آش تی

کتاب آشتی و آش تی از نوع داستان‌های تخیلی کودکانه است و در مجموعه داستان‌های صلح و دوستی قرار دارد. در سرزمینی که شیرشاه پادشاهش است مدت‌هاست که باران نیامده، گیاهی نروییده و چیزی برای خوردن باقی نمانده است. شیرشاه نگران سرزمینش است و تصمیم می‌گیرد از سرزمین ثروتمند همسایه تقاضای کمک کند؛ بنابراین همراه با وزیر تغذیه که خواربارفروش است راهی آن سرزمین می‌شود. در طول راه از روزهایی تعریف می‌کند که سرزمینشان سراسر دنیا را فرا گرفته بود و حیوان‌ها در تمام جنگل‌ها و سبزه‌زارهای وسیع گشت‌وگذار می‌کردند. در حین همین صحبت‌ها آن‌ها به کشور همسایه می‌رسند. آن کشور مملو از غذا و خوراکی‌های جورواجور است. آن‌ها با دیدن انواع اقسام غذاها و فراوانی اندوخته‌ها خیال می‌کنند مردم بیش از نیازشان غذا دارند و می‌توانند به آن‌ها کمک کنند. غافل از اینکه از نظر پادشاه چاق آنجا، آن دو گدایی بیش نیستند و باید دستگیر شوند. همۀ اهل دربار و خود پادشاه چاق‌ترین کسانی بودند که شیرشاه و وزیر در طول زندگی خود دیده بودند؛ اما زیادی غذا دلیل بر این نمی‌شد که آن‌ها بخواهند به سرزمین همسایۀ خود کمک کنند؛ چون حریص‌تر از این حرف‌ها بودند. شیرشاه و وزیر دستگیر می‌شوند و به میدان شهر برده می‌شوند. حالا که آن‌ها دستگیر شده‌اند عاقبت حیوان‌های گرسنۀ سرزمین شیرشاه چه می‌شود؟ آیا ممکن است از قضای روزگار اتفاق جالبی رخ بدهد؟ آیا ارزش‌های انسانی مانند صلح و دوستی به کمک آن‌ها می‌آید؟

کتاب آشتی و آش تی مصور است و نقاشی‌های رنگارنگ خلاقانۀ زیادی دارد. تصویرگری آن‌ها را خود مایکل فورمن انجام داده است. این تصاویر جذاب و بامزه هستند و در برانگیختن کودک برای خواندن داستان و لذت بیشتر بردن از آن مؤثر هستند.

درباره مایکل فورمن

مایکل فورمن در ۲۱ مارس ۱۹۳۸ به دنیا آمد. او نویسنده و تصویرگر بریتانیایی و یکی از خالقان شناخته‌شده‌ و پرکار کتاب‌های کودکان است. از ۱۹۶۰ نوشتن را شروع و بیش از ۲۰۰ کتاب را منتشر کرده است. او در سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۸۹ مدال‌های کیت گرینوی را برای تصویرگری کتاب کودکان بریتانیایی برد و ۵ بار نایب‌قهرمان شد.

او به‌خاطر نقشی که به‌عنوان تصویرگر کودک داشت، در ۱۹۸۸ و بار دیگر در ۲۰۱۰ نامزد جایزۀ بین‌المللی دوسالانۀ هانس کریستین اندرسن شد. این نشان بالاترین تقدیری است که برای پدیدآورندگان کتاب‌های کودک وجود دارد.

خواندن کتاب آشتی و آش تی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدار کتاب‌های داستان پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان