دانلود و خرید کتاب فهم زمانه یعقوب توکلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فهم زمانه اثر یعقوب توکلی

کتاب فهم زمانه

نویسنده:یعقوب توکلی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فهم زمانه

کتاب فهم زمانه نوشتهٔ یعقوب توکلی است. شرکت چاپ و نشر بین الملل این زندگی‌نامه را روانهٔ بازار کرده است. این اثر شما را با زندگی و روزگار شهید دکتر «عبدالحمید دیالمه» آشنا می‌کند.

درباره کتاب فهم زمانه

کتاب فهم زمانه به زندگی شهید دکتر «حمید دیالمه» پرداخته است. این کتاب دربارهٔ زندگی و ایستادگی حمید دیالمه در برابر اندیشه‌های لیبرالی توصیف شده است. نویسنده سعی کرده تا یک جوان دانشگاهی از عمق جریان حق و باطل و شوق بی‌بدیل او برای احیای اندیشه‌های شیعی را به خواننده معرفی کند. حمید دیالمه، یک جوان دانشگاهی با عقاید شیعی خالص بود که بدون گرایش به چپ و راست با طاغوت مبارزه کرد و از مخلوط‌شدن دین با هر «ایسم» دیگر جلوگیری کرد. از ویژگی‌های دیگری که از حمید دیالمه در کتاب حاضر ذکر شده، این مورد است که او کتاب‌خوانی قهار بود که سبب شد تا بر مکاتب مختلف تسلط داشته باشد. او مبارزی بود که خط قرمزش مکتب اهل‌بیت بود و عقلانیت را در بستر فهم دین به کار می‌گرفت. آمادگی فکری و عملی برای معرفت فزاینده، گفت‌وگو و مناظره با هر قشر و طایفه و باور به اینکه گفت‌وگو روش بسیار مفیدی برای انتشار پیام‌های مکتب اهل‌بیت است، در کنار هنر خوب‌شنیدن و...، سبب شد تا او را به الگویی دینی برای کرسی‌های آزاداندیشی تبدیل کند.

گفته شده است که یعقوب توکلی زمان‌های بسیاری را صرف گفت‌وگو با خانواده و دوستان نزدیک حمید دیالمه کرده است؛ سپس با استفاده از قلمی روان، داستان زندگی جوانی را روایت کرده است که او را یکی از سرمایه‌های انقلاب اسلامی دانسته‌اند. کتاب فهم زمانه به بررسی جنبه‌هایی مختلفی از زندگی این شهید پرداخته است،  اما عمدهٔ تمرکزش بر بخشی از مبارزات او پیش از انقلاب ۱۳۵۷ است. این مبارزات به خواننده نگاهی نسبتاً تازه نسبت به فضای دانشگاهی پیش از انقلاب ایران در یکی از شهرهای مهم این کشور، مشهد می‌دهد که تا پیش از این ناشناخته بوده است.

خواندن کتاب فهم زمانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ناداستان و قالب زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۱ صفحه

حجم

۱۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۱ صفحه

قیمت:
۸۶,۰۰۰
تومان