دانلود و خرید کتاب به خاطر صهیون فواد شعبان ترجمه یاسر فرحزادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به خاطر صهیون اثر فواد شعبان

کتاب به خاطر صهیون

نویسنده:فواد شعبان
انتشارات:ساقی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب به خاطر صهیون

کتاب الکترونیکی به خاطر صهیون، نوشتهٔ فواد شعبان، از سوی انتشارات ساقی و با ترجمهٔ یاسر فرحزادی به چاپ رسیده است. تاریخچهٔ شکل‌گیری و پیدایش صهیونیسم موضوع اصلی کتاب حاضر به‌شمار می‌رود. این کتاب به شرح سنت یهودی - مسیحی در فرهنگ آمریکایی می‌پردازد.

درباره کتاب به خاطر صهیون

کلمهٔ صهیونیسم معمولاً برای ما یادآور حکومت اسرائیل و اشغال فلسطین از سوی سیاستمداران این کشور است. با‌این‌حال، فواد شعبان در کتاب به خاطر صهیون، با بررسی دقیق تاریخ صهیونیسم، نشان می‌دهد که این پدیده سال‌ها پیش از شکل‌گیری حکومت اسرائیل، در جهان غرب وجود داشته است. نویسنده در این کتاب جامع به دنبال آن بوده که ریشه‌های صهیونیسم را در نخستین استعمارگرایی‌های غربیان موشکافی کند و نخستین جرقه‌های آن را بررسی نماید.

نویسنده برای تحلیل ابعاد گوناگون صهیونیسم، به سراغ کشورهای غربی، از جمله ایالات متحدهٔ آمریکا رفته و ارکان اعتقادی صهیون را در میان غربی‌ها نشان داده است. همچنین در تلاش بوده تا نقش مبلغان مذهبی را در رابطه با شکل‌گیری صهیونیسم تحلیل کند. همگی با دوران سیاه برده‌داری و نقش آمریکا در به بردگی گرفتن سیاه‌پوستان آشناییم اما جالب است بدانید که تجربهٔ آمریکایی‌ها در برده‌داری، در پیدایش و گسترش صهیونیسم نیز اثر داشته است.

رویارویی غربی‌ها با مسلمانان و عزیمت آن‌ها به دنیای شرق برای بنا نهادن صهیونیسم، موضوع دیگری است که در بخش‌هایی از کتاب به خاطر صهیون به آن اشاره شده است. مذهب آمریکایی‌ها و زمینه‌سازی آن‌ها برای ظهور صهیونیسم، باور غربی‌ها به هزارهٔ سلطنت مسیح و گرایش آن‌ها به تحقق دوران موعود در سرزمین‌ اشغالی، سفرهای زیارتی غربیان و نگرش آن‌ها در مورد طرح الهی و... مباحثی هستند که در همین کتاب مورد واکاوی قرار گرفته‌اند. خواندن کتاب پیش روی علاوه‌بر این‌که شما را با تاریخچه‌ٔ صهوینیسم آشنا می‌کند، دورنمایی از آیندهٔ آن را نیز برایتان مجسم می‌نماید.

کتاب به خاطر صهیون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به مباحث دینی - تاریخی علاقه دارید و می‌خواهید اطلاعات خود را در زمینهٔ صهیونیسم افزایش دهید، خواندن کتاب به خاطر صهیون، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

در بخشی از کتاب به خاطر صهیون

«تجسم صهیون که در این کتاب به تصویر کشیده شده است، عمق عقایدی را نشان می‌دهد که هم‌اکنون در بافت موضوع اعراب - اسرائیل مورد توجه قرار گرفته است. این دیدگاه بعدی را نشان می‌دهد که پیشتر از سوی بافت سیاسی دوران کنونی تحت‌الشعاع قرار گرفته یا لااقل در معرض انزوا بوده است. ایشان به طرز انکارناپذیری نشان می‌دهند که دیدگاه‌های بنیان‌گرایانه نسبت به صهیون تازگی ندارد و عمیقاً در منابع ادبی و مذهبی قرن نوزده میلادی در آمریکا ریشه دوانده‌اند. دیدگاه‌های گذشته در مورد جنگ‌های صلیبی علیه «کفار» که در بخش دوزخ از کتاب کمدی الهی به مثل آورده شده است، این نظرات را تقویت می‌کنند و حوادث معاصر معانی جدیدی به این نظرات داده و آن‌ها را تشدید می‌کنند. 

در آخر نیز این حوادث این نوع نظرات را در مهلکهٔ سیاست جهانی جای می‌دهند. پی‌آمد این مسئله باعث می‌شود که شرایط عاطفی بیگانگی غرب از اسلام و اعراب پایدار مانده و معانی جدیدی به این دیدگاه‌ها دهد. نگرش آمریکایی‌ها نسبت به اسلام و اعراب، پی‌آمد درماندگی فلسطینیان از تأسیس اسرائیل در سال ۱۹۴۸ نیست. این نگرش اعتقاد به عصر سعادت است که در پیش‌گویی کتب عهد عتیق ذکر شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان