دانلود و خرید کتاب خوب و بد کمال گرایی فردریک فانژه ترجمه محیا احمدی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خوب و بد کمال گرایی اثر فردریک فانژه

کتاب خوب و بد کمال گرایی

معرفی کتاب خوب و بد کمال گرایی

کتاب الکترونیکی «خوب و بد کمال گرایی» نوشتهٔ فردریک فانژه با ترجمهٔ محیا احمدی پور در انتشارات شمعدونی چاپ شده است. این کتاب به ما می‌آموزد چگونه جنبه‌های مثبت کمال‌گرایی را حفظ کنیم و دچار کمال‌گرایی افراطی نشویم

درباره کتاب خوب و بد کمال گرایی

اگر نمی‌توانید کوچک‌ترین اشتباه، شکست یا خطای خود را ببخشید، اگر مدام جملاتی مثل «من هنوز به جایگاهی که می‌خواهم نرسیده‌ام!»، «به هر حال، نمی‌توانم موفق شوم!»، «حرفی برای گفتن ندارم!»، «ترجیح می‌دهم اصلاً در امتحان شرکت نکنم تا این‌که بخواهم نمره متوسط بگیرم!» در سرتان می‌چرخد، به احتمال زیاد در دامد کمال‌گرایی افتاده‌اید. کتاب خوب و بد کمال گرایی کمک می‌کند جایگاه کمال‌گرایی، نقش آن، مزیت‌ها و معایبش را در زندگی فعلی خود پیدا کنید. در ادامه می‌آموزید چرا و چگونه دچار «کمال‌گرایی» افراطی شده‌اید. در بخش سوم، خواهید دید که چگونه این افراطی‌گری می‌تواند برای شما یا اطرافیانتان نیز سمی و حتی بیمارگونه باشد. درنهایت، این فرایند در بخش چهارم تکمیل خواهد شد که در آن راهکارهای مفید برای مقابله با کمال‌گرایی نعرفی می‌شود تا بتوانید میان انتظارات شخصی و اهداف واقع‌گرایانه، صبوری، رضایت و عزت نفس به تعادل دست یابید. برای آنکه بتوانید زندگی بهتری را تجربه کنید، بهتر است روی جنبه مثبت کمال‌گرایی تکیه کنید و اجازه ندهید که دچار افراط شوید.

کتاب خوب و بد کمال گرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران آثاری با موضوع رشد و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب خوب و بد کمال گرایی

«از سوی دیگر، تیم پزشکی او نیز در منطقه زبانزد است و همان‌طور که خودش می‌گوید: «بدون وسواس و کمال‌گرایی نمی‌توان در این حرفه موفق شد.» بنابراین، طبق گفته اولیویه، کمال‌گرایی در برخی حرفه‌ها نه فقط توانمندی و ویژگی مثبت محسوب می‌شود، بلکه لازم و ضروری نیز است.

آیا شما حاضرید سوار هواپیمایی بشوید که برج مراقبت به کنترل باند پرواز و فرود توجهی نمی‌کند؟ شما درباره چنین برج مراقبتی که دقت کافی ندارد، چه فکری می‌کنید، آن هم در حالی که به خلبان می‌گوید: «خب، در انتهای پرواز متوجه می‌شویم که شما در چه محلی قرار دارید و در نهایت به شما می‌گوییم که کجا فرود بیایید، اما اکنون هواپیماهای دیگری نیز در نزدیکی شما هستند و من باید محل آن‌ها را بررسی کنم. بعداً موقعیت آن‌ها را به شما اعلام می‌کنم!» فکر می‌کنید که خلبان می‌تواند با چنین اطلاعات نامفهومی تمرکز کند؟

توجه داشته باشید که فاصله دقت و وسواس تا کمال‌گرایی افراطی و مسموم فقط یک قدم است. در این زمینه، مثال‌های متعددی وجود دارند که نشان می‌دهند کمال‌گرایی در برخی حرفه‌ها یک ویژگی مثبت به‌شمار می‌آید.

به مثال ژولی توجه کنید، او ۲۹ سال دارد و منشی یکی از بخش‌های مهم شرکت است. مدیر او بسیاری از ویژگی‌هایش را تحسین می‌کند؛ و به همین دلیل است که به‌رغم سن کم ژولی، او را دستیار خودش کرده است. ژولی به‌خوبی می‌داند که چگونه سفرها و پروژه‌های مدیر را برنامه‌ریزی کند و با دقت و روی خوش به مشتری‌ها پاسخ دهد. همچنین، او وقت خود را به بهترین شکل مدیریت می‌کند تا از آن بهره کافی ببرد. او هرگز فراموش نمی‌کند که در صورت لزوم باید کدام قرارملاقات را لغو کند؛ هر وقت لازم باشد اتاق‌های هتل رزرو شده‌اند. بسیاری از منشی‌هایی که در حوزه پزشکی فعالیت دارند و آن ها را در بیمارستان‌های مختلف دیده‌ام، معتقد بودند که این دو ویژگی، دقت و کمال‌گرایی،‌ به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به‌خوبی از عهده کارشان بربیایند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۲۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۵۲۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان