دانلود و خرید کتاب فاتح قدس محمدحسین علیجان‌زاده روشن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فاتح قدس اثر محمدحسین علیجان‌زاده روشن

کتاب فاتح قدس

معرفی کتاب فاتح قدس

در کتاب فاتح قدس؛ روایتی از زندگانی پارسای دانشمند سردار شهید حاج حسن تهرانی‌مقدم را به قلم محمدحسین علیجان‌زاده روشن می‌خوانید.

درباره سردار شهید حاج حسن تهرانی‌مقدم

حاج حسن تهرانی‌مقدم در سال ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران متولد شد. پدرش محمود تهرانی مقدم به پیشه خیاطی مشغول بود. به علت شغل پدر (خیاطی) به محله شکوفه و سپس به محله بهارستان نقل مکان کرد و مدارس ابتدایی و دبیرستان را در همین مناطق گذراند. در مسجد زینب کبرای سرچشمه زیر نظر آیت‌الله سید علی لواسانی، امام جماعت و مدیر مسجد،‌ تعلیمات دینی و مقدمات آشنایی با اسلام را فرا گرفت و به همراه برادرانش در گروه سرود مسجد شروع به فعالیت کرد. این گروه سرود، هسته اصلی گروه سرودی بود که در روز ۱۲ بهمن ۵۷ در فرودگاه مهرآباد به اجرای برنامه پرداخت.

در سال ۱۳۵۶ در رشته صنایع (بُرش قطعات صنعتی) در مقطع فوق‌دیپلم مدرسه عالی تکنیکیوم نفیسی پذیرفته شد و یک سال بعد همزمان با اوج‌گیری فعالیت انقلابی تحت تأثیر برادرش محمد به صف انقلابیون پیوست. در ساتل ۱۳۸۵ در مقطع لیسانس رشته مهندسی صنایع ادامه تحصیل داد و موفق به اخذ مدرک مهندسی شد. در سال ۱۳۵۹ در اطلاعات منطقه ۳ سپاه شمال مشغول به فعالیت شد و تا ۱۳۵۹/۷/۳۱ در این سمت باقی ماند.

حاج حسن بعد از عملیات ثامن‌الائمه (ع) متوجه ضعف آتش پشتیبانی خودی مستقر در خطوط مقدم جنگ شد،‌ مدت‌ها روی این موضوع فکر کرد و سرانجام در پاییز ۱۳۶۰ طرح ساماندهی آتش پشتیبانی (خمپاره‌اندازها) را به صورت سنجیده و مدون تقدیم حسن باقری کرد. در سال ۱۳۶۲ و پس از فوت پدرش، باوجود مشغله فراوان زندگی مشترک را آغاز کرد و در سال  ۱۳۶۲ ماموریت راه‌اندازی و سازماندهی فرماندهی موشکی زمین به زمین سپاه به او سپرده شد.

پس از صدور فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه پاسداران،‌ شهید مقدم در سال ۱۳۶۴ به سمت فرماندهی موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد. در تاریخ ۱۳۸۴/۷/۱ به عنوان جانشین سردار علی زاهدی در نیروهای هوایی سپاه پاسداران منصوب شد و در ۲۳ آذر ۱۳۸۵، رئیس سازمان جهاد خودکفایی سپاه شد.

 سردار حاج حسن تهرانی‌مقدم سرانجام در ۲۱ ابان ۱۳۹۰ در پادگان امیرالمومنین (ع) و در حال آماده‌سازی آزمایش موشکی بر اثر انفجار زاغه مهمات، به یارانش شهید احمد کاظمی، حسن شفیع زاده، حسن غازی، غلامرضا یزدانی، علیرضا ناهیدی، مصطفی تقی‌خواه و ... پیوست.

 خواندن کتاب فاتح قدس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به سرگذشت‌نامه‌های شهدا مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب فاتح قدس

گفتگو با سردار نامی، همرزم شهید و عضو سازمان فضایی ایران

شهید تهرانی مقدم در وانفسای فقر تجهیزاتی در برابر تهاجم ارتش رژیم بعث و در مواجهه با موشک‌های اسکاد و فراگ عراق با دست خالی خود شروع به کار کرد و از سال ۱۳۶۲ با ورود به مسأله پشتیبانی رزمی جنگ، وارد میدان شد تا در واحد موشکی سپاه با تلاش مستمر و مضاعف شبانه روزی خود و یاران خستگی‌ناپذیر امام امت (ره)، سامانه‌های دفاعی موشکی را برای دفاع در برابر تهاجم موشکی رژیم تا دندان مسلّح بعث عراق آماده و مهیای دفاع کند. آرزوی شهید بزرگوار تهرانی مقدم ساخت موشکی با برد نقطه زنی قلب رژیم غاصب اسرائیل بود و افراد به خاطر این آرزوی او نگاه خاصی به ایشان داشتند و وقتی که این رویا محقق شد، یکی از اساسی‌ترین رویاهای ما به واقعیت گرایید.

در کشورهای پیشرفته از نخبگان علمی حمایت‌های بسیاری می‌کنند و ما نیز اگر از حسن تهرانی‌مقدم بیشتر حمایت می‌کردیم آن حادثه اتفاق نمی‌افتاد و اکنون که این حادثه اتفاق افتاده، ما در این یک سال به اندازه ۱۰ سال عقب افتادیم.

طراحی و پیاده‌سازی اولین موشک ماهواره بر با نام "قائم" از دستاوردهای شهید تهرانی مقدم است. این موشک، موشک ۴ مرحله‌ای سوخت جامد بود که قادر است ۵۰۰ کیلوگرم بار مفید ماهواره را در مدار ۲۵۰ کیلومتری حضیض و اوج ۴۰۰ کیلومتری قرار دهد. در حال حاضر امواج صداوسیما برای پخش برنامه‌ها از شبکه‌های مختلف از طریق ماهواره‌های غربی صورت می‌گیرد که با مشکلاتی که ایجاد شد، این امواج از طریق ماهواره‌های روسیه پخش می‌شود. همچنین میزان اجاره ماهواره از سوی سازمان صداوسیما را سالانه ۲۰۰ میلیون دلار می‌باشد.

شهید تهرانی مقدم بیش از ۵۰ اختراع از خود بر جای گذاشته است، این شهید برای اولین بار در کشور به فناوری TBC یا Transportation Business Center دست یافت، ضمن آن‌که موفق به کسب دانش فنی سیستم هدایت کنترل جدید شد.

دستیابی به بدنه کامپوزیتی، فناوری عایق‌های موتور، سوخت کامپوزیتی، سیستم جدایش موشک برای مراحل مختلف جدا شدن موشک در فضا، سامانه موشک حامل ماهواره و طراحی سایت پرواز از جمله دستاوردهای شهید تهرانی مقدم است.

ایشان پس از طراحی و ساخت موشک زلزال موفق به پیاده‌سازی موشک مرصاد، موشک غدیر، موشک فاتح و موشک فتح المبین شد، ضمن آن‌که مقدمات ساخت موشک ماهواره بر قائم را نیز فراهم کرد.

طراحی و ساخت رادار VHF و هلی‌کوپتر شاهد را از دیگر عناوین دستاوردهای شهید است.

نظرات کاربران

کاربر ۵۱۲۳۰۳۹
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

من قبلا کتاب دیگری درباره شهید تهرانی خوندم که این یکی اون مطالب دلچسب راتکمیل کرد عالی بودواقعاحیف شخصیت های اینچنینی!!!!!!!

آر-طاقچه
۱۴۰۱/۰۶/۱۲

بسیار خوب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰۸)
با شنیدن صدای اذان قطع می‌کرد و می‌گفت وقت نماز می‌گذرد. در زمان نماز، مهم‌ترین صحبت‌ها، دیگر برای ایشان ارزشی نداشت، حتی اگر افراد از ایشان خواهش می‌کردند که چند دقیقه صبر کند، شهید می‌گفت امکان ندارد، همیشه بی‌قرار نماز بود، همیشه اندکی مانده به وقت اذان چهره‌اش تغییر می‌کرد و نورانی و خندان می‌شد، اساساً چهره‌اش در وقت نماز دیدنی‌تر می‌شد.
هدی✌
سعی می‌کرد هیچ کجا خود و جایگاهش را عنوان نکند و بروز ندهد.
هدی✌
شهید تهرانی‌مقدم در طول ۳۰ سال عمر خدمتش در سپاه پاسداران به هیچ‌کس ظلم نکرد و همیشه در برابر ظلم ایستاد و آزارش به یک مورچه هم نرسید.
هدی✌
الآن باید دست بر زانوهای خود بگذاریم تا دست به روی دشمن دراز نکنیم.
هدی✌
می‌گفت که ما باید یک کاری انجام دهیم تا آب در دل مقام معظم رهبری تکان نخورد. ما فدایی رهبر هستیم.
هدی✌
ایمان دارم در دنیا و عقبی کسی سربلند نمی‌شود مگر مهر علی و آلش (ع) را در دل نه تنها بپروراند، بلکه همانند تو (رضای من) عملش ایمانش باشد که تو را من جز این ندیدم.
هدی✌
کسی که از لحاظ جسمانی نشاط داشته باشد در زندگی شخصی هم احساس موفقیت می‌کند
هدی✌
شهید حسن تهرانی‌مقدم تربیت یافته مکتب سالار شهیدان (ع) بود. او از حادثه عاشورا یاد گرفته بود که باید پشتیبان و مطیع امر رهبری باشد.
هدی✌
معتقد بود باید به درون جامعه رفت و از تمام لایه‌های اجتماعی، تجربه کسب کرد. اگر فرد منزوی و گوشه‌گیر باشد نخواهد توانست نسبت به اوضاع اجتماعی زمان خود موضع‌گیری روشن، صحیح و عادلانه‌ای بگیرد.
هدی✌
به شدت اطاعت کننده فرمان مقام معظم رهبری بود.
هدی✌

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۶۱,۲۰۰
تومان