دانلود و خرید کتاب زبان بدن مرتضی فاخری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زبان بدن اثر مرتضی فاخری

کتاب زبان بدن

نویسنده:مرتضی فاخری
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زبان بدن

کتاب الکترونیکی زبان بدن نوشتهٔ مرتضی فاخری در نشر برگ و باد چاپ شده است. این کتاب به بررسی و تحلیل زبان بدن، یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی انسان‌ها، پرداخته و تلاش می‌کند تا خوانندگان را با اصول و فنون این مهارت آشنا کند. این کتاب ترکیبی از اصول روانشناسی و مدیریت را ارائه می‌دهد که می‌تواند به بهبود ارتباطات و شناخت شخصیت افراد کمک کند.

درباره کتاب زبان بدن

 در دنیای امروزی، الگوها و ایده‌های پیشرفت در تمام عرصه‌ها به برقراری ارتباطات مناسب و نگهداشت آن‌ها بستگی دارد. برای این منظور لازم است به شناخت شخصیت اشخاص و نمادهای ظاهری افراد توجه ویژه‌ای شود. این کتاب با ترکیب اصول روانشناسی و مدیریت، به تبیین و شناسایی ابعاد مختلف زبان بدن می‌پردازد. هر چند در این مورد کتاب‌ها، مقالات و سخنرانی‌های زیادی وجود دارد، اما سعی شده است در این اثر با زبانی ساده‌تر و از دیدی دیگر به موضوع پرداخته شود.

کتاب زبان بدن از ۶ فصل تشکیل شده است:

فصل اول: شخصیت چیست؟

در این فصل، تعریف و مفهوم شخصیت مورد بررسی قرار می‌گیرد. نویسنده توضیح می‌دهد که شخصیت شامل الگوهای رفتاری، احساسی و فکری است که هر فرد را منحصر به فرد می‌سازد.

فصل دوم: اختلال و تیپ‌های شخصیت

این فصل به بررسی انواع اختلالات شخصیت و تیپ‌های مختلف شخصیتی می‌پردازد. شناخت این اختلالات و تیپ‌ها می‌تواند به فهم بهتر رفتارهای غیرمعمول و نحوه برخورد با آن‌ها کمک کند.

فصل سوم: شخصیت‌شناسی زبان بدن

در این بخش، نویسنده به تحلیل زبان بدن و تأثیر آن بر شناخت شخصیت افراد می‌پردازد. حرکات بدن، حالت‌های صورت و ژست‌ها همگی می‌توانند نشانه‌هایی از شخصیت و احساسات درونی افراد باشند.

فصل چهارم: اهمیت زبان بدن در ارتباطات

این فصل به اهمیت زبان بدن در برقراری و نگهداشت ارتباطات موفق می‌پردازد. زبان بدن می‌تواند پیام‌های غیرکلامی قوی‌ای را انتقال دهد که کلمات قادر به بیان آن‌ها نیستند.

فصل پنجم: اصول کاربردی روانشناسی شخصیت زبان بدن

در این فصل، اصول و فنون کاربردی روانشناسی شخصیت و نحوه استفاده از زبان بدن در موقعیت‌های مختلف مورد بحث قرار می‌گیرد.

فصل ششم: زبان بدن و هنر کاریزما

این بخش به بررسی زبان بدن به عنوان یکی از عوامل مهم در هنر کاریزما و جذابیت شخصی می‌پردازد.

کتاب زبان بدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که به دنبال بهبود مهارت‌های ارتباطی خود هستند و می‌خواهند با شناخت بهتر زبان بدن، در تعاملات روزمره و حرفه‌ای خود موفق‌تر باشند، مناسب است. همچنین، دانشجویان و علاقه‌مندان به روانشناسی، مدیریت و روابط عمومی می‌توانند از محتوای این کتاب بهره‌مند شوند.

بخشی از کتاب زبان بدن

«مفهوم اصلی و اولیه شخصیت، تصویری صوری و اجتماعی است و بر اساس نقشی که فرد در جامعه بازی می‌کند، ترسیم می‌شود؛ یعنی در واقع، فرد به اجتماع خود، شخصیتی ارائه می‌دهد که جامعه بر اساس آن، او را ارزیابی می‌نماید. شخصیت را بر اساس صفت بارز، یا مسلط یا شاخص فرد نیز تعریف کرده‌اند و بر این اساس است که افراد را دارای شخصیت برونگرا، درون‌گرا و یا پرخاشگر و امثال آن می‌دانند. از شخصیت، تعریف‌های متعدد و گوناگونی را ارائه کرده‌اند که به‌طور نمونه به چند مورد اشاره می‌شود: شخصیت را مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و تمایلات نسبتاً پایدار می‌دانند که مشترکات و تفاوت‌ها را در رفتار روانی (تفکرات، احساسات و اقدامات) افراد که دارای استمرار زمانی است، مشخص می‌سازد و ممکن است در همان لحظه اول به آسانی به عنوان پیامد موجود و یا تحمیل شده از فشارهای اجتماعی و زیستی، درک نشود. از نظر مورفی و شافر، شخصیت مجموعه‌ای از خصایص شخص یا اشخاص است که الگوهای پایدار پاسخ به موقعیت‌ها را تبیین می‌کند.

در لغت‌نامه وارن شخصیت به جنبه‌های عقلی، عاطفی، انگیزشی و فیزیولوژیک یک فرد گفته می‌شود. شخصیت، مجموعه‌ای از ویژگی‌های پایدار و بی‌نظیر نیز معرفی شده است که ممکن است در پاسخ به موقعیت‌های مختلف تغییر کند. شخصیت عبارت است از الگوهای نسبتاً پایدار صفات، گرایش‌ها یا ویژگی‌هایی که تا اندازه‌ای به رفتار افراد دوام می‌بخشد. در واقع بحث در حوزه شخصیت، بحث در مورد چرایی متمایز بودن افراد و منحصربه‌فرد بودن انسان‌ها و تأکید بر این است که چه ویژگی‌هایی رفتار را هدایت و کنترل می‌کند. با این تأکید، شخصیت شامل الگوهایی از ویژگی‌های درونی است که رفتار را شکل داده و نحوه بروز آن‌ها را تعیین می‌سازد. بدین ترتیب، شخصیت ترکیبی از ویژگی‌های فیزیکی و ذهنی است که به فرد هویت می‌بخشد. به رغم تعاریف متعدد پژوهشگران، به طور کلی می‌توان شخصیت را مجموعه‌ای پویا و سازمان یافته‌ای از خصوصیات دانست که به طرز منحصر به فردی بر شناخت و افکار، انگیزه‌ها و رفتار شخص در موقعیت‌های مختلف تأثیر می‌گذارد.»

تراژدی یک داستان نویس
ابراهیم نصرالله
خوانشی نو از چند نقش برجسته ساسانی
ایمان خسروی
آملستان
بهاره یارمحمدی
پادشاهی خسرو پرویز
ابوالقاسم فردوسی
بیداری اسلامی، هویت تمدنی و چالش های پیش رو (اردو)
تقی صوفی نیارکی
جغرافیای مشترک: سلامت و علوم انسانی
کامران باقری لنکرانی
درس ۲۸ مرداد
خلیل ملکی
در آینه ایرانی؛ تصویر غرب و غربی‌ها در داستان ایرانی
محمدرضا قانون پرور
آموزش های قبل از بلوغ برای پسران
رافائل مارتین
نظریه های احیاء و بازسازی تمدن اسلامی
سیدامیرحسن دهقانی
مورچه شیر
صمد کریم‌زاده
نمایشنامه آواز بیداری
سودابه رمضانی
خانه و خانواده
محمدباقر مجلسی
مبانی رده بندی تبارزادی
جان ولفگانگ وگل
اشعار ولایی حزین لاهیجی
حزین لاهیجی
کتاب شناسی آثار فارسی چاپ شده در شبه قاره (هند، پاکستان، بنگلادش)؛ جلد چهارم
عارف نوشاهی
تمرینات دونفره
جورگن هارتمن
بر فراز المپ (قسمت دوم: بانیان خیر و شر)
مهران نوروزی
فرهنگ اسطوره های باستانی با نشانه های ورزشی (جلد دوم)
تهمورث نورایی

نظرات کاربران

کاربر 8754934
۱۴۰۳/۰۴/۲۴

استاد عزیز

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۲۱۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان