دانلود و خرید کتاب دنیایی که آدم (ع) ساخت بختیار صادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دنیایی که آدم (ع) ساخت اثر بختیار صادقی

کتاب دنیایی که آدم (ع) ساخت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دنیایی که آدم (ع) ساخت

کتاب دنیایی که آدم(ع) ساخت نوشتۀ بختیار صادقی در شرکت چاپ و نشر بین‌الملل به چاپ رسیده است.

درباره کتاب دنیایی که آدم (ع) ساخت

کتاب دنیایی که آدم(ع) ساخت قصه‌ای از حضرت آدم است اما نه آنچنان که تاکنون گفته و شنیده شده است. ایدۀ نگارش کتاب بر حسب گفته‌ای از امام خمینی در کتاب مصباح‌الهدایه در ذهن نویسنده شکل گرفت. آنجا که می‌گوید ذات اقدس الله، حقیقتی است که زیر پرده‌های نور و حجاب ظلمت مخفی است و برای ظهور و کشف اسرار خزائن، خلیفۀ الهی غیبیه‌ای لازم است که نور او را منعکس کند. نویسنده می‌گوید بنابراین ابتدا نظم و تقدم و تأخر‌های خداوند اعم از اینکه چرا از مأموریت در قبال «اسماء هولاء» شروع کرد و چرا با «القاء کلمات» ختم کرد، مدنظر قرار گرفت و سپس چینش روایات در آن نظم انجام گرفت و در نهایت قصه‌ای مبتنی بر روایات اما چیده شده در ساختار آیات نظام یافت. تمام فصل‌های کتاب همچون دانه‌های تسبیحی هستند که نخ آن، امر ظهور است و بنابراین می‌توان کل کتاب را امر ظهور و ماجراهایش نامید.

این شیوه باعث کشف زوایایی جدید در قصۀ حضرت آدم شد که به‌گفتۀ نویسنده اتصال عجیبش با آخرالزمان را فاش می‌کند. پروژه‌ای عجیب که با آدم آغاز می‌شود و گام‌به‌گام تاریخ را به‌سوی مطلع الفجر در بر می‌گیرد. گام‌های بعدی در مقطع‌‌های نوح(ع)، ابراهیم(ع)، موسی(ع)، عیسی(ع)، دوران اسلام تا انقلاب اسلامی هر کدامشان جلدی از جلدهای بعدی این کتاب خواهند شد. نویسنده می‌گوید شاید بتوان گفت همۀ‌ تاریخ یک قصه است و آن قصۀ‌ خداست و این قصه مبتنی بر آیات و سپس با روایات دنبال خواهد شد.

خواندن کتاب دنیایی که آدم (ع) ساخت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران ادبیات مذهبی و علوم قرآن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دنیایی که آدم (ع) ساخت

«همین چند وقت پیش بود که ملائک –به فرمان خدا- از همه طرف بر زمین سرازیر شده بودند و تکلیف ساکنان زمین- اعم از نسناس‌ها و اجنه- را یکسره کرده بودند... و این اولین نبرد افلاک بود. پیش‌تر، نسناس‌ها همراه اجنبه روی زمین زندگی می‌کردند. به‌جز اینکه بدنشان پوشیده از مو یا پشم بود، در سایر موارد کاملاً شبیه ما بودند. حتی برحسب روایت‌ها، نماز هم می‌خواندند. دوران آن‌ها با عبارت برای خدا آغاز شد. شروع خوبی داشتند. اما آن‌ها هم کم‌کم فاسد و به زبان کودکانه، کرم‌زده شدند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان